Alexandru Rafila: Dacă nu există disponibilitatea unor măști de unică folosință în școli, e bine să ne gândim la măștile textile

8.661 de vizualizări
Foto: EuropaFM
„Chiar dacă nu există disponibilitatea unor măști de unică folosință, e bine să ne gândim la utilizarea măștilor textile”, a declarat șeful Societăţii Române de Microbiologie, medicul Alexandru Rafila, la Digi 24.

Întrebat dacă pot veni elevii de clasele a VIII-a și a XII-a în școli, pentru pregătirea în vederea susținerii examenelor, fără măști de protecție, Rafila a afirmat: „Nu există motive pentru aplicarea diferită a măsurilor. Credeți că virusul se transmite diferit în școli față de alte zone? Nu. Se transmite la fel și atunci trebuie să aplicăm unitar măsurile”.

Declarațiile vin după ce achiziția de măști pentru elevi și profesori a fost anulată de Ministerul Educației, care a lansat astăzi o nouă procedură – cu doar o săptămână înainte de începerea școlii, după cum Edupedu.ro a relatat în exclusivitate.

Alexandru Rafila, la Digi 24, cele mai importante declarații cu privire la folosirea măștilor în școli:
  • Chiar dacă nu există disponibilitatea unor măști de unică folosință, e bine să ne gândim la utilizarea măștilor textile
  • Nu există motive pentru aplicarea diferită a măsurilor. Credeți că virusul se transmite diferit în școli față de alte zone? Nu. Se transmite la fel și atunci trebuie să aplicăm unitar măsurile
  • Și așa, din cauza lipsei de informare, poate că părinții sunt uneori mai speriați decât ar trebui
  • Trebuie să facem informare și educare și exercițiu cu toate categoriile implicate, adică părinți, elevi și cadre didactice și personal administrativ din școli, ca să reducem la minimum pericolul.
  • Nu aș spune că școala e un loc mai periculos decât alte locuri, dacă vorbim de locuri publice în care oamenii se înghesuie
  • Dacă nu există măști chirurgicale, este o soluție aceasta cu măști textile care pot fi confecționate într-un timp relativ scurt
  • Ordinul referitor la folosirea măștilor în școli, la copii cu vârsta mai mare de 5 ani, e recomandarea utilizării măștilor textile, pentru că măștile textile sunt mai rezistente, se pot fixa mai bine și chiar dacă nu au un grad de blocare a particulelor la fel de mare, oferă o protecție destul de mare, mai ales în pauze, și e bine să ne gândim și la această variantă


4 comments
  1. Mastile reduc pericolul daca sunt purtutate de toti. Ele nu trebuie sa filtreze particulele de aer si sa captureze virusul in ele, trebuie doar sa actioneze ca o bariera pentru saliva si vapori care ies atunci cand vorbim, tusim, stranutam. Am putea invata toata lumea sa isi puna mana la gura cand tuseste dar sa fim sinceri, nu o sa functioneze niciodata. Mastile sunt cele mai bune masuri de protectie, in special in spatiile inchise

    1. Cum reduc pericolul din moment ce nu există dovezi? Noi vorbim de măști pentru că dorim să protejăm copiii de covid19, nu de tuse, strănut, vapori?

      Dacă dorim să protejăm copiii de vapori atunci distanța socială este 15 metri, unul într-o clasă.

      Nota Redacției: Acest comentariu a fost editat, prin transformarea cuvintelor scrise cu majusculă în text normal. În scris, Caps Lock (redactarea cu litere mari a mesajelor) este înțeles de obicei ca ton agresiv, țipăt, furie. Edupedu.ro încurajează dialogul civilizat, constructiv. Prin urmare, vă rugăm să vă construiți mesajele fără a folosi majuscule în propoziții întregi și în alte cazuri decât cele în care avem de-a face cu abrevieri sau titluri.

  2. Agenția de Sănătate Publică a SUA:
    „NU AM GĂSIT DOVEZI care să demonstreze că măștile de față sunt eficiente în reducerea transmisiei virusului confirmat în laborator, indiferent dacă măștile sunt purtate de persoana infectată sau de persoane din comunitate…”

    Concluzia este clară! Măștile sunt inutile!

  3. Cum reduce pericolul daca in scoli nu s-a pregatit nimic? Adevarul este ca nu va intereseaza de copii noștri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Educației vrea o a doua probă de limbă străină la BAC: Vom vedea în ce măsură putem să introducem aceste competenţe de limbă străină înainte de primul Bacalaureat care ar putea să se organizeze începând cu anul 2027, dacă pachetul legislativ va intra în vigoare începând cu septembrie 2023

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat că este foarte important ca, alături de competenţele digitale, să fie susţinute şi competenţele de comunicare în limbi străine, subliniind că își dorește o…
Vezi articolul

Radu Szekely, consilierul ministrului Educației: ”Poate măsura justă ar fi fost (…) să fie suspendați toți profesorii nevaccinați” / Explică faptul că decizia nu putea fi luată de minister, ci doar de parlament

Consilierul ministrului Educației, Radu Szekely, susține că o eventuală măsură prin care cadrele didactice ar fi fost obligate să se vaccineze, pentru a putea profesa, nu este la îndemâna ministerului,…
Vezi articolul

VIDEO „Se are în vedere” o creștere graduală de la 60% la 70% a pragului de vaccinare impus pentru reluarea școlii cu prezență fizică, anunță ministrul Cîmpeanu / Toate școlile vor avea vineri ședințe de consilii de administrație pentru a decide formal cum încep cursurile luni

„Se are în vedere o ridicare a acestui prag” al ratei de vaccinare în rândul angajaților din școli, pe care autoritățile vor să îl impună drept condiție pentru reluarea școlii…
Vezi articolul

BREAKING Guvernul vrea să forțeze închiderea grevei, băgând pumnul în gură profesorilor, prin adoptarea astăzi a unei Ordonanțe de Urgență care conține oferta de creștere salarială cu 1.000 de lei brut, care a fost respinsă aseară de sindicate. OUG cu oferta refuzată prin referendum de profesori apare pe ordinea de zi a ședinței de guvern extraordinare astăzi

Guvernul vrea să forțeze profesorii să iasă din grevă, aprobând creșterile salariale refuzate aseară de cadrele didactice prin referendum făcut de sindicate. Concret, o Ordonanță de Urgență care prevede creșteri…
Vezi articolul

FOTO/VIDEO „FutureLabs” și „Moara de plastic” – proiecte de educație și protecția mediului pentru școli și comunitățile rurale din Ținutul Buzăului / Cum funcționează 

Un proiect la care lucrează asociația care gestionează Geoparcul „Ținutul Buzăului” este „FutureLabs”. Deja câteva sute de copii din școlile din comunele Colți, Scorțoasa și Tisău beneficiază de laboratoare moderne…
Vezi articolul