Vouchere pentru educație, cu care părinții să plătească meditații doar la cei mai buni profesori, o soluție care ar fi eliminat premierea prin remediale a profesorilor care nu s-au ocupat de copii – fostul ministru Funeriu

12.255 de vizualizări
Photo © Andreaobzerova – Dreamstime.com
“Aceste ore remediale pe care Ministerul le-a pus la punct sunt cumva o ciudățenie, pentru că au pierdut copiii ai căror profesori s-au ocupat mai puțin de ei. Și atunci practic tu dai bani profesorilor care nu s-au ocupat, în pandemie, de copii”, spune fostul ministru al Educației Daniel Funeriu. Membru în corpul de experți pe educație ai Uniunii Europene, Funeriu propune acordarea de “vouchere pentru educație”, cu care părinții să poată plăti meditațiile date copiilor doar de către un cadru didactic care face parte dintr-un corp recunoscut de Ministerul Educației ca fiind populat cu profesori merituoși.

E un lucru bun pe care ministerul l-a făcut: a dat bani pentru educația remedială. Practic, pentru meditații făcute cu profesorii de la clasă. Ăsta este un lucru bun și eu aș fi mers un pas mai departe: eu aș fi dat vouchere pentru meditații. Pur și simplu aș fi luat cei mai buni profesori și aș fi dat celor mai săraci, oamenilor cu mai puțini bani niște vouchere pe care ei să le poată folosi pentru meditații date copiilor lor, dar date doar de către acei profesori mai buni. Pentru că aceste ore remediale pe care Ministerul le-a pus la punct sunt cumva o ciudățenie, pentru că au pierdut copiii ai căror profesori s-au ocupat mai puțin de ei. Și atunci practic tu dai bani profesorilor care nu s-au ocupat, în pandemie, de copii. Deci de aceea poate ar fi fost o soluție mai fericită să fie vouchere pentru educație. Dar ideea să fie învățământ remedial e o idee bună“, a declarat Daniel Funeriu duminică, 4 aprilie, în emisiunea “În fața ta” de la Digi 24.

Întrebat ce proiecte ar fi inclus în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), fostul ministru a răspuns: “Revin asupra obligativității de a face învățământ remedial. Trebuie să recuperăm timpul pierdut. Bani pentru meditații. Aș fi dat bani pentru meditații, prin diferite metode: vouchere, bani dați școlilor, plătit suplimentar pentru acest lucru“.

Acum imediat soluția care trebuie pusă pe masă – am văzut că a fost și un apel al unor ONG-uri: prelungiți anul școlar, oameni buni! Prelungiți anul școlar. Începeți-l pe 1 septembrie, terminați-l pe 31 iulie. Prelungiți anul școlar! O să vină oameni și-o să spună: e prea cald. Asta e, dar trebuie făcut ceva! În același timp, ar trebui investit foarte mult în aceste ore remediale, ar trebui plătiți profesorii să facă ore remediale. Din păcate, o mare eroare a fost făcută cu PNRR, cu acest Planul Național de Reziliență și Redresare, cele 30 de milioane de euro. Acolo trebuia să fie bani pentru învățare remedială. N-am văzut să fie“, a spus Funeriu.

Parlamentul European a aprobat, pe 10 februarie, Mecanismul de redresare și reziliență, conceput pentru a ajuta statele membre să combată efectele pandemiei de COVID-19, cu 582 voturi pentru, 40 împotrivă și 69 abțineri.

Mecanismul de redresare și reziliență este cel mai important constitutiv element al pachetului de stimulente aferent Instrumentului european de redresare „Next Generation EU”, în valoare de 750 de miliarde EUR, precizează Parlamentul European.

Prin Mecanism, se pun la dispoziția statelor membre 672,5 miliarde de euro sub formă de granturi și împrumuturi pentru a finanța măsuri naționale care atenuează consecințele economice și sociale ale pandemiei.

__________

Proiectul ”The European Parliament: leadership during historical change” este finanțat de Parlamentul European prin DG Communication. Edupedu.ro este singura responsabilă de conținutul acestui material și în niciun context acesta nu poate reprezenta poziția Parlamentului European.

Foto: © AndreaobzerovaDreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:
Daniel Funeriu: Am văzut că vrem să facem școli verzi. Să mă ierte Dumnezeu! Iarăși facem ziduri! Trebuie investit masiv în profesori


1 comment
  1. În locul serialului “Ce vrăji a mai făcut nevasta mea” ne este oferit un altul: “Ce aiureli a mai inventat Funeriu”. Îl prefer totuși pe primul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

UPDATE Simion Hăncescu, FSLI, după întâlnirea cu premierul Ciolacu și mai mulți miniștri: Legea salarizării nu se face în 2023, trebuie să găsim soluții pentru Educație de la 1 ianuarie. Încă nu avem soluții clare / Marius Nistor, FSE: Guvernul trebuie să-și facă niște analize și să ia o decizie în privința inechităților salariale

UPDATE: Guvernul a anunțat că s-au găsit soluții privind eliminarea inechităților salariale, dar rămâne deschis dialogul în privința majorărilor salariale de la 1 ianuarie, în lipsa legii salarizării. Liderii sindicali…
Vezi articolul

Până pe 20 septembrie, inspectoratele școlare au de transmis situația elevilor romi care au fost înscriși la Evaluarea Națională și la BAC 2024 și care au promovat examenele, potrivit unei adrese a Ministerului Educației

Inspectoratele școlare vor transmite, până pe 20 septembrie, Ministerului Educației numărul elevilor romi care au absolvit clasa a VIII-a în anul școlar 2023-2024, au promovat Evaluarea Națională 2024 și au…
Vezi articolul

Elevii din Coreea de Sud susțin, joi, examenul de maturitate. Bacalaureatul sud-coreean are 8 probe și durează 9 ore, iar poliția transportă elevii cu mașini cu sirene în caz de întârziere

Peste jumătate de milion de elevi sud-coreeni susţin joi examenul “Suneung”, echivalentul bacalaureatului, pe fondul unei creșteri a cazurilor de coronavirus, informează Agerpres. Examenul este luat foarte în serios de…
Vezi articolul