ROFUIP 2022 Elevii de clasa a IX-a se vor putea transfera doar în situații medicale deosebite – propunere 

18.252 de vizualizări
Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com
Elevii de clasa a IX-a ar putea fi transferați în timpul anului școlar, în vacanțele școlare, doar în situații medicale deosebite, pe baza avizului comisiei medicale judeţene/a municipiului Bucureşti sau a documentelor medicale justificative, potrivit draftului Regulamentului de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre alineatul 1 de la articolul 141.
  • Documentul urmează să fie supus aprobării în dezbaterea de astăzi de la Comitetul pentru Dialog Social de la Ministerul Educației.

Acești elevi se pot transfera doar în situația în care media lor de admitere este cel puţin egală cu media ultimului admis la specializarea la care se solicită transferul, conform documentului.

Iată ce prevede articolul 141 din documentul obținut de Edupedu.ro: „(1) Elevii din învăţământul liceal, din învăţământul profesional şi din învăţământul postliceal se pot transfera, păstrând forma de învăţământ, cu respectarea următoarelor condiţii:

a) în cadrul învăţământului liceal, elevii din clasa a IX-a se pot transfera în timpul anului școlar, în vacanțele școlare, dacă media lor de admitere este cel puţin egală cu media ultimului admis la specializarea la care se solicită transferul, doar în situaţii medicale deosebite, pe baza avizului comisiei medicale judeţene/a municipiului Bucureşti, acolo unde există, sau a documentelor medicale justificative şi în situaţiile excepţionale prevăzute la art. 144 alin. (4), în limita efectivelor maxime la clasă, stabilite de lege;

c) în cadrul învăţământului profesional cu durata de 3 ani, elevii din clasa a IX-a se pot transfera în timpul anului școlar numai dacă media lor de admitere este cel puţin egală cu media ultimului admis la calificarea profesională la care se solicită transferul, doar în situaţii medicale deosebite, pe baza avizului comisiei medicale judeţene/a municipiului Bucureşti, acolo unde există, sau a documentelor medicale justificative şi în situaţiile excepţionale prevăzute la art. 144, alin. (4), în limita efectivelor maxime la clasă, stabilite de lege”.

Același articol menționează la punctul g) că „elevii din clasele terminale ale învăţământului liceal se pot transfera de la învăţământul cu frecvenţă cursuri de zi la învăţământul cu frecvenţă cursuri serale, în anul terminal, pe parcursul vacanțelor școlare, după susţinerea, dacă este cazul, a examenelor de diferenţă.”

În ce situații excepționale se pot transfera elevii, conform documentului de modificare și completare a Regulamentului unităților de învățământ (ROFUIP):

  • „la schimbarea domiciliului părinţilor într-o altă localitate, respectiv într-un alt sector al municipiului Bucureşti;
  • în cazul unei recomandări medicale, eliberată pe baza unei expertize medicale efectuate de direcţia de sănătate publică;
  • de la clasele de învăţământ liceal la clasele de învăţământ profesional;
  • la/de la învăţământul de artă, sportiv şi militar;
  • de la clasele cu program de predare intensivă a unei limbi străine sau cu program de predare bilingv la celelalte clase;
  • în alte situaţii excepţionale, pe baza documentelor justificative, cu aprobarea consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar.”

Actualul Regulament de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP) stipulează la art. 141, alin. (1), lit. a), că elevii din clasa a IX-a se pot transfera numai după primul semestru, dacă media lor de admitere este cel puțin egală cu media ultimului admis la specializarea la care se solicită transferul. Elevii cu situații medicale deosebite se pot transfera și în cursul primului semestru sau înainte de începerea acestuia, pe baza avizului comisiei medicale județene/a municipiului București, acolo unde există, sau a documentelor medicale justificative.

În privința învățământului profesional cu durata de 3 ani, elevii de la clasa a IX-a se pot transfera numai după primul semestru, dacă media lor de admitere este cel puțin egală cu media ultimului admis la calificarea profesională la care se solicită transferul, apare la art. 141 alin (1) lit. c). „În situații medicale deosebite, elevii din clasa a IX-a a învățământului profesional cu durata de 3 ani pot fi transferați și în cursul primului semestru sau înainte de începerea acestuia, pe baza avizului comisiei medicale județene/a municipiului București, cu respectarea condiției de medie menționate anterior”.

Forma actuală a regulamentului mai prevede că „elevii din clasele terminale ale învățământului liceal se pot transfera de la învățământul cu frecvență cursuri de zi la învățământul cu frecvență cursuri serale, în anul terminal, după absolvirea semestrului I și după susținerea, dacă este cazul, a examenelor de diferență.”

Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


3 comments
  1. Comiteţi o mare nedreptate, prin faptul că nu permiteţi transferul elevilor asa cum era stipulat in O.M 5447-31.08.2020, art. 141, alin.1 lit.a. Oamenii pot să greşească, nu le luaţi dreptul de a corecta o greşeală! Nu trebuie să plătească un elev pentru greşeala unui director, a unui diriginte, a propriului părinte.

  2. Așa este un elev venit din străinătate,cu statut de ,,audient,” primește note pe repede înainte,iar ceilalți vin la școală zilnic și rămân corigenți,repetenți.

  3. Dar cand vine un elev ca audit din alta tara a UE, isi alege liceul, chiar daca vine doar jumatate din clasa a zecea de exemplu. Si de la Minister vine abia spre sfarsitul clasei a zecea(in care elevul primeste niste note pe catalog mic special, numai pentru el), ca toti profesorii liceului sa se mobilizeze sa faca comisii si programări, ca pana termina jumătatea de an ca audit in clasa a zecea, sa aiba absolvita cpasa a noua(Directia liceului e speriata si impune profesorilor sa il promoveze ad hoc clasa a noua, prin niste simulacre de examene). Asa ca un astfel de audit va promova in jumatate de an doua clase, a noua si a zecea.
    Nici geniilor nu li se permite o astfel de performanta. Li se aproba cu mare greutate sa absolve doi ani intr-un an.
    Oare care este explicația? Ghici ciupercă ce-i.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„Am primit sfaturi de la mulți profesori din facultate, dacă totuși vrem să intrăm în învățământ, să o facem în afară, ceea ce mi se pare lipsit de speranță” – mesajul unei studente care vrea să fie profesoară, prezentă la protest

„Eu vreau să fiu profesoară și situația profesorilor este absolut jenantă. Suntem din ce în ce mai puțini tocmai pentru că suntem descurajați de condițiile din învățământ. Am primit chiar…
Vezi articolul

Olimpiadele naționale de limbi slave materne 2024 încep cu o săptămână mai târziu – erată a Ministerului Educației la calendarul competițiilor școlare / Olimpiada Internațională de Informatică pe echipe, devansată și mutată din Damasc la Cluj

Olimpiadele naționale de limbi materne pentru elevii aparținând unor minorități slave – cehă, croată, sârbă, slovacă, olimpiada de limba rusă maternă, dar și cea de rusă modernă încep mai târziu…
Vezi articolul

Cristian Hatu, președintele Centrului de Evaluare și Analize Educaționale: Profesorii pot forma competențe care sunt verificate în testarea PISA, dar evaluarea de la noi nu măsoară așa ceva / Vin foarte puțini profesori de fizică noi în sistem, în 5 ani o să fie un colaps

„La gimnaziu, sunt manuale de fizică făcute de oameni cu experiență cu învățarea prin investigație. Profesorii pot forma competențe care sunt verificate în testarea PISA, dar evaluarea de la noi…
Vezi articolul