Utilizarea inteligenței artificiale în educația din România, discutată de Ligia Deca cu reprezentanții Coreei de Sud și ai Braziliei, pentru viitoare acorduri internaționale / Ministrul anunță și trei proiecte comune cu OCDE

580 de vizualizări
Foto: Ligia Deca / Facebook.com
Utilizarea inteligenței artificiale în educație este una dintre temele pe care ministrul Ligia Deca le-a discutat cu reprezentanții Braziliei și Coreei de Sud, scrie oficialul într-un mesaj pe Facebook. „Am avut ocazia de a discuta bilateral cu delegațiile Braziliei și Coreei de Sud, punând, astfel, bazele unor acorduri educaţionale pe teme de interes comun”, spune Deca după Forumul ministerial pe educație al Organizații pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, de la Paris.

„De asemenea, am avut ocazia de a discuta bilateral cu delegațiile Braziliei și Coreei de Sud, punând, astfel, bazele unor acorduri educaţionale pe teme de interes comun, precum utilizarea inteligenței artificiale în educație sau educația pentru dezvoltare durabilă”, a mai spus demnitarul român, care a precizat că a avut o discuție bilaterală și cu secretariatul OCDE.

Într-un răspuns la o întrebare primită pe pagina sa, ministrul Ligia Deca spune că va exista acces la bune-practici în domeniul inteligenței artificiale. „Da, imediat ce vom organiza acest schimb la nivel tehnic. A fost prima întâlnire de exprimare a intenției de colaborare. Revenim cu detalii”.

Deca anunță astfel că România are cel puțin trei „proiecte comune” cu OCDE, pe care le-a discutat la Paris: reforma guvernanței educaționale, creșterea echității şi reducerea segregării şcolare.

„Întâlnirea bilaterală cu secretariatul OCDE a fost extrem de aplicată, detaliind proiectele comune care vizează reforma guvernanței educaționale, creșterea echității şi reducerea segregării şcolare”, scrie Deca pe Facebook.

România este în plin proces de aderare la OCDE.

Tot la OCDE, eveniment care a durat două zile, Ligia Deca a mai precizat că a subliniat „nevoia ca alocările financiare publice în educație să nu mai fie cuantificate ca deficit bugetar, ci ca investiții.

Miercuri, Deca a catalogat drept „acoperitor” bugetul de 2,1% din PIB alocat pentru Ministerul Educației în 2023 – cel mai mic procent din istoria recentă. Într-un comunicat publicat de Ministerul Educației este detaliată alocarea pentru toate capitolele bugetare din domeniul „învățământ” sau care au legătură cu învățământul – iar finanțarea acestora, atât cheltuiala guvernamentală cât și fondurile europene sau cele proprii obținute de instituții care au și această componentă de finanțare, ajung la 3,2% din PIB.


1 comment
  1. >> întâlnire de exprimare a intenției de colaborare
    Mare realizare a doamnei doctor. Merita o deplasare la Paris. Platesc fraierii deplasarile astea.

    Unde si-a facut doamna doctor cumparaturile de Craciun? Haussmann, Champs-Elysées, St.-Germain? Sau s-a dus la magazine second hand?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Atacul lui Trump asupra universităților – „model de demontare” a libertății învățământului superior, apreciază un grup academic internațional / Trump anunță un acord iminent de 500 milioane de dolari cu Harvard

Asaltul Administrației Trump asupra universităților din SUA transformă această țară într-un „model de demontare a libertății academice”, prin aproximativ 40 de atacuri lansate împotriva acestei libertăți în prima jumătate a…
Vezi articolul

Guvernul completează cu aproape 100 de milioane de lei finanțarea pentru Programul „Masă sănătoasă” în 2024, cu mai puțin de 2 luni înainte de sfârșitul cursurilor în actualul an școlar / De suplimentare ar urma să beneficieze circa 62.000 de elevi

Un proiect de hotărâre aflat, marți, pe masa ședinței de guvern alocă 97 de milioane de lei pentru finanțarea Programului național „Masă sănătoasă”, pentru anul 2024, în completarea celor aproximativ…
Vezi articolul

CNE, reacție la ghidul de predare online: Elevii au obligația de a participa la cursurile online, dar ministerul nu asigura un cadru legal care să permită achiziționarea infrastructurii, ceea ce e profund discriminatoriu

Elevii au obligația de a participa la cursurile online, dar ministerul nu asigura un cadru legal care să permită achiziționarea infrastructurii pentru elevi și pentru profesori, ceea ce e profund…
Vezi articolul