Vouchere de afterschool pentru copiii defavorizați, pachete sociale cu rechizite, îmbrăcăminte, mici reparații, dotări ale locuințelor și „relaxarea” criteriilor pentru burse sociale, printre măsurile programului de guvernare propus de Marcel Ciolacu

510 vizualizări
Foto: Freepik.com
Voucherele pentru copiii defavorizați, care să acopere servicii și programe de tip before și after school, precum și acordarea unui pachet social la început de an școlar sunt prevăzute în programul de guvernare propus de Marcel Ciolacu. Aseară, Marcel Ciolacu, președintele PSD, și-a prezentat echipa propusă pentru a cere votul Parlamentului pentru noul guvern.

La secțiunea „acces neîngrădit la educație” sunt precizate următoarele:

  • măsuri pentru combaterea abandonului școlar;
  • vouchere pentru copiii defavorizați, care să acopere: servicii și programe de tip before și after school; subvenții pentru transportul elevilor către/de la unitățile școlare;
  • plata unor activități extra-școlare, cultural-recreative, sportive etc;
  • achitarea unor servicii de consiliere, suport psihologic, etc și acordarea unui pachet social la începutul anului școlar (rechizite, îmbrăcăminte, mici reparații, dotări ale locuințelor copiilor vulnerabili);

O altă măsură se referă la creșterea capacității de sprijin prin asigurarea asistenţei medicale, inclusiv stomatologice, și a consilierii psihologice în şcoli.

Cu referire la bursele elevilor, programul de guvernare prevede relaxarea criteriilor privind eligibilitatea pentru bursa de ajutor social.

În privința priorităților se guvernare se numără creșterea numărului unităților de învățământ în care este asigurată asistența medicală și consilierea școlară, în colaborare cu Ministerul Sănătății și autoritățile publice local.

Unul dintre obiective se referă la „extinderea programului „Școală după școală”, ce oferă elevilor posibilitatea de a participa la activități educative de aprofundare, remediere și consolidare a competențelor/ activităţi recreative și de timp liber, la decizia școlii, în funcţie de specificul comunităţii, dar și de a servi o masă sănătoasă.”

Conform documentului consultat de Edupedu.ro, al treilea obiectiv urmărește crearea unui cadru legislativ pentru:

  • dezvoltarea unei strategii de intervenţie timpurie pentru integrarea și susținerea copiilor cu dizabilităţi și a celor capabili de performanţă;
  • asigurarea consilierii școlare, a serviciilor de logopedie și sprijin în fiecare unitate de învăţământ preuniversitar de masă;
  • pentru înfiinţarea de ateliere protejate pentru tinerii cu nevoi speciale.
  • școlarizarea antepreşcolarilor, a preşcolarilor şi a elevilor cu boli cronice, boli maligne sau alte afecţiuni care necesită spitalizare/ tratament/monitorizare ori care desfășoară activități în cadrul „Școlii din spital”;
  • școlarizarea și reintegrarea într-o unitate de învățământ a elevelor gravide și a elevilor părinți;

Al patrulea obiectiv prevede „simplificarea metodologiei de acordare a burselor sociale, astfel încât fiecare elev care provine dintr-o familie în care părinţii sau tutorii legali au venituri reduse va putea aplica pentru acest tip de bursă, iar numărul elevilor care să beneficieze de burse sociale să crească.”

În legătura că infrastructura de transport în comun (administrația publică și dezvoltare regională), sunt menționate „fonduri pentru realizarea sistemului de transport intrajudețean al elevilor (rural).”

Măsurile propuse pot fi consultate mai jos:

Informații de context

În anul școlar 2022-2023 sunt 405 mii de beneficiari, conform Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene. Pentru 160.000 au fost virații banii în perioada septembrie-noiembrie. Primii care au primit banii (tot cu întârziere, după începerea anului școlar) au fost părinții care aveau deja cardurile de anul trecut și care au primit aprobare și anul acesta pentru a primi cei 500 de lei.

190.000 de părinți au primit cei 500 de lei la sfârșitul lunii decembrie, iar restul de 55.000 ar fi trebuit să îi primească în primăvară, potrivit lui Marcel Boloș. Motivul a fost acela că în acest an au fost aprobate mai multe dosare și se atinsese limita de emitere de carduri.

Dintre acești 55.000 de elevi, peste 15.300 de elevi ai căror părinți au declarat că nu au venituri nu au primit tichetele educaționale de 500 din cauza unor probleme legate de documente. Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) solicita inspectoratelor școlare transmiterea documentelor de eligibilitate, conform unui document obținut de Edupedu.ro.

Banii pentru cei 55.000 de elevi care nu au primit din septembrie până acum tichetele educaționale în valoare de 500 de lei au fost virați vineri seară, 26 mai, după cum declară ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș, pentru Edupedu.ro. Inițial, ministrul Marcel Boloș a invocat greva profesorilor ca motiv pentru întârzierea celor 500 de lei.

„Beneficiază de sprijinul în valoare de 500 de lei:

  • Copiii din învățământul de stat preșcolar, cu condiția ca venitul lunar pe membru de familie să fie de până la de două ori nivelul venitului minim garantat pentru o persoană singură (298 lei);
  • Elevii din învățământul de stat primar și gimnazial, dacă venitul mediu net lunar pe membru de familie, realizat în luna iulie a fiecărui an, este de maximum 50% din salariul de bază minim brut pe țară (1.275 lei)”.

Amintim că ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș, a declarat pentru Edupedu.ro că, începând cu anul școlar 2023-2024, o să fie schimbat mecanismul pentru acordarea voucherelor educaționale pentru copiii din medii vulnerabile.

Citește și:
VIDEO Premierul desemnat, Marcel Ciolacu: O spun răspicat – vom crește accelerat salariile în Educație. Pentru a reduce abandonul școlar, propun vouchere pentru masă caldă, transport școlar, rechizite de două ori pe an și consiliere psihologică

1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
cel mai bun profesor din lume

VIDEO Câștigătorul premiului pentru cel mai bun profesor din lume a împărțit milionul de euro cu ceilalți finaliști din competiție. „Este important să simtă că societatea înțelege valoarea muncii lor și nu cred că există cel mai bun, suntem la fel”

Un profesor de la o școală dintr-un sat din India, lăudat pentru îmbunătățirea educației din comunitate, a câștigat premiul Global Teacher din acest an în valoare de un milion de…
Vezi articolul

Profesorii și elevii din România sunt invitați să se înscrie online la provocarea mondială de programare creativă BEBRAS International Challenge organizată de ECDL/ICDL în România / Profesorii se pot înscrie până pe până pe 1 octombrie, iar elevii în perioada 09-15 octombrie (P)

Cel mai mare eveniment global de programare creativă BEBRAS International Challenge este organizat anual de ECDL/ICDL în România. BEBRAS îşi propune să introducă elevii de toate vârstele în domeniul gândirii computaţionale şi…
Vezi articolul

DOCUMENT Rata de vaccinare a profesorilor și angajaților din școli a fost impusă drept criteriu de prezență fizică de către Ministerul Educației, nu de Ministerul Sănătății, susține acesta din urmă într-un răspuns la solicitarea Federației Părinților și Aparținătorilor Legali

Criteriul pe baza căruia școlile au fost deschise cu prezență fizică în perioada 5 noiembrie 2021 – 15 ianuarie 2022, adică rata de vaccinare a profesorilor și angajaților din școli,…
Vezi articolul