Universităţi de top din China anunță că extind programele de formare a specialiştilor pentru „nevoile naţionale strategice“ de dezvoltare a Inteligenţei Artificiale, ca parte din proiectul de a transforma China „într-o superputere în educaţie“

186 de vizualizări
Foto: © Suriya Phosri | Dreamstime.com
Mai multe universităţi de top din China au anunţat planuri pentru extinderea bazei de formare a specialiştilor pentru ceea ce au numit „nevoile naţionale strategice“ legate de dezvoltarea domeniului inteligenţei artificiale (AI), transmite luni Reuters preluată de Agerpres.

Acest anunţ vine după ce universităţile chineze au lansat cursuri de specializare în inteligenţă artificială în luna februarie, pornind de la succesul startup-ului AI DeepSeek, ce a atras atenţia tuturor actorilor din domeniu la nivel internaţional. Faptul că DeepSeek a construit modele AI comparabile cu cele mai avansate astfel de modele din SUA, dar cu costuri incomparabil mai mici, a fost descris drept „un moment Sputnik“ pentru China, scrie Agerpres.

Universitatea din Beijing a anunţat sâmbătă că va adăuga 150 de locuri în 2025 pentru formarea specialiştilor în domeniile „de importanţă strategică naţională“ şi pentru „domeniile emergente de frontieră“. Aceste locuri sunt rezervate în principal domeniilor IT, de inginerie şi medicină clinică.

Universitatea Renmin a anunţat tot sâmbătă că va aloca încă 100 de locuri pentru studierea AI în scopul dezvoltării inovaţiei în domeniu. Această decizie face parte din strategia de a transforma China „într-o superputere în educaţie“ şi de a se concentra asupra formării de specialişti în domeniul digital, notează agenția de presă.

Universitatea Jiao Tong din Shanghai va adăuga 150 de locuri pentru formarea de specialişti în „tehnologii de ultimă generaţie“ şi în industrii emergente, AI, circuite integrate, biomedicină, sănătate şi energii alternative.

În luna decembrie, China a anunţat că va introduce educaţia în tehnologia AI încă din şcolile primare şi secundare pentru a cultiva creativitatea, interesul ştiinţific şi capacităţile digitale ale elevilor.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cazuri de hărțuire sexuală la 22 de universități de stat și private, în ultimii 13 ani – analiză a Consiliul de Etică și Management Universitar / Universitatea din București în top cu cele mai multe sesizări depuse, urmată de Universitatea Transilvania din Brașov și Universitatea Babeș Bolyai Cluj-Napoca

În 22 de universități de stat și private din România au fost cazuri de hărțuire sexuală, potrivit analizei cazurilor de hărțuire sexuală în universitățile din România realizată de Biroul Consiliului…
Vezi articolul

Proiectul de lege a învățământului superior a fost adoptat în Camera Deputaților. Urmează să ajungă la dezbateri în Senat / Printre modificări: actualii rectori pot rămâne în funcție încă 10 ani de la intrarea legii în vigoare

Camera Deputaților a adoptat miercuri, 10 mai, proiectul de lege a învățământului superior. S-au înregistrat voturi 189 „pentru”, 74 „contra” și 10 abțineri. Cele mai importante modificări vizează posibilitatea ca rectorii…
Vezi articolul