Biblioteca școlară virtuală, obligatorie prin lege de 10 ani, întârzie încă un an. Sorin Cîmpeanu: În data de 1 noiembrie așteptăm finalizarea licitației

1.701 de vizualizări
Foto: © Roman Motizov | Dreamstime.com
”Suntem în faza în care, în data de 1 noiembrie, așteptăm finalizarea licitației pentru Biblioteca virtuală  – EDULIB. Acest proiect ne va putea ajuta într-o manieră semnificativă în a avea conținut digital”, a declarat ministrul Educației într-un interviu HotNews.ro. Termenul de implementare este de 36 de luni de la data semnării contractului de finanțare, adică pe 10 septembrie 2022 proiectul ar trebui să fie finalizat și implementat, potrivit declarației fostului subsecretar de stat din minister, Tudor Oprea.

Biblioteca școlară virtuală este un proiect lansat din 2018, dar era prevăzută de Legea Educației încă din 2011, de 10 ani. Fostul ministru, Monica Anisie, anunța că va fi realizată până în septembrie 2020. Finanțarea este făcută în cadrul unui proiect cu fonduri europene în valoare de 40 de milioane de euro semnat de ministrul interimar al Educației, Daniel Breaz.

În luna august a acestui an, Tudor Oprea, subsecretar de stat în Ministerul Educației declara pentru Edupedu.ro că stadiul de licitație se va încheia „peste o lună, maximum două”, adică cel la târziu la sfârșitul acestei luni. 

Întrebat la acea vreme când va fi finalizată biblioteca virtuală, el a răspuns: „termenul de implementare este de 36 de luni de la data semnării care a fost pe 10 septembrie 2019, deci în 10 septembrie 2022 proiectul ar trebui să fie finalizat și implementat și să aibă un prim rând de conținut”. Acest conținut va fi realizat de 600 de profesori care vor fi formați pentru a utiliza platforma. „RED-uri (n. red. Resurse Educaționale Deschise) vor fi create prin proiect, dar nu de către persoanele formate (care vor putea face acest lucru ulterior), ci de către entitatea câștigătoare. Vor fi preluate și RED-uri din programul CRED care deja există”, a precizat Oprea.

În momentul de față, potrivit datelor publice din SEAP, cele trei oferte sunt din partea a trei ofertanți, dintre care două sunt asocieri:

  • Vodafone România S.A.
  • Asociere: S & T România (Leader), Trencadis Corp SRL
  • Asociere: Invite Systems (Leader), NTT Data România, Clarity Solutions, Connections Consult

În luna martie 2021, Maria Manea, secretar de stat în Ministerul Educației, a declarat pentru Edupedu.ro că proiectul Biblioteca Școlară Virtuală se afla pe atunci „în etapa de evaluare a eligibilității ofertanților. Apreciem, raportat la calendarul de evaluare a ofertelor, că putem declara un câștigător în luna mai a acestui an”, ceea ce nu s-a întâmplat.

Programul se numește „Platformă digitală cu resurse educaționale deschise (EDULIB) (Biblioteca virtuală)”, Ministerul Educației este partener în acest proiect, beneficiar fiind Agenția de Administrare a Rețelei Naționale de Informatică pentru Educație și Cercetare (ARNIEC) și are prevăzute fonduri în valoare de 230.753.402,64 lei prin POC (Programul Operațional Competitivitate).

Declarația ministrului Educației – la minutul 26:18:

Foto: © Roman Motizov | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„Ministrul Educației este de negăsit. De la încheierea campaniei electorale, Anisie și-a desfășurat activitatea în mod netransparent, ignorând cu desăvârșire partenerii de dialog social” – Consiliul Național al Elevilor

„În ciuda faptului că ne aflăm la final de an calendaristic, o perioadă foarte importantă pentru educația din România, o perioadă în care se conturează bugete și se pun bazele…
Vezi articolul

Locuri speciale la licee pentru elevii cu cerințe educative speciale, cerute de Federația pentru Persoanele cu Autism. Organizația anunță că va da în judecată Ministerul Educației

“Elevii cu cerințe educative speciale au nevoie de subiecte adaptate și de locuri speciale la licee, așa cum au alți elevi din alte categorii defavorizate. Și când au talente speciale…
Vezi articolul