Vloggerul Selly, prezent la Antena 3 după ce ministrul Educației a anunțat că nu participă la dezbaterea de la ProTV: Ca să devii profesor, ar trebui să faci masteratul didactic, nu doar un modul psihopedagogic

14.078 de vizualizări
Selly la Antena 3 / Foto: Captura Antena 3
Tânărul Andrei Șelaru, cel mai cunoscut vlogger din România, a participat joi seară la Antena 3 la o emisiune moderată de Mihai Gâdea, după ce ministrul Educației, Monica Anisie, a anunțat că nu mai merge la PROTV pentru dezbaterea de vineri cu Selly la care confirmase participarea. El a susținut la Antena 3 măsuri promovate de Miclea-Funeriu pe care acest post de televiziune le-a contestat vehement, la data în care ele erau introduse în lege. 

Selly a anunțat că va merge în continuare la întâlnirea programată de la bun-început la ora 15:00, vineri, la PRO TV, și că îl așteaptă pe ministrul Educației, Monica Anisie.

Trebuie schimbate multe lucruri. În primul și în primul rând, cum ajung oamenii să fie profesori. (…) Ar trebui ca să devii profesor să faci un masterat didactic, nu doar un DPDD. Tu poți să pici jumătate din examenele de la facultate și tot să aplici să faci modulul ăla, să-l iei și să devii profesor”, a declarat Selly. 

El a făcut referire la masteratul didactic. Această rută de formare a tinerilor care vor să devină profesori a fost introdusă ca obligatorie în 2011 în legea Funeriu-Miclea, dar a fost eliminată apoi de Guvernul Ponta din poziția de unică posibilitate de a deveni cadru didactic, prin introducerea permisiunii ca tinerii să devină profesori și făcând deja existentul modul psihopedagocic, dar și masteratul didactic. Rezultatul a fost că din 2011 și până anul acesta nicio universitate nu a creat masterate didactice. Toamna aceasta este prima în care această rută de formare există, însă doar prin pilotare în câteva universități de către Guvernul Orban.

Nu e deloc ok”, a replicat Gâdea, care în finalul emisiunii l-a întrebat pe Andrei Șelaru ce nouă lege a educației ar susține în Parlament, având în vedere forța sa mediatică și discursul pe educație din ultima vreme. Vloggerul a replicat că dorința sa este ca actuala lege a educației să fie aplicată în cât mai multe dintre articolele ignorate în toți cei 9 ani care s-au scurs de la aplicarea sa. 

Șelaru a vorbit atât despre evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a introduse tot în 2011 și ale căror rezultate sunt ignorate anual de Ministerul Educației, care se face astfel martor al perpetuării rezultatelor slabe ale copiilor încă din primele clase primare și până la clasa a VIII-a. 

Un alt subiect tratat de tânărul vlogger a fost și cel al angajării profesorilor de către inspectorat – ceea ce le face pe cadrele didactice aproape imposibil de eliminat din sistem, atunci când avem de-a face cu abuzuri și derapaje – și nu de către școală, așa cum tot în 2011 se stabilise prin lege.

Paradoxal, Antena 3 a fost cel mai acerb critic al legii educației din 2011 și al modificărilor aduse de Guvernul Boc și ministrul de atunci, Daniel Funeriu, educației. 

Andrei Șelaru, cunoscut ca vlogger-ul Selly, la Antena 3:
  • Întrebare: Câte probleme ai fi vrut să îi pui în discuție ministrului?
  • Andrei Șelaru: M-aș fi ținut de punctele din scrisoarea mea deschisă, sunt 4 puncte și le-aș fi aprofundat pe alea, cum s-ar putea pune în practică. 
  • Trebuie să ne punem pe fapte.
  • Trebuie schimbate multe lucruri. În primul și în primul rând, cum ajung oamenii să fie profesori. Și asta nu o spun eu, o spun companii care au făcut studii aprofundate, o spune OECD-ul [Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, for interguvernamental format din 37 de țări care are ca obiect evaluarea politicilor publice care asigură creşterea economică; este organismul care organizează la fiecare 3 ani testările internaționale PISA (detalii aici) – n.Red.].
  • În România, ca să devii profesor este suficient să faci un modul în facultate. Dau un exemplu, mama mea este profesoară de matematică. Mama mea a făcut modulul psihopedagogic la Facultatea de Matematică. Este suficient, în continuare, să faci doar acel modul și să poți deveni profesor. Îți iei diploma, dai examenul de licență, absolvești (sic!) facultatea și ești profesor. Ai vreo 3 ore de practică. Până și profesorii se plâng de asta.
  • S-a încercat să se schimbe treaba asta în 2011, s-a dat lege că doar prin masteratul didactic poți ajunge profesor – aia e o chestie mult mai dezvoltată. Trebuie să înțelegem că e nevoie ca un profesor să nu știe doar teorie. Cel mai bun matematician nu este cel mai bun profesor de matematică automat. Trebuie să ai toate acele skill-uri pedagogice, trebuie să skill-uri psihologice, să înțelegi cum să comunici cu copiii, cum să-i faci să fie curioși, cum să spui o poveste chiar și în matematică sau chimie. Acolo avem lacune imense.
  • Ar trebui, ca să devii profesor, să faci un masterat didactic, nu doar un DPDD. Tu poți să pici jumătate din examenele de la facultate și tot să aplici să faci modulul ăla, să-l iei și să devii profesor. Nu e ok. 
  • Mihai Gâdea: Nu e deloc ok. 
  • Andrei Șelaru: Desigur, aici, dacă avem pretenția de la profesori să facă lucrurile astea, cred că ar trebui să vorbim și de niște salarii mai ridicate și, în general, de un respect ridicat pentru această meserie. Și asta se poate face – poate pentru mulți sună așa, banal, ce spun – prin marketing de țară. Prin marketing pentru învățământ. Așa transformi învățământul într-o materie atractiv, așa au făcut celelalte țări. Asta se face prin investiții, desigur. Trebuie să investești bani aici. Trebuie să investești cei 6% din PIB așa cum scrie în lege. 
  • Și apoi ai digitalizarea educației și am spus legat de e-learning mai e încă o componentă: biblioteca școlară virtuală, unde să poți găsi cărțile de care ai nevoie, operele pe care să le studiezi, să le poți găsi în format digital.
  • Lucrurile astea sunt în lege de atâta timp și nu există nicio scuză pentru care nu sunt puse în aplicare de atâta timp. Nicio măcar scuza că nu sunt bani. Pentru că pe lângă că putem accesa fonduri europene, vă dau acum în scris că sunt companii imense care sunt dispuse să o facă gratis. 


16 comments
  1. Ce ma mira este absenta doamnei Anisie de la aceasta emisiune. Care consilier a reusit sa o convinga sa renunte la lumina reflectoarelor si sa refuze sa asocieze imaginea unei institutii cu imaginea unui vloger momentan ,,pe val” dar care este lipsit de competentele necesare pentru a expune linii de coordonare in educatie, unui ministru al educatie. E fenomenal cum intr-o perioada in care se doreste invatamant online, fara ca institutiile statului responsabil de asigurarea gratuita a invatamantului sa elaboreze o strategie coerenta in acest sens, televiziunile promoveaza ,,imaginea de succes” a unor tineri care fie au absolvit un liceu si isi exprima frustarile acumulate sau ,,imaginea de succes” a unor tineri care au devenit milionari peste noaptea de dupa ziua in care au renuntat la a mai frecventa o scoala sau au fost exmatriculati.

  2. Toti batraneii si profesorii se iau de el. De ce? Incearca sa faca ceva, ceea ce e mult mai mult decat majoritatea profesorilor care nu fac mai nimic, voi sunteti baza structurii invatamantului. In liceu la mine ne-am batut cu directorul pt a avea sapun lichid, hartie igienica si prosoape de hartie in baie si a trebuit o pandemie pt a le primi. Va luati de el ca e tanar, dar in ’98 cine au iesit in strada pt revolutie? Tinerii. Tinerii fac revolutia. Iar ideea de a evalua profesorul ce are? Ah orele in care stati degeaba la telefon sau literalmente cu alte chestii decat sa va faceti datorie e bine. Sunt uni profesori excelenti care ar merita tot ce e bun pe lumea asta si unii blocati in timp pe cand era poza dictatorului pe perete. Este secolul 21 anul 2020, incercati sa va treziti si sa vedeti ca suntem si noi oameni ca si voi, iar dumneavoastra nu niste Dumnezeii la catedra.

  3. E ciudat (!) ca acest absolvent de liceu, posesor de bacalaureat, a devenit brusc expert in ideile altora privind studiile superioare si le promoveaza cu vitejie (a se citi “cretinism”) abia dupa ce a promovat la Bac. A fi vlogger o insemna, in acceptiunea lui, sa preiei niste idei, sa adaugi nota personala de obraznicie si apoi sa cauti o televiziune indeajuns de “respectata” pentru a-ti revarsa “gandirea”. Avem atatia copii minunati (nu e vorba doar de olimpici), toti sunt minunati si edupedu ar trebui despre ei sa scrie. Generatiile acestea chiar au ceva de spus!

  4. Forma fara fond: cu ce ar fi util masteratul didactic? O diploma in plus. Eu m-am inscris anul acesta la un master si sunt foarte dezamagita de materiile mult prea teoretice si departe de realitate cu care va trebui sa imi pierd timpul. Faceti evaluari calitative periodice profesorilor, de catre profesionisti. Corelati-le si cu rezultatele elevilor si in final cu salarii pentru performanta. Scoateti din scoli directorii afiliati politic. In prezent invatamantul romanesc este doar o goana dupa hartii. Nu are in centru ELEVUL. Din pacate…

  5. Spunea la un moment dat Eliade ca in fiecare zi trec pe langa noi oameni exceptionali iar noi ne uitam la multi neghiobi.Daca tanarul doreste schimbarea sistemului sa o faca.Doar ca speeche ul lui nu este echilibrat si impartial.Schimbarea in sistem nu se refera doar la profesori ci si la actorii principali ,adica la elevi .Mai mult bun simt ,mai putina agresivitate in ton, mai multa implicare ……Sustin rafuiala acestui tanar atata timp cat aceasta rafuila este corecta si justa!alfel as putea sa cred ca mediocritatea are superioritatea ei in viata si atat !daca intre presa si educatie alegi sa dai 30 de milioane presei pentru campanie electorala ….e greu de spus ce schimbi :presa sau educatia?

  6. Ia ascultați și la ăsta. Marele Selly, care vine să îi învețe pe profesori ce, cum și cât să facă.
    Păi tu dai sfaturi?
    Tu care faci concerte și nu ești capabil respecți ora de începere. Tu care lași sute de oameni în arenele romane să te aștepte 2 ore.
    Cine să dea calificative profesorilor?
    Ăia care nu ştiu că o propoziție începe cu literă mare, care întreabă câte absențuri au, care spun că au citit multe păgâni, care dacă iau note mici se duc la directori cu pliculețul sau sacoșa pentru a primii note mari……..?
    De asta este educația cum este pentru că la noi sunt unii care ce visează noaptea spun ziua.

  7. Mai multă decență nu i-ar strica tânărului… s-ar putea spune că „i s-a urcat la cap” sau că trebuie „să-și vadă lungul nasului”. E prea agresivă și plină de înfumurare atitudinea acestui nou „salvator” al învățământului. Nu spun că sunt sau nu sunt bune ideile sale, dar acest mod de a cere socoteală altora și de a impune să fie băgat în seamă este deranjant. Și nu are nici măcar o oră de studii în științele educației…

    1. Nu are, dar are ceva ce le lipseste celor cu studiile la care va referiti. Mai precis, abilitatea de a-si vinde imaginea si ideile.

      Asta este motivul pentru care are bani cat nu viseaza 99% dintre cei pe care dumneavoastra i-ati cataloga ca avand decenta si studii.

      Asta este motivul pentru care are o platforma consistenta si pentru care televiziunile il invita.

      Sigur ca ar fi ideal sa vorbeasca fara a face nicio greseala si sa fie mai temperat in limbaj, dar, ignorandu-l, ignorati cauza esecului dumneavoastra si al multor elevi.

  8. Un copil idealist , rupt de realitate reprezentativ pentru varsta lui.Teoria si practica nu s-au intalnit niciodata.Daca ne luam dupa toti vlogerii (toti sunt cu hormonii de crestere in gusa) ajungem acolo de unde am plecat : epoca primitiva.

  9. Sistemul politizat de învățământ din România e varză; trebuie refăcut din temelii.
    Pare să cumuleze cei mai mulți salariați, cele mai importante active și o cifră de afaceri între 3 – 6% din PIB, deci interesele politico-economice sunt corespunzătoare masei de alegători captivi și fondurilor derulate. În plus, sistemul de meditații aplicat, dezvoltă profit nefiscalizat și economia “la negru”.
    Acum, înaintea alegerilor parlamentare, numai acțiuni hotărâte ale asociațiilor profesionale și ONG-uri pot descoperi “gunoiul de sub preș” și descoperi forțe politice interesate de schimbarea din temelii a sistemului de învățământ. ATENȚIE – educația este baza dezvoltării națiunii și prosperității ei.

  10. Aha, deci profesorii cu Modul Pedagogic I si II (ca III nu exista, va spu eu) nu ar trebui sa predea daca nu au Master Didactic (adica un program care nu exista in Romania), dar Selly poate sa dea lectii Ministrului Educatiei si Corpului Profesoral, doar dupa terminarea liceului?
    E mult de povestit la asemenea puseuri de obraznicie!
    Iar faptul ca e promovat de Gadea e graitor si relevant!

    1. @Baba Lutza, intr.un alt context, as fi putut spune ca ati primit ordin sa iesiti in grup pentru apararea ” onoarei breslei”, insa stiindu-va deja “calitatile” sunt sigur ca ragetele si zbieraturile astea sunt din convingere(ca doar atat puteti) si disperare(ca nu cumva sa se prinda prostimea ca sunteti degeaba la catedra).. PS: scuze, am fost rau cand am spus ca sunteti degeaba, mai exact, sunteti breasla care da PSD>ului analfabeti si analfabeti functionali +persoane fara pic de pregatire(chiar daca stiu sa citeasca), cam asa de votaci.. ca doar ei v-au asigurat si cimentat posturile caldute..

  11. Acum intelegeti de ce se vrea in Italia votanti de 16 ani?Vedeti cum crede ca are perfecta dreptate deși nu a predat o zi în viață lui si ce usor se lasă folosit?Asa sunt tinerii,victime sigure.Intelepciunea si prudența vin odată cu experienta de viață .
    El chiar crede că a fost ideea lui si e mulțumit sa fie in centrul atentiei…

    1. Lasă că au mulți trecuti prin “viața”, habar cu ce se mănâncă aceasta… Daca ai o vârstă, nu înseamnă automat că ești și mai inteligent. Sunt multi adolescenți, elevi, studenți, care sunt cu capul pe umeri și mulți așa-ziși trecuti prin “veatza”, dar care îi vezi pe strada, trafic etc. scuipând, înjurând, cu lipsuri în privința celor 7 ani de acasă etc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Președintele Senatului Universității Politehnica, după condamnarea cu suspendare, în primă instanță, a rectorului Mihnea Costoiu: În momentul în care există o decizie definitivă, atunci se pot lua măsuri, până atunci sunt numai prezumții

În momentul în care există o decizie definitivă atunci se pot lua măsuri, până atunci sunt numai prezumții, spune, pentru Edupedu.ro, Tudor Prisecaru, președintele Senatului Universității Politehnica București. Declarația a…
Vezi articolul

BREAKING Strategia de educație parentală, lansată în dezbatere de Ministerul Educației la 4 ani de la scandalul care a dus la retragerea unui document similar / Actul prevede că până în 2030 peste 2,2 milioane de „părinți participă la cursuri de educație parentală în momentul în care copilul intră într-un nou ciclu de învățământ”

Ministerul Educației lansează în consultare publică Strategia Națională „Părinți educați, copii fericiți”, anunță instituția într-un comunicat de presă primit de Edupedu.ro. Documentul prevede că 8 din 10 părinți sau reprezentanți…
Vezi articolul