Alexandru Rafila: Dacă nu există disponibilitatea unor măști de unică folosință în școli, e bine să ne gândim la măștile textile

8.661 de vizualizări
Foto: EuropaFM
„Chiar dacă nu există disponibilitatea unor măști de unică folosință, e bine să ne gândim la utilizarea măștilor textile”, a declarat șeful Societăţii Române de Microbiologie, medicul Alexandru Rafila, la Digi 24.

Întrebat dacă pot veni elevii de clasele a VIII-a și a XII-a în școli, pentru pregătirea în vederea susținerii examenelor, fără măști de protecție, Rafila a afirmat: „Nu există motive pentru aplicarea diferită a măsurilor. Credeți că virusul se transmite diferit în școli față de alte zone? Nu. Se transmite la fel și atunci trebuie să aplicăm unitar măsurile”.

Declarațiile vin după ce achiziția de măști pentru elevi și profesori a fost anulată de Ministerul Educației, care a lansat astăzi o nouă procedură – cu doar o săptămână înainte de începerea școlii, după cum Edupedu.ro a relatat în exclusivitate.

Alexandru Rafila, la Digi 24, cele mai importante declarații cu privire la folosirea măștilor în școli:
  • Chiar dacă nu există disponibilitatea unor măști de unică folosință, e bine să ne gândim la utilizarea măștilor textile
  • Nu există motive pentru aplicarea diferită a măsurilor. Credeți că virusul se transmite diferit în școli față de alte zone? Nu. Se transmite la fel și atunci trebuie să aplicăm unitar măsurile
  • Și așa, din cauza lipsei de informare, poate că părinții sunt uneori mai speriați decât ar trebui
  • Trebuie să facem informare și educare și exercițiu cu toate categoriile implicate, adică părinți, elevi și cadre didactice și personal administrativ din școli, ca să reducem la minimum pericolul.
  • Nu aș spune că școala e un loc mai periculos decât alte locuri, dacă vorbim de locuri publice în care oamenii se înghesuie
  • Dacă nu există măști chirurgicale, este o soluție aceasta cu măști textile care pot fi confecționate într-un timp relativ scurt
  • Ordinul referitor la folosirea măștilor în școli, la copii cu vârsta mai mare de 5 ani, e recomandarea utilizării măștilor textile, pentru că măștile textile sunt mai rezistente, se pot fixa mai bine și chiar dacă nu au un grad de blocare a particulelor la fel de mare, oferă o protecție destul de mare, mai ales în pauze, și e bine să ne gândim și la această variantă


4 comments
  1. Mastile reduc pericolul daca sunt purtutate de toti. Ele nu trebuie sa filtreze particulele de aer si sa captureze virusul in ele, trebuie doar sa actioneze ca o bariera pentru saliva si vapori care ies atunci cand vorbim, tusim, stranutam. Am putea invata toata lumea sa isi puna mana la gura cand tuseste dar sa fim sinceri, nu o sa functioneze niciodata. Mastile sunt cele mai bune masuri de protectie, in special in spatiile inchise

    1. Cum reduc pericolul din moment ce nu există dovezi? Noi vorbim de măști pentru că dorim să protejăm copiii de covid19, nu de tuse, strănut, vapori?

      Dacă dorim să protejăm copiii de vapori atunci distanța socială este 15 metri, unul într-o clasă.

      Nota Redacției: Acest comentariu a fost editat, prin transformarea cuvintelor scrise cu majusculă în text normal. În scris, Caps Lock (redactarea cu litere mari a mesajelor) este înțeles de obicei ca ton agresiv, țipăt, furie. Edupedu.ro încurajează dialogul civilizat, constructiv. Prin urmare, vă rugăm să vă construiți mesajele fără a folosi majuscule în propoziții întregi și în alte cazuri decât cele în care avem de-a face cu abrevieri sau titluri.

  2. Agenția de Sănătate Publică a SUA:
    „NU AM GĂSIT DOVEZI care să demonstreze că măștile de față sunt eficiente în reducerea transmisiei virusului confirmat în laborator, indiferent dacă măștile sunt purtate de persoana infectată sau de persoane din comunitate…”

    Concluzia este clară! Măștile sunt inutile!

  3. Cum reduce pericolul daca in scoli nu s-a pregatit nimic? Adevarul este ca nu va intereseaza de copii noștri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Maia Sandu, președinta Republicii Moldova: Profesorul se impune prin cunoștințe, printr-un comportament profesionist, printr-o atitudine echilibrată și deschisă față de copii, îi încurajează să învețe și să nu le fie frică de încercări și experimente

Președinta Republicii Moldova le-a vorbit profesorilor din țara sa despre schimbările pe care urmează să le aibă în sistemul de învățământ, despre cum ei vor fi cei care le vor…
Vezi articolul

Cătălin Gherghe, decan al Facultății de Matematică din București: Matematica este cel mai simplu obiect, doar că e suficient să lipsești 2-3 săptămâni și devine cel mai greu. Trebuie tot timpul să muncești, n-ai cum să păcălești, n-ai cum să sari

Cătălin Gherghe, decan al Facultății de Matematică și Informatică din cadrul Universității din București (FMI-UB) și coordonator al lotului național de matematică, a declarat că matematica este cel mai simplu obiect,…
Vezi articolul

Regulile pentru programele de licență cu dublă-specializare „exclusiv pentru profesori”, plătite de stat cu burse pentru studenți egale cu salariul net al unui profesor debutant, publicate în dezbatere / Nu există nicio obligație ca absolvenții să devină profesori – proiect

Cei care aleg să urmeze cursurile licenței didactice cu dublă specializare primesc burse de studiu în cuantum egal în cuantum egal cu salariul net al unui profesor debutant, potrivit unui…
Vezi articolul

DOCUMENT Pregătirea deficitară a profesorilor debutanți, și nu numai, în domeniul psihopedagogic și metodic – amenințare identificată de Inspectoratul Școlar al Municipiului București

Una dintre amenințările identificate de Inspectoratului Școlar al Municipiului București se referă la pregătirea deficitară a cadrelor didactice debutante, și nu numai, în domeniul psihopedagogic și metodic, potrivit unui document publicat…
Vezi articolul