Analiză de șantiere, la început de an școlar. Câte proiecte de unități școlare sunt în lucru în România, țara cu buget sărac pentru Educație?

204 vizualizări
Proiect de renovare de școală / Foto: Primăria Cluj-Napoca
Anul școlar 2021-2022 începe în România, luni, 13 septembrie, după luni de nesiguranță și cursuri online, cu un sistem educațional care are alocat în bugetul anual un procent modest din PIB, cu o rețea în care zeci de unități nu au autorizație sanitară sau de protecție la incendiu și care are încă școli cu toaleta în curte. De ordinul zecilor. În acest context, câteva cifre ca răspuns la întrebarea: cât investește România în școli? O analiză economedia.ro.

Peste 1.000 de proiecte publice din sectorul educațional sunt în lucru sau în pregătire în acest an, potrivit datelor monitorizate de IBC Focus, companie de consultanță care urmărește șantierele din România. Investițiile estimate sunt de 7,2 miliarde de lei. Doar aproximativ o treime dintre aceste proiecte sunt deocamdată în construcție. Din total, peste 400 vizează modernizări.

În 2021 au fost monitorizate 1.073 proiecte publice de tip educațional la nivel național. Acestea vizează o suprafață de 2,54 milioane mp, iar valoarea investițiilor atinge suma estimată de 7,24 miliarde de lei.

Citește articolul complet pe economedia.ro.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de BCR

VIDEO Avem o mare problemă cu educația financiară și ne expunem unui risc major dacă nu rezolvăm această problemă – Răzvan Mustață, decanul FSEGA a UBB Cluj-Napoca / Programul care propune profesorilor abordarea transdisciplinară a noțiunilor despre bani și despre comportamentul financiar responsabil

Într-un climat de învățare în care elevii se simt confortabil să pună întrebări și să își exprime părerile, cum ar trebui să existe la fiecare oră, în fiecare clasă, curiozitățile…
Vezi articolul

Dragoș Iliescu: Digitalul – atunci când vine în plus față de educația față în față – crește cam cu 20-25% efectul / E o corelație masivă între numărul de ore petrecut de părinte cu copilul și performanța elevului

Digitalul, atunci când vine peste educația față în față, crește cam cu 20-25% efectul învățării, a declarat Dragoș Iliescu. Profesor la Universitatea din București și colaborator OECD la crearea testelor…
Vezi articolul

EXCLUSIV Studiul Ministerului Educației privind competențele adulților arată că „școala ca pe vremuri” este un mit: 20% dintre adulții din România se încadrează la analfabetism funcțional la Literație, iar peste un sfert sunt în aceeași situație la competența de Calcul, dar situația este mult mai gravă la vârstnici decât la tineri

Aproape 40% dintre adulții din România se încadrează în zona analfabetismului funcțional sau în cea „de risc” în ceea ce privește două competențe-cheie, cea de literație și cea de calcul…
Vezi articolul
Domnica Petrovai

Psihologul Domnica Petrovai, coordonatoarea Strategiei Naționale de Sănătate Mintală a Copilului și Adolescentului: Școala românească să le asigure copiilor masă caldă hrănitoare, mișcare și nevoia de a avea conversații despre cum să se protejeze în fața problemelor din online

Depresia în rândul adolescentelor s-a dublat din anii 80 până acum și aceasta este singura categorie de vârstă unde incidența a crescut constant. Iar datele Organizației Mondiale a Sănătății spun…
Vezi articolul