Studiu al unei cercetătoare de la Academia de Științe din Ungaria: Viitorii angajați, care acum sunt elevi, vor avea salarii reduse cu până la 26 % față de colegii care nu au învățat deloc online

6.509 vizualizări
Foto: Freepik.com
Închiderea școlilor din cauza Covid-19 va afecta salariile viitorilor adulți cu 16-26 la sută, arată un studiu al cercetătoarei Júlia Varga de la Academia de Științe din Ungaria, scrie HungaryToday.
  • De altfel, încă de la începutul pandemiei, din 2020, un studiu Royal Society arăta că elevii cu pierderi de învățare în criza Covid-19 vor câștiga mai puțini bani de-a lungul carierei.
  • În noiembrie anul trecut, Fadia Saadah, Director de Dezvoltare Umană pentru Europa și Asia Centrală în cadrul Băncii Mondiale, își exprima îngrijorarea în răspunsuri la întrebările Edupedu.ro pe tema impactului economic și social al crizei cauzate de pandemia Covid-19 în educație. Spunea că în absența unor măsuri dedicate pentru toți elevii, “ne așteptăm ca absolvenții de liceu din România să câștige cu 9.000 de dolari mai puțin din munca pe care o vor depune pe parcursul vieții, din cauza pierderii de învățare cauzate de Covid-19”. 

Studiul de acum întărește îngrijorările menționate în ultimii ani de specialiști. Calitatea educației nu a fost aceeași și nu toți elevii au avut acces la informațiile de bază.

Studiul Júliei Varga de la Academia de Științe din Ungaria arată că închiderea școlilor va afecta pe termen lung pe actualii elevi, chiar și când vor termina școala.

Pierderile pe linie de învățare acumulate într-un an și jumătate de când a început pandemia de Covid-19 sunt atât de importante, încât salariile viitorilor adulți vor fi reduse cu 16-26 la sută, față de colegii din generațiile anterioare, care nu au învățat cu întreruperi și nici online, arată studiul publicat în Munkaerőpiaci Tükör.

Júlia Varga subliniază importanța programelor remediale, de recuperare a materiei. Ea a comparat rezultatele testelor PISA din 2018 pentru a vedea ce progres ar fi făcut elevii in primul an și jumătate de pandemie dacă școlile nu se întrerupeau, și cât progres au făcut (sau nu), din cauza școlii online.

Cel mai recent sondaj PISA dinainte de pandemie, din 2018, măsura cât de eficientă este învățarea la clasă, și a arătat că elevii din Ungaria și-au îmbunătățit abilitățile cu 38-39 puncte PISA într-un singur an școlar. Or, studiile europene sugerează că în ultimii doi ani doar o săptămână de carantină reduce rezultatele școlare cu 1-3 puncte PISA din cauza modului neadaptat de a învăța și pentru că elevii uită materia.


3 comments
  1. Inca exista elevi cu drag de invatatura, care stiu ca principalul motiv din care urmează scoala, liceul, este sa invete carte.
    Acesti elevi, invata la fel de bine si face to face, si online.
    Ei sunt rezultatul muncii lor.
    Sunt atenți la orele de curs, participa activ la fixarea fiecarei lectii,isi efectueaza temele, pun intreabari acolo unde nu au inteles, isi respecta profesorii si parintii care i-au educat frumos, pentru invatatura si pentru corectitudine.
    Ca sunt din ce in ce mai putine familii care dau asa copii temeinic educati, este adevarat.
    Asta este…
    Societatea actuala are nevoie de consumatori de bunuri, de utilizatori, nu de gânditori, de inteligenti, de culți..

  2. Nu stiu cat de praf este si scoala din Ungaria, dar in Romania nu exista mare diferenta intre “mersul la scoala” si statul acasa in cazul invatamantului preuniversitar.
    Fie ca te duci la scoala si esti silitor, fie ca te-ai lasat dupa doar 11 clase, intri in banca prost si iesi de acolo la fel de prost.
    Singurul invatamant de orice fel de calitate la noi este cel universitar asa cum am sugerat anterior, in rest ce se intampla in cei 12 ani de dinainte este total irelevant si reprezinta doar o pierdere de timp, prin urmare, cel putin in cazul nostru, nu cred ca exista o diferenta seminificativa in cadrul rezultetelor testelor PISA (care oricum nu sunt valorificare la noi din motive necunoscute).
    Elevul la noi este la fel de incult (sau la fel de genial) indiferent ca face scoala online, fizic sau deloc deoarece sistemul educational nu serveste elevului, ci salariatului care trebuie sa isi justifice veniturile cumva, lor si domnilor de la minister. (Asta aviz domnului Campeanu care se tot bate cu pumnul in piept de jumatate de an ca in online nu se face scoala si ca optiunea fizica produce “rezultate” si este rupta din Rai)
    Nici nu mai stiu cate zeci de persoane s-au aflat in “prestigiosul” post de “ministru al invatamantului” de la revolutie si pana astazi, cu toate acestea rezultatele reale au scazut de la an la an, prin urmare nici nu mai conteaza cum e facuta scoala (online, fizic sau deloc), rezultatele sunt tot aceleasi, adica zero.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Academia Română reacționează, prin două documente, la planurile anunțate de guvern pentru reducerea cheltuielilor: “Riscă să provoace o criză fără precedent și fără ieșire” în cercetare, cu efecte grave “pe termen scurt, mediu și lung”

Planurile guvernului de a reduce o serie de cheltuieli, inclusiv în domeniul cercetării, în care este vizată și comasarea unor institute neperformante, a stârnit reacția Academiei Române, prin două documente…
Vezi articolul