Universitatea din București – în clasamentul internațional QS al universităților, după potențialul de angajare a absolvenților

481 de vizualizări
Foto: © Pawel Szczepanski | Dreamstime.com
Universitatea din București figurează și anul acesta într-un clasament internațional al potențialului de angajare a absolvenților, realizat de compania specializată în rankinguri universitare Quacquarelli Symonds (QS) și publicat joi. Instituția bucureșteană de învățământ superior este singura din România care apare în acest clasament, Graduate Employability Rankings 2022, ce cuprinde considerabil mai puține universități comparativ cu tradiționalele clasamente globale ale universităților.

Universitatea din București apare în partea inferioară a clasamentului (pozițiile 200+) atât ca rezultat mediu, cât și pentru cele mai multe dintre criteriile luate în calcul. Astfel, ea este încadrată în intervalul 301-500 din totalul de 550 de universități luate în calcul. Singurul criteriu unde ocupă o poziție superioară – 191 din 550 – este cel al performanțelor absolvenților (Alumni outcomes).

Celelalte criterii luate în calcul, cu un scor mai mic, sunt: Parteneriatele cu angajatorii, Rata de angajare a absolvenților, Legăturile angajator-student, Reputația angajatorilor.

Potrivit unui comunicat al universității, au fost luate în calcul aproximativ 800 de universități din toată lumea. Comparativ, clasamentul general QS World University Rankings 2022 are 1300 de poziții, dintr-o bază de selecție mai mare.

Clasamentul global QS Graduate Employability Rankings 2022 este condus de:

1. Massachusetts Institute of Technology

2. Stanford University

3. University of California, Los Angeles

4. The University of Sydney

5. Harvard University

6. Tsinghua University

7. University of Oxford

8. The University of Melbourne

9. Cornell University

10. The University of Hong Kong

Foto: Pawel Szczepanski | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil. Pentru școli, elevi și studenți Dreamstime.com oferă 50% reducere la toate planurile, până la sfârșitul lunii septembrie.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Creștere normă didactică 2025. Dezastrul este la profesorii cu puține ore pe săptămână, pentru că ei vor avea nevoie de mai multe școli, semnalează profesorul Marius Lobază: Partea cinică a ministerului este că îi obligă pe cei care nu pot face naveta să facă o cerere prin care renunță de bunăvoie la salariu și la vechimea în învățământ

Marius Lobază, profesor la Colegiul Naţional Bănăţean Timişoara, a vorbit despre efectele pe care le are creșterea normei didactice de predare. „Dezastrul este la cei cu puține ore pe săptămână,…
Vezi articolul

Scade rigoarea pentru standardele de obținere a titlurilor didactice în Drept și pentru evaluarea abilitării pentru conducătorii de doctorat, în urma unei decizii a Curții de Apel / Acuze reciproce între ministrul Educației și șeful Comisiei pentru Științe Juridice din CNATDCU

O decizie în instanță îndulcește standardele pentru conferirea titlurilor didactice în domeniul Dreptului, dar și condițiile procedurilor de evaluare pentru cei care vor să obțină atestat de abilitare pentru a…
Vezi articolul

Senatorul Ștefan Pălărie: Cazul profesorului Bulai de la SNSPA acuzat de hărțuire sexuală e extrem de grav. Sunt vehiculate acum în mediul online și alte nume asupra cărora există aceleași suspiciuni. Rectorul Pricopie, aflat la al patrulea mandat, să-și dea demisia

Senatorul USR Ștefan Pălărie îi cere demisia rectorului SNSPA, Remus Pricopie, în contextul acuzațiilor de abuzuri sexuale la adresa studentelor aduse sociologului Alfred Bulai, profesor la Școala Națională de Studii…
Vezi articolul

Adolescența în pandemie. Cum își pot da seama părinții și profesorii că adolescentul suferă? Viorica Stoian, Psihoterapeut: Dacă a devenit rebel, e furios și iritat din „te miri ce” sau dimpotrivă, s-a închis în sine, comunică foarte puțin, este timpul să acționeze

“Într-un mediu de interacțiune online sau fluctuant, școală normală versus școală online, adolescenții pot ajunge să nu-și mai conștientizeze în mod corect și realist valorile, competențele și abilitățile”, spune psihologul…
Vezi articolul