Aproape 1.000 de preșcolari sau elevi din județul Botoșani au ambii părinți plecați la muncă în străinătate. 6.000 de copii din județ sunt acasă doar cu un singur părinte

192 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com – Altanaka
Aproape 1.000 de preşcolari sau elevi din judeţul Botoşani au ambii părinţi plecaţi la muncă în străinătate, potrivit datelor centralizate de Inspectoratul Şcolar Judeţean, transmite Agerpres.

Statisticile IŞJ arată că numărul total al preşcolarilor şi elevilor din a căror familie doar un părinte este plecat la muncă în străinătate este de 6.096. De asemenea, din totalul celor 61.780 de preşcolari şi elevi înscrişi în sistemul de învăţământ din Botoşani, 923 dinte ei au ambii părinţi plecaţi la muncă în străinătate.

  • În acelaşi timp, numărul total preşcolari şi elevi din familii monoparentale în care părintele este plecat la muncă în străinătate este de 601.

„Comparativ cu anul 2020, când erau în evidenţe 5.070, acum sunt peste 6.000 de copii care sunt lipsiţi de afecţiunea şi supravegherea părinţilor”, se precizează într-un comunicat al IŞJ Botoşani.

  • Conducerea IŞJ subliniază că, pentru a veni în sprijinul acestor copiii ai căror părinţi sunt plecaţi în străinătate, Inspectoratul Şcolar are în derulare proiectul FormAcces, în parteneriat cu Asociaţia „Societatea Naţională Spiru Haret pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cultură” din cadrul Programului Operaţional Capital Uman.

Astfel, programul-pilot stimulează participarea la educaţie a copiilor cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate, iar obiectivul general îl reprezintă facilitarea accesului preşcolarilor şi elevilor din judeţul Botoşani la un sistem educaţional inovator şi de calitate. Perioada de implementare a proiectului este mai 2021 – decembrie 2023, mai informează sursa citată.

Foto: © AltanakaDreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INTERVIU Mircea Bertea: Școala românească trebuie eliberată de presiunea examenelor și clasificărilor, de competiție și discriminare / Învățământul pedagogic preferă cultura construcției și a colaborării

Provocările și perspectivele învățământului pedagogic preuniversitar din România au fost discutate, la Cluj-Napoca, cu toți directorii de licee pedagogice din țară, cu reprezentanți ai Ministerului Educației și specialiști din mediul…
Vezi articolul

Roxana Mînzatu, la audierile din Parlamentul European: Alianța Școlilor Europene este direcția pentru o ofertă mai bună pentru tânăra generație, inspirată de alianțele universitare europene / Voi propune o inițiativă privind portabilitatea competențelor

Comisarul european desemnat pentru a conduce portofoliul cunoscut în trecut cu numele de „educație”, românca Roxana Mînzatu, a declarat la audierile de ieri din Parlamentul European că primul pilon al…
Vezi articolul

Anca Florea, directoarea adjunctă a Colegiului Național „B. P. Hasdeu” din Buzău: Nu elevul faultează sistemul, ci sistemul permite scurtcircuitări / La clasă, deseori dialogul cu părinții e un joc de putere și nu ar trebui să fie astfel

Directoarea adjunctă a Colegiului Național „B. P. Hasdeu” din județul Buzău, Anca Florea, a afirmat, recent, într-o postare pe pagina sa de Facebook, că în România „regăsim un analfabetism funcțional individual,…
Vezi articolul