Au fost trimise 470 de propuneri de modificare a proiectelor legilor educației, prin e-mail, în cele 9 zile în care acestea au fost în dezbatere publică

674 de vizualizări
Foto: Ministerul Educației
În perioada 27 februarie – 7 martie au fost primite 470 de propuneri de modificare a proiectelor de legi, prin e-mail, a anunțat Ligia Deca joi, după ședința de Guvern în care a prezentat proiectele legilor Educației. Amintim că proiectele au intrat în avizare ministerială, iar premierul Ciucă a spus azi că legile ar trebui aprobate în Guvern până pe 23 martie pentru ca apoi să ajungă în Parlament.

Ligia Deca a spus că în cele 9 zile de dezbatere publică pe proiectele legilor Educației (n. red. inițial, Ministerul anunțase că vor fi 10 zile) au fost primite pe e-mail 470 de propuneri pentru modificări ale proiectelor. În briefingul de presă de după ședința de Guvern, Ligia Deca a prezentat pe scurt câteva dintre modificările aduse proiectelor, după ce au fost primite propunerile. Acestea fac referire la învățământul special, liceele tehnologice și cele cu profil agricol, sau păstrarea specializării pedagogice pentru învăţământul primar şi preşcolar.

În proiectul legii privind Învățământul Superior au fost introduse măsuri pentru “creşterea transparenţei instituţionale, inclusiv publicarea tuturor CV-urilor cadrelor didactice titulare sau asociate”, a spus Deca.

”Am primit în jur de 470 de e-mailuri în perioada anunțată, deci până în data de 7 martie”, a anunțat Ligia Deca. Ea nu a precizat dacă sau ce propuneri trimise au fost luate în considerare.

“În ceea ce priveşte legea învăţământului preuniversitar, în primul rând au fost aduse nişte clarificări legislative, ca urmare a observaţiilor primite, cu privire la organizarea învăţământului special. De exemplu, am clarificat care sunt dimensiunile formaţiunilor, s-au făcut nişte corelări vizavi de momentul în care se poate merge pe desegregare. Adică, numai în momentul în care există resursele necesare de sprijin în fiecare şcoală. De asemenea, au fost aduse clarificări cu privire la procesul de încadrare a copiilor în diferite forme de sprijin pentru învăţământul special”, a subliniat Deca.

A fost aduse şi corecţii privind liceele tehnologice şi cele cu profil agricol.

“Am clarificat faptul că liceele tehnologice vor fi exceptate de la asumarea aceea cu două treimi a numărului de clase, asumarea filierei, acestea putând îngloba multiple filiere, tocmai având la bază observaţiile primite că multe astfel de licee sunt situate în zone care nu au alternative de alte licee şi atunci este bine să păstrăm această opţiune pentru familii şi pentru tineri. De asemenea, am completat prevederile privind învăţământul preuniversitar de profil agricol prin extinderea posibilităţii ca Ministerul Agriculturii să finanţeze specializări noi sau programe de perfecţionare pentru cadrele didactice“, a mai afirmat Deca.

Totodată, au fost actualizate o serie de prevederi vizavi de guvernanţa învăţământului preuniversitar şi au fost aduse clarificări ca urmare a discuţiilor cu partenerii sociali vizavi de statutul personalului didactic.

Alte adăugiri au mai vizat: formarea profesională a adulţilor, zona de învăţământ sportiv şi ”păstrarea specializării pedagogice pentru învăţământul primar şi preşcolar”, a mai spus Ligia Deca.

Ministrul Educaţiei s-a referit şi la modificările aduse la Legea învăţământului superior, în urma observaţiilor primite.

“Am clarificat nişte elemente în zona de finanţare, deci cum se realizează construcţia bugetară. Am clarificat o serie de articole care vizează învăţământul centrat pe student. De asemenea, am introdus o serie de măsuri pentru creşterea transparenţei instituţionale, inclusiv publicarea tuturor CV-urilor cadrelor didactice titulare sau asociate, în aşa fel încât să existe o mai bună transparenţă vizavi de calitatea fiecărei universităţi şi diversitatea programelor oferite. S-au făcut şi clarificări tehnice vizavi de zona de etică universitară”, a explicat Deca.

Citește și:
Cele două proiecte de legi ale educației, legea învățământului preuniversitar și legea învățământului superior, ar trebui aprobate în Guvern până pe 23 martie – termen dat de premierul Ciucă / Proiectele intră în circuit de avizare la nivelul guvernului
Ligia Deca, despre propunerea sindicatelor ca evaluarea națională să fie susținută la 5 materii: „În acest moment, proiectele legislative includ propunerea pe care noi deja am prezentat-o săptămâna trecută, cea cu admitere la liceu după evaluarea națională”
LIVE VIDEO Ligia Deca: Mă aștept ca sprijinul Coaliției pentru legile educației să fie evident și în dezbaterea parlamentară. Dacă legile sunt adoptate până la finalul acestui an școlar, ele intră în vigoare începând din toamnă / Despre modificarea admiterii la liceu: În parlament se pot aduce îmbunătățiri
BREAKING Proiectele legilor Educației au fost publicate de ministra Ligia Deca / Vor sta în dezbatere publică timp de 10 zile

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Articol susținut de ROMANIA TECH NATION

Robotica la gimnaziu și liceu, proiect-pilot lansat de primăria Reșița. „Vrem să devenim un centru pentru domeniul tehnician operator roboți industriali și începem cu robotica, cu Nextlab.tech, de la copiii de vârste mici” – Ildiko Pataki, consilier pentru politici educaționale

Primăria Reșița a lansat un proiect pilot de robotică în școli, printr-o investiție în roboți educaționali cu tehnologie Nextlab.tech, ca parte a strategiei de relansare a orașului. Iar în această…
Vezi articolul

Mihaela Popa, fostul secretar de stat din Educație responsabil cu fondurile europene, replică la Funeriu: Școli verzi înseamnă educație pentru mediu curat, schimbarea mentalității copiilor, sănătate și eficiență energetică

Fostul secretar de stat din Ministerul Educației responsabil cu fondurile europene, Mihaela Popa, îi dă replica lui Daniel Funeriu pe tema școlilor verzi. “Școli verzi înseamnă educație pentru mediu curat,…
Vezi articolul