„Vreo 8.900 de cazuri în care cardurile cu vouchere educaționale au ajuns şi nu au bani pe ele”, descoperite de ministrul fondurilor europene, Dragoș Pâslaru: Am trimis o adresă a Ministerului Educaţiei

6.492 de vizualizări
Foto: gov.ro
Aproape 8.900 de cazuri de familii în care cardurile educaționale de 500 de lei, distribuite elevilor din medii vulnerabile, au ajuns la acestea dar nu au fost încărcate cu bani au fost identificate recent, a declarat ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Dragoș Pîslaru, într-un interviu pentru Agerpres.

„Tocmai ce am trimis o adresă a Ministerului Educaţiei cu vreo 8.900 de cazuri în care cardurile au ajuns şi nu au bani pe ele. Cu această ocazie am descoperit încă o disfuncţionalitate pe care suntem pe cale să o remediem”, a spus ministrul.

El a subliniat că aceste probleme privesc încă anul școlar trecut, 2024–2025: „Încă reparăm din lucrurile pe care le-am găsit nefuncţionale şi în neregulă”.

Potrivit lui Pîslaru, la începutul lunii trecute erau peste 67.000 de elevi care nu folosisera banii, însă după ce anunțul că banii trebuie cheltuiți până la finalul lunii octombrie a fost lansat, numărul a scăzut la sub 30.000, a mai spus ministrul.

Nu este clar dacă în acești 30.000 de beneficiari sunt cei aproape 9.000 care au cardurile, dar nu au banii pe ele.

Ministrul a precizat și că pentru anul școlar 2025–2026 cardurile au fost distribuite în mare parte și urmează să fie încărcate în septembrie–octombrie.

Redăm declarațiile ministrului Dragoș Pâslaru pe subiect:

Dragoş Pîslaru: „Există programe inclusiv în Politica de Coeziune actuală pentru elevii care sunt în vulnerabilitate. Chiar Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene în vara aceasta a făcut un apel pentru că au fost sume nefolosite pe cardurile pe care elevii le aveau de anul trecut. Am prelungit termenul până în octombrie. Mi se pare o chestiune dramatică să nu poţi cu aceşti bani pe care îi ai de la Uniunea Europeană să-i ajuţi tocmai pe elevii care sunt în vulnerabilitate. Şi, da, vom avea demersurile acestea cu sprijinul european în continuare.

Întrebare: Dar de ce nu le-au folosit? Nu au avut nevoie sau nu au ştiut de ele?

Dragoş Pîslaru: Nu, nu este vorba că n-au avut nevoie, vă asigur, pentru că am ţinut legătura cu mai multe din familiile care, pur şi simplu, pe de o parte nu ştiau de oportunitate, pe de altă parte şcolile nu le comunicaseră părinţilor lucrurile acestea. Au fost mulţi beneficiari care, din ce am înţeles, n-au ştiut de unde să le ia. Deci, practic, campania de informare pe care am lansat-o cu ministrul Educaţiei şi care cu ajutorul mass-media a ajuns la mulţi oameni, inclusiv pe zona de social media, a generat o reducere destul de rapidă de la 67.000 de copii care nu-şi luaseră şi nu-şi folosiseră sumele la sub 30.000, ceea ce este bine. Încă nu este suficient, mai avem până în luna octombrie. Tocmai ce am trimis o adresă a Ministerului Educaţiei cu vreo 8.900 de cazuri în care cardurile au ajuns şi nu au bani pe ele. Cu această ocazie am descoperit încă o disfuncţionalitate pe care suntem pe cale să o remediem. Şi, atenţie, astea sunt aferente anului trecut, deci noi încă reparăm din lucrurile pe care le-am găsit nefuncţionale şi în neregulă.

Acum ne pregătim să lansăm cardurile cu sumele pentru anul şcolar 2025 – 2026. Marea majoritate a cardurilor sunt distribuite. Mai există o diferenţă, poate, de emitere pentru alte cazuri de elevi în vulnerabilitate care încă n-au card. Dar acum am început mult mai riguros decât înainte să ne uităm la situaţiile acestea şi, vă daţi seama, pentru mine şi colegii din minister nu mai există chestia asta că ‘da, am dat cardul, am bifat acţiunea şi s-a terminat’. E foarte important nu doar să creezi o măsură, ci să te asiguri că măsura respectivă ajunge şi la beneficiar, că elevul respectiv, familia respectivă beneficiază de banii respectivi. Asta este natura sprijinului de la Uniunea Europeană pe care îl avem. Nu sunt mulţi bani, sunt 500 de lei, dar 500 de lei pentru o familie care are mari provocări financiare la început de an şcolar ca să-şi pregătească copilul sunt, poate, exact ce are nevoie pentru hăinuţe curate, rechizite, pentru ce-i necesar”. 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cine este Demeter Andras, propus de UDMR la Ministerul Culturii: actor, fost director de teatru, fost președinte al Radioului public și alte posturi în instituții de stat / A avut prin sentință definitivă interdicție de a ocupa 3 ani o funcție publică, dar a refuzat să demisioneze din funcții

Demeter Andras Istvan (56 de ani) a fost propus de UDMR pentru funcția de ministru al Culturii în Guvernul Bolojan. Actor la bază, Demeter Andras a fost director de teatru,…
Vezi articolul

Ligia Deca recunoaște lipsa de personal suport din școli: Ca profesorii să poată să facă ce știu ei mai bine, educație, avem nevoie de specialiști care să ne ajute pe zonele conexe, prevenire abandon, elevi cu CES, aplicare la proiecte europene

„Ca profesorii să poată să facă ce știu ei mai bine, educație, avem nevoie de specialiști care să ne ajute pe zonele conexe, prevenire abandon, elevi cu CES, aplicare la…
Vezi articolul

“Istoria Evreilor. Holocaustul” ca disciplină obligatorie la liceu: Un proiect de lege aflat la Senat are sprijinul majorității partidelor și al Guvernului / Printre inițiatori: Sorin Cîmpeanu, care în cazul educației sexuale respingea schimbarea planurilor-cadru în Parlament

Un proiect de modificare a Legii educației, prin care “Istoria Evreilor. Holocaustul” urmează să devină disciplină școlară, parte a trunchiului comun, la liceu și în învățământul profesional, primește sprijinul guvernului,…
Vezi articolul