Alianța Română a Universităților de Tehnologie vrea, în noua lege a Educației, un Program Național de încurajare a elevilor din gimnaziu și liceu să studieze științele exacte și ingineria / “România traversează cea mai mare criză de resursă umană din istoria sa, care se va adânci în următorii 30 de ani”, subliniază Alianța

2.473 de vizualizări
Foto: © Kasto80 | Dreamstime.com
Cele cinci universități care fac parte din Alianța Română a Universităților de Tehnologie (ARUT) atrag atenția într-un comunicat de presă că este o “lipsa cronică la nivel național de resurse umane în domeniile matematicii, științelor exacte și ingineriei”. Organizația solicită o întâlnire oficială cu Ministerul Educației pentru a prezenta propunerile legate de proiectul noii legi a învățământului superior. “Un răspuns concret, coerent și sistematic din partea autorităților, pe măsura crizei în care ne aflăm, inclusiv în ceea ce privește crearea cadrului legal adecvat în domeniul învățământului universitar”, cere Alianța.
  • Din Alianța Română a Universităților de Tehnologie (ARUT) fac parte Universitatea Politehnica din București, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, Universitatea Tehnică “Gheorghe Asachi” din Iași, Universitatea Politehnica din Timișoara și Universitatea Tehnică de Construcții București.
  • Amintim că cele două proiecte de legi pentru învățământul preuniversitar și superior au fost lansate în dezbatere publică până în data de 24 august. Acestea pot fi ajustate, în funcție de propuneri, aprobate în Guvern și trimise în Parlament pentru a parcurge procesul legislativ. EduPedu.ro a scris recent că proiectele de legi ale Educației sunt aspru criticate de către un grup de cadre didactice, cercetători și autori.

Potrivit comunicatului de presă, ARUT precizează că “pentru a oferi României un viitor pe măsura potențialului uman și resurselor de care dispune, este necesară o preocupare majoră a decidenților și a tuturor actorilor implicați – autorități naționale, locale, universități, companii – pentru educația în domeniul Științelor Exacte, Ingineriei și Tehnologiei și Matematicii STIM (Science, Technology Engineering, and Mathematics – STEM), în acord și cu tendințele la nivel european și global. Ne așteptăm în consecință la decizii strategice majore cum ar fi o alocare financiară suplimentară pentru universități și/sau o stimulare efectivă a tinerilor să urmeze studiile în aceste domenii, inclusiv de ordin financiar sau cu privire la accesul și sprijinul în carieră”.

Alianța solicită Ministerului Educației dezvoltarea și implementarea unui Program Național de încurajare a elevilor din gimnaziu și liceu să studieze științele exacte și ingineria. 

“Subliniem lipsa cronică la nivel național de resurse umane în domeniile matematicii, științelor exacte și ingineriei. România traversează cea mai mare criză de resursă umană din istoria sa, care se va adânci în următorii 30 de ani. Fără o decizie strategică cu impact în viitorul apropiat și mediu, România va rata șansa dezvoltării sale economice și sociale”, scrie în comunicatul organizației.

ARUT mai precizează că asigură pregătirea a peste 80.000 de studenți din domeniul științe inginerești. “Prin profilul universităților partenere, ARUT este cel mai mare formator și furnizor de resursă umană înalt calificată la nivel național, în domenii prioritare ale economiei românești, contribuind astfel în mod esențial la dezvoltarea sustenabilă a României. Este acoperită o paletă largă de specializări în domenii tehnologice și industriale de vârf, cu importanță strategică și extrem de relevante, acum, când ne aflăm în pragul unei noi revoluții industriale, precum știința calculatoarelor, automatizări industriale, robotică, microelectronică, autovehicule electrice, energii regenerabile, sisteme flexibile de fabricație, clădiri inteligente, cybersecurity, inteligența artificială, blockchain. 

Având în vedere toate aceste aspecte, ARUT, o comunitate academică care cuprinde 80.000 de studenți și peste 7.000 de angajați, solicită Ministerului Educației o întâlnire pentru a înainta propuneri concrete, considerând că acestea pot aduce un plus formei actuale a legii”, se mai arată în poziția universităților.

Comunicatul integral al ARUT, în format .pdf:

Foto: © Kasto80 | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


7 comentarii
  1. Mult succes! In conditiile in care in fiecare an am scandal la ore ca ce ii intereseaza pe elevi fizica si chimia, ei au de dat examen de evaluare nationala, chiar aveti nevoie de o minune. Daca veti introduce aceste discipline in evaluarea nationala sau examenul de admitere la liceu, veti avea cu adevarat sicces. Pana atunci, vise doar…

    1. @gabi: după ce că săracii copii au teme de făcut, enorm de multe, căci profesorii nu au chef să le predea prea mult la clasă, se trezesc dimineața la 6 și se pun în pat la ora 9-10 seara, muncesc ca noi, oamenii mari 8-9 ore pe zi, poate și mai mult, iar voi vă gândiți să fie introduse chimia și fizica la evaluarea națională? Multe idei “mărețe” mai aveți în cap?

    1. Universitățile știu ca vor să scoată ed.tehnologică și aplicații practice din planul cadru care constituie baza pt universitățile tehnice?

  2. Romania cu așa politicieni /securiști mediocrii ,hoți și mincinoși încurajează doar furtul și minciuna in toate domeniile,iar rezultatele se vad.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Ioana Mihăilă, despre estimările INSP privind momentul când începe școala: La mijlocul lui septembrie vom avea peste 1.600 de cazuri pe zi, dar s-ar putea ca evoluţia să fie mai rapidă / Ministrul Cîmpeanu, recent: un val patru nu va fi atât de agresiv încât să pună probleme derulării normale a școlii

Ministrul Sănătăţii, Ioana Mihăilă, afirmă că Institutul Naţional de Sănătate Publică „preconizează scenariul în care evoluţia este cea mai rapidă şi cu cele mai multe cazuri tocmai din cauză că…
Vezi articolul

Profesoara reclamată la Inspectorat pentru că a folosit cuvântul “foot” la ora de engleză: De ce nu ne lăsați să ne facem meseria?

Oficialii Inspectoratului Şcolar Judeţean Cluj susţin că instituţia nu a fost sesizată oficial în cazul profesoarei care a predat la lecția de engleză despre ”Human Body” și cuvântul ”foot”. Totuși, reprezentanții Inspectoratului Şcolar Judeţean…
Vezi articolul