USR va depune o moţiune simplă împotriva ministrului Educaţiei, potrivit președintelui interimar al partidului

1.751 de vizualizări
Cătălin Drulă, președintele USR / Foto: INQUAM Photos – Ilona Andrei
USR va depune o moţiune simplă împotriva ministrului Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a anunţat marţi preşedintele interimar al Uniunii Salvaţi România, Cătălin Drulă, informează Agerpres.

„Biroul Naţional a decis astăzi, în şedinţă, că vom depune o moţiune simplă împotriva ministrului Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, ministrul România anti-educată, ministrul în mandatul căruia 40.000 de elevi nu s-au înscris la Bac, în timpul căruia a crescut rata de abandon, care nu a fost în stare să extindă programele „Masă caldă în şcoli” şi „Şcoală după şcoală”, ministrul care ridică din umeri când vorbim de rezultatele la testele PISA, ministrul care protejează plagiatele în loc să fie un gardian al integrităţii academice”, a declarat liderul USR, la Palatul Parlamentului.


1 comment
  1. In mediul nostru educational, simulacrul de asigurare a calitatii educatiei introdus de OUG 75-2005 (si aprobat prin Legea 87-2006) ramane doar un contraproductiv exercitiu de imagine fake/ falsa implicand cheltuirea inutila a unor importante fonduri publice si private in scopul obtinerii unor presupuse onorabilitati si credibilitati ale scolilor si universitatilor Romaniei… Este deci necesara abrogarea de urgenta a L87-2006 (implicit a OUG 75-2005) care a generat si permis acest simulacru…. Dar se pare ca Ministerul educatiei – la curent de ani de zile cu aceasta solicitare, inclusiv in mandatul dlui Ministru S.Cimpeanu – evita/ ezita sa se pronunte, avand in vedere doar propriile interese si prioritati. Programul Romania educata si proiectul noii Legi a educatiei (chiar divizata in preuniversitar si invatamant superior) – de finalizat abia in toamna 2023! – nu prevad si abordarea unei reale asigurari a calitatii educatiei (sau chiar renuntarea la acest slogan uzurpat integral din mediul de afaceri si generator de impostori) avand in vedere ca acest domeniu nu face parte din Acquis-ul comunitar, asa cum pretind autorii si aparatorii OUG 75-2005…. “Peripetiile” ARACIP de la infiintare si mai ales in ultimii doi ani (cu 40 refuzuri de ocupare a postului de director) demonstreaza cu prisosinta faptul ca asigurarea calitatii educatiei in preuniversitar este doar un paravan pentru cu totul alte activitati/ actiuni ce ar fi putut fi realizate de vechile institutii denumite CNEAA si CNEAIP…. Spre diferenta de ARACIS, ARACIP nu are echivalent in celelalte state europene intrucat nu a fost solicitata de Comisia Europeana, fiind doar o ambitie a autorilor si decidentilor OUG 75-2005…. Oare de ce se mai mentin de 16-17 ani, Legea 87-2006 (OUG 75-2005) si institutiile simulatoare create de aceasta ??? Dl.Ministru S.Cimpeanu – desi a fost repetat informat – nu a manifestat public vreun interes pentru curmarea acestui costisitor SIMULACRU care dureaza de 17 ani si a distorsionat si birocratizat complet ceea ce ar fi trebuit sa fie managementul/ asigurarea calitatii in educatie, indepartand milioane de elevi, studenti, cadre didactice, etc. de orice implicare si participare creatoare la necesara si mult dorita IMBUNATATIRE A CALITATII ACTULUI EDUCATIONAL in toate scolile si universitatile noastre….Pentru autorii OUG 75-2005, conceptul “asigurarea calitatii educatiei” (pentru care au reinventat si aplicat aiurea, dar cu pretentii stiintifice, “modelul bazat pe Leviathan” din stiintele politice ale sec.XIXI-lea, ulterior evaluat tot de ei ca fiind ineficient si necesitand eliminarea!!!), reprezinta doar 3 cuvinte “magice”, pretioase si exotice menite sa justifice decidentilor ignoranti – pentru fiecare scoala/ universitate evaluata de ARACIP si ARACIS – ca acestea merita … finantarea publica anuala per cap de elev/ student!!!! Este foarte TRIST ca s-a putut promulga o lege continand aceste aberatii si ca ea s-a mentinut de 17 ani! Nici Curtea de conturi nu s-a sesizat ca asigurarea calitatii educatiei este la noi doar un SIMULACRU! Tot dl.Ministru S.Cimpeanu, specialist in imbunatatiri funciare, afirma fara sa clipeasca si fara dovezi – fiindu-i deschise toate canalele mass media – ca educatia online in pandemie ar fi fost o …. CATASTROFA …. in toata lumea! Zecile de mii de specialisti romani in IT si comunicatii nu l-au contrazis, doar ANCOM a respins vehement toate acuzatiile formulate la adresa operatorilor nostri de comunicatii, privind acoperirea, performantele si disponibilitatea/ continuitatea functionarii acestora… Se pare ca in Romania, unele autoritati nationale apara si protejeaza operatorii economici – NU cetatenii si institutiile publice… Dar dl.Ministru S.Cimpeanu are un atu ignorat de o mare parte a massmediei: al doilea mandat al sau in calitate de Presedinte al Agentiei Universitatilor Francofone (4 ani), AUF – inaigurat de curand in paralel cu cel de ministru – in cadrul caruia va promova francofonia in ….. alte state ale lumii (mai ales africane si asiatice ! Desi in Romania, nu a facut aproape nimic cunoscut public (in calitate de fost si actual ministru al educatiei) pentru a creste numarul de elevi, studenti si profesori implicati in studiul limbii franceze – asa cum pretind reprezentantii Francofoniei internationale (AIF, OIF, AUF, etc.) carora Romania le plateste din 1994 importante cotizatii. Acestea au fost aparent platite degeaba intrucat, de atunci si pana acum numarul elevilor care studiaza franceza s-a INJUMATATIT fata de numarul elevilor care studiaza engleza (in 1994, la aderarea Romaniei la Francofonie, existau de PESTE 2 ORI MAI MULTI elevi, studenti si profesori care studiau franceza in raport cu cei care studiau engleza !)….A BON ENTENDEUR SALUT !!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Modificările pentru Bacalaureat -Când au loc detașarea la cerere și detașarea în interesul învățământului

Lipsa unei reforme a carierei didactice și a formării profesionale continue din PNRR, remarcată de Camera de Comerț Americană în România, AmCham: O reformă este necesară și pentru a încuraja atragerea talentelor în sistemul de învățământ

„O reformă a carierei didactice este necesară și pentru a încuraja atragerea talentelor în sistemul de învățământ din România”, dar „remarcăm, din nefericire, lipsa unei reforme a carierei didactice și…
Vezi articolul