Biblioteca școlară virtuală, obligatorie prin lege de 10 ani, întârzie încă un an. Sorin Cîmpeanu: În data de 1 noiembrie așteptăm finalizarea licitației

1.827 de vizualizări
Foto: © Roman Motizov | Dreamstime.com
”Suntem în faza în care, în data de 1 noiembrie, așteptăm finalizarea licitației pentru Biblioteca virtuală  – EDULIB. Acest proiect ne va putea ajuta într-o manieră semnificativă în a avea conținut digital”, a declarat ministrul Educației într-un interviu HotNews.ro. Termenul de implementare este de 36 de luni de la data semnării contractului de finanțare, adică pe 10 septembrie 2022 proiectul ar trebui să fie finalizat și implementat, potrivit declarației fostului subsecretar de stat din minister, Tudor Oprea.

Biblioteca școlară virtuală este un proiect lansat din 2018, dar era prevăzută de Legea Educației încă din 2011, de 10 ani. Fostul ministru, Monica Anisie, anunța că va fi realizată până în septembrie 2020. Finanțarea este făcută în cadrul unui proiect cu fonduri europene în valoare de 40 de milioane de euro semnat de ministrul interimar al Educației, Daniel Breaz.

În luna august a acestui an, Tudor Oprea, subsecretar de stat în Ministerul Educației, declara pentru Edupedu.ro că stadiul de licitație se va încheia „peste o lună, maximum două”, adică cel la târziu la sfârșitul acestei luni. 

Întrebat la acea vreme când va fi finalizată biblioteca virtuală, el a răspuns: „termenul de implementare este de 36 de luni de la data semnării care a fost pe 10 septembrie 2019, deci în 10 septembrie 2022 proiectul ar trebui să fie finalizat și implementat și să aibă un prim rând de conținut”. Acest conținut va fi realizat de 600 de profesori care vor fi formați pentru a utiliza platforma. „RED-uri (n. red. Resurse Educaționale Deschise) vor fi create prin proiect, dar nu de către persoanele formate (care vor putea face acest lucru ulterior), ci de către entitatea câștigătoare. Vor fi preluate și RED-uri din programul CRED care deja există”, a precizat Oprea.

În momentul de față, potrivit datelor publice din SEAP, cele trei oferte sunt din partea a trei ofertanți, dintre care două sunt asocieri:

  • Vodafone România S.A.
  • Asociere: S & T România (Leader), Trencadis Corp SRL
  • Asociere: Invite Systems (Leader), NTT Data România, Clarity Solutions, Connections Consult

În luna martie 2021, Maria Manea, secretar de stat în Ministerul Educației, a declarat pentru Edupedu.ro că proiectul Biblioteca Școlară Virtuală se afla pe atunci „în etapa de evaluare a eligibilității ofertanților. Apreciem, raportat la calendarul de evaluare a ofertelor, că putem declara un câștigător în luna mai a acestui an”, ceea ce nu s-a întâmplat.

Programul se numește „Platformă digitală cu resurse educaționale deschise (EDULIB) (Biblioteca virtuală)”, Ministerul Educației este partener în acest proiect, beneficiar fiind Agenția de Administrare a Rețelei Naționale de Informatică pentru Educație și Cercetare (ARNIEC) și are prevăzute fonduri în valoare de 230.753.402,64 lei prin POC (Programul Operațional Competitivitate).

Declarația ministrului Educației – la minutul 26:18:

Foto: © Roman Motizov | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Consiliul Național al Elevilor atrage atenția asupra faptului că elevii care învață în liceele care organizează exclusiv învățământ tehnologic nu își pot alege un reprezentat în Consiliile de administrație, potrivit proiectului Ministerului Educației

Consiliul Național al Elevilor semnalează că, “elevii care studiază în licee care organizează exclusiv învățământ tehnologic nu își pot alege un reprezentant în consiliile de administrație”, potrivit proiectului de metodologie-cadru…
Vezi articolul

Consiliul Național al Elevilor propune, ca rezolvare a crizei meditațiilor, promovarea orelor extracurriculare ținute pro-bono de către profesorii de la clasă, pentru ca fiecare clasă să primească pregătire din partea profesorilor structurată strict pe nivelul și dorința clasei

Consiliul Național al Elevilor (CNE) propune promovarea orelor extracurriculare ținte pro-bono de profesorii de la clasă, ca rezolvare a crizei meditațiilor. Într-un comunicat de presă, CNE spune că “nu contestă…
Vezi articolul