Modulul 2 de cursuri continuă până pe 22 decembrie. Elevii se întorc la școală după zilele libere de Sfântul Andrei și 1 decembrie pentru trei săptămâni de cursuri, până la vacanța de iarnă

2.435 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos / George Călin
Elevii se întorc la școală luni, 4 decembrie, pentru ultimele trei săptămâni de cursuri din modulul 2, potrivit calendarului anului școlar, după zilele libere de joi, de Sfântul Andrei și vineri, Ziua Națională. Elevii vor avea câte două sau trei note la fiecare disciplină în funcție de numărul de ore pe săptămână până la vacanța de iarnă, transmite Ministerul Educației profesorilor într-o adresă de la începutul anului școlar.

Următoarea vacanță este cea de iarnă și începe pe 22 decembrie. Cu alte cuvinte, de luni, 4 decembrie, când se întorc la școală după cele două zile libere legale și weekendul 2-3 decembrie, elevii și profesorii mai au 3 săptămâni de cursuri. În aceeași zi în care iau vacanță, vineri, 22 decembrie, se termină și modulul 2 din anul școlar curent, prevede structura anului școlar 2023-2024 stabilită prin ordinul de ministru (OME) 3.800.

Până la finalul anului 2023, adică exclusiv în modulul al doilea, elevii trebuie să aibă câte 3 note la disciplinele cu mai mult de 2 ore pe săptămână, potrivit unei adrese a Ministerului Educației din 4 septembrie 2023. Dintre aceste note, cel puțin una se recomandă să fie acordată în urma unei evaluări scrise, după cum se arată în document.

La disciplinele cu o oră pe săptămână sau două ore pe săptămână, elevii vor avea la sfârșitul modulului al doilea câte 2 note, dintre care se recomandă ca una să fie de la o evaluare scrisă.

Anul școlar 2023—2024 este structurat astfel:

Modulul 1 – de luni, 11 septembrie 2023, până vineri, 27 octombrie 2023;

  • Vacanță de toamnă: 28 octombrie 2023 – 5 noiembrie 2023

Modulul 2 – de luni, 6 noiembrie 2023, până vineri, 22 decembrie 2023;

  • Vacanță de iarnă: 23 decembrie 2023 – 7 ianuarie 2024

Modulul 3 – de luni, 8 ianuarie 2024, până vineri, 9 februarie 2024, respectiv vineri, 16 februarie 2024, sau vineri, 23 februarie 2024, după caz, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în urma consultărilor cu beneficiarii primari ai educației, cu părinții/reprezentanții legali ai acestora și cu cadrele didactice, realizate la nivelul unităților de învățământ;

  • Vacanță de schi: o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 12 februarie – 3 martie 2024

Modulul 4 – de luni, 19 februarie 2024, respectiv luni, 26 februarie 2024, sau luni, 4 martie 2024, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, după caz, până vineri, 26 aprilie 2024;

  • Vacanță de primăvară: 27 aprilie 2024 – 7 mai 2024

Modulul 5 – de miercuri, 8 mai 2024, până vineri, 21 iunie 2024;

  • Vacanța de vară: 22 iunie 2024 – 8 septembrie 2024.

Pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar are o durată de 34 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 7 iunie 2024;

Pentru clasa a VIII-a, anul școlar are o durată de 35 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 14 iunie 2024;

Pentru clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică, cu excepția claselor terminale, și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are o durată de 37 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 28 iunie 2024;

Pentru clasele din învățământul postliceal, durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învățământ în vigoare.

Spre deosebire de acest an școlar, „Școala altfel” și „Săptămâna verde” se vor desfășura în perioada 11 septembrie 2023-26 aprilie 2024, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, la decizia școlii, în module diferite.

Art. 4. — (1) Programul național „Școala altfel” și Programul „Săptămâna verde” se desfășoară în perioada 11 septembrie 2023—26 aprilie 2024, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unității de învățământ. Derularea celor două programe se planifică în intervale de cursuri diferite.

(2) La clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică și din învățământul profesional, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel” și „Săptămâna verde”, se organizează activități de instruire practică urmărind și scopul acestor programe.

(3) La clasele din învățământul postliceal, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel” și „Săptămâna verde”, se organizează activități de instruire practică.

  • Profesorul Cătălin Ciupală este de părere că ideea de structurare modulară a anului școlar este „foarte defectuoasă și nu se potrivește deloc cu ceea ce avem noi în școală”. Acesta a spus că „modulele nu sunt corelate cu unitățile de învățare”, ceea ce creează dificultăți de învățare pentru elevi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorii vor trebui să își autoevalueze competențele digitale și să dezvolte cursuri opționale în domeniul tehnologiei, pentru curriculumul la decizia elevilor din oferta școlii (CDEOȘ) – proiect

Profesorii vor trebui să se evalueze la competențe digitale și să propună cursuri opționale care să dezvolte aceste competențe pentru elevi, care să fie parte din curriculumul la decizia elevilor…
Vezi articolul

Accesul gratuit sau cu plată pe terenurile de sport din curtea școlii în afara programului școlar, prevăzut într-un nou proiect de lege. Inițiatorii: S-au făcut pași în unele orașe, dar mulți primari evită să ia măsuri invocând lipsa unor norme clare

Accesul gratuit sau cu plată al copiilor și adulților pe terenurile de sport ale școlilor după terminarea programului școlar, acces blocat în unitățile de învățământ din multe localități din țară,…
Vezi articolul