BREAKING DOCUMENT Ministrul Educației: Universitățile pot continua cursurile online pentru “o perioadă optimă de tranziție”, cu obligativitatea recuperării activităților didactice până la sfârșitul semestrului al II-lea

73.110 vizualizări
Fragment din nota oficială transmisă astăzi, 8 martie 2022, de Ministerul Educației către universități cu privire la modul în care vor funcționa de mâine, 9 martie 2022 / Foto: edu.ro
Fragment din nota oficială transmisă astăzi, 8 martie 2022, de Ministerul Educației către universități cu privire la modul în care vor funcționa de mâine, 9 martie 2022 / Foto: edu.ro
Ministrul educației își nuanțează declarația și anunță că universitățile care nu pot să-și înceapă cursurile 100% fizic de mâine, 9 martie 2022, pot să organizeze în continuare orele online, dar numai pentru o perioadă de tranziție care apoi trebuie recuperată, spune Sorin Cîmpeanu astăzi, 8 martie 2022, într-o declarație trimisă Edupedu.ro. Decizia finală a fost trimisă către universități tot astăzi, printr-o notă semnată de secretarul general Ioana Lazăr, secretarul de stat Gigel Paraschiv și directorul general din Ministerul Educației Daniela Burghilă.

Declarația integrală remisă Edupedu.ro de către ministrul Sorin Cîmpeanu, astăzi, 8 martie 2022:

  • „Ministerul Educației a emis o Notă conform căreia, începând cu 09.03.2022, instituțiile de învățământ superior vor reveni la activități didactice cu prezență fizică. În situația în care acest fapt nu este posibil imediat, în vederea asigurării calității actului educațional, în funcție de specificul activităților desfășurate și în raport cu contextul actual (cazările studenților în căminele studențești, reconfigurarea orarelor etc), universitățile pot decide, în baza autonomiei universitare garantate de Constituția României, cu asumarea răspunderii publice, prin hotărâri ale Senatului universitar, o perioadă optimă de tranziție de la sistemul online la activități cu prezență fizică, având obligativitatea recuperării activităților didactice până la sfârșitul semestrului al II-lea.
Nota oficială transmisă de Ministerul Educației către universități astăzi, 8 martie 2022, cu privire la modul în care se vor desfășura cursurile de mâine, 9 martie 2022:

Ministrul Educației revine astfel asupra propriilor declarațiile despre modalitatea de funcționare a facultăților începând de mâine, când încetează starea de alertă instituită pe teritoriul României din cauza pandemiei COVID-19. În urmă cu o zi, Sorin Cîmpeanu a declarat pentru Edupedu.ro că odată cu încetarea stării de alertă, se anulează atât toate restricțiile, cât și toate facilitățile din școli și universități, iar universitățile nu mai pot organiza cursuri online.

Primii care l-au contrazis pe ministru au fost studenții de la ANOSR, care au arătat în cadrul unei analize juridice că este posibil, din punct de vedere legal, ca universitățile să facă cursurile online pe întreaga durată a anului universitar 2021-2022. Ulterior, SNSPA a fost prima universitate care a susținut analiza juridică făcută de ANOSR și a întărit că legislația permite o perioadă de tranziție în cadrul căreia universitățile să continue să predea online.

Amintim că președintele Klaus Iohannis a anunțat pe 4 martie 2022 că starea de alertă nu va fi prelungită după 8 martie, iar o serie de restricții vor fi eliminate.

Citește și:
BREAKING Sorin Cîmpeanu: Odată cu încetarea stării de alertă, se anulează atât toate restricțiile, cât și toate facilitățile din școli și universități. Dispare obligativitatea măștii pentru elevi, iar universitățile nu mai pot organiza cursuri online / Masca în școli se păstrează cu titlu de recomandare
Studenții îl contrazic pe ministrul Educației: Universitățile pot continua cursurile online în baza autonomiei universitare
BREAKING Președintele Iohannis a anunțat că starea de alertă nu va fi prelungită după 8 martie, iar o serie de restricții vor fi eliminate
“Năstrușnica” idee de a renunța brusc la online în universități, criticată de senatorul Ștefan Pălărie (USR): multe cămine sunt ocupate de refugiați, organizarea semestrului e deja stabilită, iar cadrul legal poate fi rezolvat prin ordonanță
BREAKING Prima universitate care contrazice anunțul ministrului și deschide cursurile fizic peste o lună: SNSPA anunță că studenții rămân online până pe 4 aprilie 2022 / Pricopie: Bună parte din locurile disponibile în căminele studențești sunt puse la dispoziția refugiaților din Ucraina
Universitățile să treacă la predarea onsite într-o tranziție de câteva zile, propune Dan Cașcaval, rectorul Universității Gheorghe Asachi din Iași. Acesta e și președintele Consiliului Național al Rectorilor, care nu are încă o poziție unitară pe această temă


9 comentarii
  1. Eu nu înțeleg care este problema? De ce să creezi un mare haos pentru 2-3 luni de ore în format fizic+recuperări când se poate continua online? De ce mereu trebuie să ne îngreunați viața, domnilor conducători? Nu se putea oare să înceapă facultățile fizic din octombrie, să se poată pregăti studenții cu cazarea și tot ce mai este nevoie? Care e avantajul acestei decizii?

  2. Nu vă supărați, dar ar trebui să corectați titlul articolului (și subtitlul); partea cu “universitățile pot continua cursurile online” este doar opinia redactorului.
    Pe baza documentului prezentat,
    1. din 9.03 se revine la activități cu prezență fizică;
    2. universitățile pot decide o perioadă de tranziție.

    Nu se spune nicăieri în text ce înseamnă mai exact perioada de tranziție; mai degrabă rezultă implicit din punctul 1 + recuperarea activităților că NU MAI SUNT PERMISE activitățile online ! (corectă observația lui mari)
    Deci, în interesul informării corecte – mai ales că mulți citesc doar titlurile – ar fi bine ca și titlul acestui articol să redea informația în formă “neinterpretată”.

  3. Să-l oprească cineva pe idiotul ăsta care se crede mare jurist! Forma de învățământ e una (cu frecvență, cu frecvență redusă sau la distanță) iar metodele de predare/organizare a activităților didactice sunt cu totul altceva! Datorita autonomiei universitare, fiecare universitate poate decide care din activitățile didactice se pot organiza online si care necesita prezenta fizică. Nu este nevoie de vreo modificare legislativă, ci eventual de o adaptare a planurilor de învățământ….

  4. Este cea mai mare aberatie posibilă. Poate era normal sa faceti un sondaj intre studenti, sa stiti parerea lor. Cursurile sunt greoaie, gradul de comunicare si intelegerre este minim iar distragerea maximă. A durat deja prea mult toata aceasta batjocura. Au fost obligati sa se vaccineze ca sa ocupe i camera la camin, apoi i-ati incuiat acolo si le-ati limitat viata sociala cat s-a putut. Copiii nostri vor sa invete, sa traiasca, sa simtă!

  5. O observatie, legata de text. Nu e vorba de nicio “decizie finala” a ministerului. E doar o nota trimisa universitatilor, eventual o recomandare, care nu poate modifica o lege. Ministerul nu are atributii in a decide continutul unei legi si nici nu o poate reformula, asa cum nu poate nici impune proceduri arbitrare universitatilor, care se bucura de autonomie.

    Art. 40 in forma sa consolidata, aflata in vigoare, arata clar ca universitatile pot preda online pana la sfarsitul anului universitar curent. Cata vreme acel articol, sau legea, in ansamblu, nu au fost abrogate, ministerul nu poate sa intervina cu masuri contrare, nu poate impune restrictii sau obligatii noi, care restrang sensul prevederilor legale. Iar daca o face, ele nu au efect juridic.

  6. Chestia asta-i o aberatie:
    * legea 1/2011 nu mentioneaza nicaieri prezenta fizica, ci faptul ca la forma cu frecventa activitatile au loc in spatiul universitar 🙂
    * Modificarile aduse de OUG 99/2021 legii 55/2020 nu-si modifica semnificatia dupa cum vrea ministrul: este realizata referire explicita la anul universitar curent, inclusiv faptul ca aceste activitati “sunt recunoscute”.

    1. Evident, iar in plus, acest document nu are nicio putere juridica. Nu e nimic altceva decat un comunicat, catre universitati, al unei institutii (ministerul) subordonate legii si care nu poate modifica legea. E, daca vreti, cel mult o recomandare. In art. 40 din legea 55 se spune clar ceea ce ati precizat si dvs.: nu numai ca se arata explicit ca activitatile online se pot desfasura pana la sfarsitul anului universitar, dar si ca acestea vor fi recunoscute legal. Legea nu prevede nicio alta obligatie pentru universitati, nici “recuperari”, nici altceva.

      Nimic din motivarea ministrului nu schimba lucrurile. Faptul ca o lege (legea 55 + ordonanta 99) a fost emisa pe baza unei motivatii oarecare (starea de alerta, pandemia) nu ii anuleaza prevederile atunci cand motivul dispare, daca ea nu a fost abrogata, cu atat mai mult cat legea prevede explicit ca, pentru situatia descrisa in art. 40, e vorba si de perioada de dupa expirarea (partiala a) acelui motiv. De fapt, motivatia legii si ordonantei nu e doar starea de alerta, ci situatia generala in pandemie si tranzitia spre normalitate. Iar art. 40 specifica clar cum se petrece aceasta tranzitie, de-a lungul intregului an universitar, la alegerea universitatilor.

      E o chestiune de logica simpla. Avem o lege in vigoare, neabrogata, care isi face efectele, cu o prevedere extrem de clara si explicita, iar un act administrativ al unei institutii de rang guvernamental nu o poate nici anula, nici reformula. In plus, ministerul nu se poate amesteca in chestiunile care tin de autonomia universitara, deci acest comunicat pare doar o chestiune de orgoliu al unei institutii care nu pare sa recunoasca ca poate si ea, ca noi toti, gresi.

  7. Cum adica sa recuperezi cursurile pe care le-ai tinut deja o data online? Nu cred ca asta spune nota respectiva; cred ca implicatia notei e tocmai ca universitatile nu au voie sa tina ore online si ca in perioada de tranzitie nu vor tine ore, urmand sa le recupereze ulterior.
    Inca o absurditate din seria celor specifice d-lui Cimpeanu, care nu crede ca a tine orele online e infinit mai bine decat sa intrerupi complet predarea si sa aglomerezi apoi orele pierdute.

    1. Ministerul nu poate impune universitatilor proceduri de organizare interna neprecizate de lege. Spre deosebire de scoli, ele au autonomie si nu se supun ordinelor de ministru. Acesta e motivul pentru care ele au functionat fara probleme, online, pe toata durata acelei nocive vacante fortate a scolilor, inventate de minister in toamna.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Povestea Teodorei Dumitru, studentă la medicină în Spania: Din cauza diagnosticului meu, nu am putut niciodată să scriu de mână. Am ales să dau la medicină, în ciuda faptului că mi s-a spus că cineva „ca mine” nu poate fi doctor. Simt că pentru asta m-am născut

Maria Teodora Dumitru fost diagnosticată la vârsta de un an cu paralizie cerebrală și tetrapareză spastică, în cuvintele ei: “merg pe patru roți”. A obținut media de intrare la liceu…
Vezi articolul