Calendarul anului școlar 2022-2023, structurat pe module și vacanțele dintre ele. 36 de săptămâni, echivalentul a 175 de zile de școală – surse

100.745 de vizualizări
Calendar BAC
Foto: Pexels.com
Noua structură a anului școlar 2022-2023, propusă de Ministerul Educației, potrivit surselor Edupedu.ro, este următoarea:
  • 5 septembrie – 21 octombrie – modulul 1
  • 22-30 octombrie – vacanță de toamnă pentru toți elevii
  • 31 octombrie – 22 decembrie – modulul 2
  • 23 decembrie – 8 ianuarie 2023 – vacanța de iarnă
  • 9 ianuarie – 6 aprilie – modulele 3 și 4
  • 7 aprilie – 18 aprilie – vacanța de primăvară
  • 19 aprilie – 16 iunie – modulul 5
  • 17 iunie – 4 septembrie – vacanța de vară

Vacanța din luna februarie 2023 va fi decisă de fiecare inspectorat școlar județean pentru toate școlile din județ în perioada 6-24 februarie și va avea o durată de o săptămână.

  • Școala altfel – o săptămână la alegerea școlilor în perioada 26 februarie – 6 aprilie
  • Săptămâna verde – o săptămână la alegerea școlilor în perioada 19 aprilie – 16 iunie 2023

Anul școlar va avea 36 de săptămâni, adică circa 175 de zile de școală, potrivit acestei structuri.

Reprezentantul Federației Asociațiilor de Părinți – EDUPART, Iulian Cristache, a declarat pentru Edupedu.ro că vor fi 5 module cu o vacanță la alegerea Inspectoratului în februarie. Rămâne să vedem cum va fi constituită media anuală, am propune câte o notă pentru fiecare modul și un test final sumativ cu o anumită pondere în medie.

Președintele Consiliului Național al Elevilor, Robert Avram, a declarat pentru Edupedu.ro că eliminarea tezelor și înlocuirea lor cu mijloace de evaluare sumativă la începutul și sfârșitul anului școlar este agreată la nivelul Ministerului Educației.

Articol în curs de actualizare


19 comentarii
  1. Ce prostie mai e și asta? Majoritatea elevilor preferă să fie cum era înainte, semestre/trimestre și două teze. Este de gândit și ce se va întâmpla cu elevii clasei a 9-a care poate nu au intrat la liceul dorit iar acum vor sa facă transfer în al doilea semestru, dar nu este posibil din cauza acestor module! Și să înceapă școala pe 5 septembrie?! Majoritatea oamenilor au concediul atunci! Mai bine lăsați cum era înainte.

  2. I do agree with many of you that system of 5 modules seems to be exaggerated ! But, I don’t understand one thing (I will explain below). I am a foreigner but because of work I do live here in Romania. I also have kids.
    Often I hear that here school is very hard for kids, that there is a lot of unnecessarily detailed information in every subject. I do feel that this is something that should be fixed!! However I do not agree with the school year starting on 15th of Sept. In Poland, for example school lasts from the 1st of Sept until 23/24th of June. The first vacanta kids get is Xmas, then 2 weeks in February , one week for Easter. In the UK school starts also on the 1st of Sept and lasts until 23 of July! (198days in total without school breaks). School years in the Netherlands start in August or September and end in June or July, depending on the region and school. Those are countries am familiar well. In the west there is also the October break included (like in Romania), which I think it is a good thing given school year lasting from Sept to July.
    So, if there is complaining about school being overloaded with information why don’t you want a bit longer school year that information can be “spread out”.
    Please, don’t misunderstand, it is not about copying school system from different countries. It is to compare it and eventually take this aspects that are good and working for others as they may also work for our kids or, to use them to create something on our own. Shouldn’t we, as parents, be thinking about making kids enjoying school instead of adding them stress?

  3. nu mi se pare ok acest structurat pe module.Majoritatea elevilor vor sa fie scoala la fel cum era inainte fara module si cu 2 teze.Mai bine lasati asa cum era.

  4. Cu cine s-a consultat acest incompetent și a ajuns la concluzia că asta este cea mai buna variantă,,se experimentează continuu și nu iese nimic bun și experimentele lui…cine i-a spus că elevii și părinții sunt de acord cu începerea anului școlar în 5 septembrie…probabil nu vor fi prezenți nici jumătate din elevi ,nici profesori…sunt foarte mulți oameni care atunci au concediu și sigur nu renunță la experimentele făcute de acest personaj…din cite mandate a avut a mers din timpenie in timpenie…chiar suntem un popor atît de manevrabil și prost…eu nu fac parte din categoria lor..da facă experiență cu nevasta- sa …dacă are

  5. Incepere an scolar pe 05 Septembrie, cand inca este vara….In ultimii ani in Romania chiar foarte cald, uneori canicula. Inteleg ca ne orientam si dupa vecinii europeni, dar totusi sa tinem cont de specificul tarii. Nu mai are nimeni chef de scoala la jumatatea lunii iunie cand este foarte cald afara, elevii nu se pot concentra si nu se vor putea concentra nici la inceput de septembrie.

    1. Nu este deloc ok să înceapă anul școlar în data de 5 septembrie! Este chiar revoltător, iar această nebunie cu “module” un alt experiment ! De mai bine de 30 de ani învățământul este la pământ.

  6. Acest ministru vrea cu orice pret sa intre in istoria nefasta a invatamantului romanesc? Sincer, oare in aceasta fragmentare a anului scolar sta ,,reforma invatamantului,,?Adaptarea invatamantului romanesc la cel din vest nu se face prin copiere ci, eventual, prin adaptare, tinand cont de psihilogia specifica romanilor, fie tineri, fie adulti. In ultimii 30 de ani s-au facut modificari doar de fatada, s-a cerut introducerea de noi asa-zise materii, fara o reforma reala a structurii materiei la fiecare disciplina, fara dotare si fara profesori care sa aplice cu adevarat metode moderne de predare-invatare. In final s-a ajuns la o rata reala de absenteism/abandon scolar ridicata, la lipsa de interes si de respect fata de scoala, ca institutie, la denigrarea cadrelor didactice de carte neaveniti si la haos. Efectul se constata usor: personal insuficient calificat, cu competente extrem de limitate, care nu tin cont de abilitatile native ale educabililor. Oare asta se doreste?

  7. La finalul cls a 4 elevii sunt evaluați prin teste naționale,întrebarea mea este :
    De ce elevul care nu îndeplineşte cerințelor din teste sau nu este suficient de pregătit pt a trece în clasa a 5 , Să nu uităm de erioada onlin care nu ne- a jutat absolut deloc ,de ce nu are posibilitatea de a repeta clasa a 4 ,ştiind că elevii nu au aceeaşi vârstă, unii la finalul cls. au 4 au 10 sau 11 chiar 12 ani. Diferențe mari de vârstă şi multe alte p.d.v.. Sunt elevi care încep şcoala la 6, 7 ani sau 8 ani . Atunci un elev de vârsta mult mai mică dece nu are posibilitatea de a repeta unul din anii şcolar din ciclul primar????
    De ce este posibil repetarea anului şcolar numai până în cls.a 2 ????Părerea mea ar trebuii să aibă posibiltate repetare anul şcolar de câte ori este nevoie în ciclul primar şi cu ocazia aceasta ar fi mai uşor atãt pt. elev în primul rând, cât şi pt .,.învățător pe urmă pt.,profesori.Aşa se chinuie elevul ,se chinuie părintele ,profesorul etc.
    Elevii nu se dez.din p.d.v fizic ,fiziologic,psihic la fel chiar dacă au aceeiaşi vârstă ,dar dacă sunt cu 1 an sau 2 ani mai mari ,…….predarea diferențiată nu se paractică în şcoli din păcate!!!!!

  8. Buna ziua,ar trebui revizuită programa copiilor.Ceea ce li se cere claselor mici,este extrem de greu.Ma întreb cine a pus probleme de matematică pentru clasele a treia,nu mai zic de cele de clasa a patra care sunt într-un cuvânt “horror”. Copiii nu înțeleg nimic,temele sunt multe, părinții se plâng că nu mai fac față,apar certuri in familii,pe aceste baze.Copii fac stări de anxietate,sunt triști,depresivi, stresați,cu teamă că nu înțeleg și nu fac față,ajung sa dezvolte unii din ei psoriazis pe baza stresului.Eu una as fi foarte curioasa cum își va pune cineva din parlament sau din minister mintea la contribuție pe unele dintre aceste probleme.Volumul temelor este mult prea mare.Stau nr.de ore la școală,după care alte 4-5-6 ore tema și ce au de învățat.Este crunt la adresa copiilor,care nu mai au copilărie,pur și simplu au ajuns îngropați și sufocați de sistemul învățământului.Oare nimeni nu realizează că lunndul-e copilăria nu fac altceva decât să-i facă pe copii sa urască și să deteste tot ceea ce este legat de școală?
    Multa lume zice”să..pe vremea mea se făcea școală..”copiii din ziua de azi sunt praf.Eu..am trăit acele vremuri,nimic din ceea ce este acum nu era atunci.Materia era mult,mult mai ușoară.Nimic din ceea ce este acum..Nu mai Ic și de calasele mari ..este un haos.As vrea sa încercați să evoluam,să vă uitați către celelalte sisteme de învățământ din celelalte țări,acolo unde copiii au timp de joaca au timp sa zâmbească și nu stau îngropați sub o presiune maximă.Luati exemplu Finlanda sau alte țări.Adaugati in scoli activități în care copilul poate participa obtional spre ce au înclinații,muzica,dans,baschet, fotbalul,desen,teatru, instrumente muzicale (că sii materie).Încercați să evoluam puțin.Noi am rămas în sistemul,mult,greu și prost.Dai să fie,nu contează că acele lucruri nu ne trebuiesc în viața,sau nu mă ajută cu nimic.Doar să fie…

    1. Desigur, programa ar trebui stabilită de Mimi, cea care nu știe că nu se pune virgulă între subiect și predicat, cea care scrie „copii fac”, cea care scrie „obțional”…..

      1. Da, bine ca te bagi tu în seama. Nici măcar nu te-ai exprimat corect și mai so comentezi. Cel puțin mie mi s-a părut ca s-a exprimat destul de corect (ignorant unele greșeli minuscule). Când scri pe tastatura este exact alt lucru fata de vorbitul și expirarea prin vorbe. Pe tastatura se mai poate sa apeși pe litere gresite. La asta nu te mai gândești? Asa sunt la noi romanii. Bagaciosi fără sa se gândească ca a fost o greșeală nu ca a fct intenționat. Sa ști ca acest comentariu nu își avea rostul. Ți-ai irosit timp degeaba scriind

        1. Andreea, Andreea…. eu doar vreau sa-t spun ca tu in fond a dreptate, no roman suntem bagacos, ne place sa ne contestam nterlocutor char daca este ntenta justfcata de a corecta nste gresel gramatcale “ce ne zgare retna ,sa zcem” sau sunt doar gresel mnore “dn tastatura” cum zc un…
          Acum sincer vorbind , e usor sa citesti ce am scris mai sus daca nu punem litera”i ” unde trebuie??? Sa stii ca iti lipsesc niste”i” dar nu sunt din tastatura , e vorba doar de ……

  9. Mi se pare o încercare de protejare a elevilor dar din punctul de vedere al cadrului didactic va fi mult mai mult de lucru.
    Chiar daca era o moștenire din comunism,varianta cu trei trimestre era mult mai bună deoarece se putea evalua elevul de trei ori,cu teza cu tot.
    Merită încercată totuși și aceasta variantă dar cu o singura sugestie: sa țină cel puțin 4 ani.
    Singurul inconvenient in împărțirea pe module îl reprezintă inegalitatea ca săptămâni a fiecărui modul.Nu poți împărți egal 36 de săptămâni la 5 module.

  10. E greu de inteles de ce incepe scoala pe 5 septembrie. Dar nu asta ar fi problema cea mai mare. Problema mare este ca nu se face nicio reforma si la conducere sunt niste incompetenti.

    Modulul in pedagogie este ceva destul de sofisticat. Cum defineste gasca de incompetenti “modulul”? Am un feeling ca pe langa haosul creat cu schimbari aiuristice, modul este de fapt altceva in mintea lor.

    1. 12 septembrie este o dată potrivită pentru începerea școlii anul acesta, nu 5 septembrie. Dacă se dorește o săptămână de vacanță (în octombrie) mai bine ar fi să se dea in decembrie. Adică să fie vacanța de iarnă de la 16 decembrie până pe 8 ianuarie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Procedura de adaptare a examenelor pentru elevii cu tulburări de auz, văz, învățare și din spectrul autist a fost aprobată de minister

Ministerul Educației anunță că a aprobat procedura cerută de asociațiile pentru dreturile copiilor, prin care sunt asigurate la examenele naționale condițiile adaptate pentru elevii cu deficiențe de vedere/deficienţe de auz/tulburare de spectru…
Vezi articolul

UPDATE Școala 133 din București a fost evacuată, după ce elevii au acuzat “disconfort respirator” în urma procedurilor de igienizare din cauza gripei, anunță Inspectoratul Școlar. ISU: Au fost evaluați medical 23 de copii

Școala 133 din sectorul 4 al Capitalei a fost evacuată astăzi, după ce “câțiva elevi de clasa a VIII-a au acuzat un disconfort respirator” ca urmare a “procedurilor de igienizare…
Vezi articolul

Cîmpeanu: Am făcut o solicitare Comitetului Național pentru Situații de Urgență privind măsura în care scenariile pot fi modificate, astfel încât să se permită prezența fizică a elevilor din clasele terminale

Ministerul Educației a înaintat astăzi, către Comitetul Național pentru Situații de Urgență, o solicitare privind posibilitatea ca elevii din anii terminali să facă în continuare cursuri cu prezență fizică și…
Vezi articolul