Calendarul anului școlar 2024-2025 – proiect / Cursurile încep pe 9 septembrie și se încheie pe 20 iunie, anul va fi împărțit tot în 5 module

179.195 de vizualizări
Foto: Ministerul Educației
Ministerul Educației a publicat în consultare proiectul de calendar al anului școlar 2024-2025. Cursurile anului şcolar 2024 – 2025 încep la data de 9 septembrie 2024. Ultima zi de cursuri este pe 20 iunie 2025. Propunerile de modificare/completare pot fi trimise până în data de 10 ianuarie 2024, inclusiv, pe adresa de e-mail dezbateripublice@edu.gov.ro, potrivit instituției. 

Pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral şi frecvenţă redusă, anul şcolar are o durată de 34 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 6 iunie 2025;

Pentru clasa a VIII-a, anul şcolar are o durată de 35 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 13 iunie 2025

Pentru clasele din învăţământul liceal – filiera tehnologică şi pentru clasele din învăţământul profesional, anul şcolar are o durată de 37 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 27 iunie 2025. Pentru clasele din învăţământul postliceal, durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învăţământ în vigoare.

Calendarul anului școlar 2024-2025 – proiect:

Modulul 1: luni, 9 septembrie 2024 până vineri, 25 octombrie 2024;

Vacanța de toamnă: de sâmbătă, 26 octombrie 2024 până duminică, 3 noiembrie 2024;

Modulul 2: de luni, 4 noiembrie 2024 până vineri, 20 decembrie 2024;

Vacanța de iarnă: de sâmbătă, 21 decembrie 2024 până marți, 7 ianuarie 2025;

Modulul 3: de miercuri, 8 ianuarie 2025 – până vineri, 7 februarie 2025, respectiv vineri, 14 februarie 2025 sau vineri, 21 februarie 2025, după caz, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București;

Vacanța de schi: o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 10 februarie – 2 martie 2025;

Modulul 4: de luni, 17 februarie 2025, respectiv luni, 24 februarie 2025 sau luni, 3 martie 2025, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, după caz, până joi, 17 aprilie 2025;

Vacanța de primăvară: de vineri, 18 aprilie 2025 până duminică, 27 aprilie 2025;

Modulul 5: de luni, 28 aprilie 2025 până vineri, 20 iunie 2025.

Vacanța de vară: de sâmbătă, 21 iunie 2025, până duminică, 7 septembrie 2025.

Programul naţional „Şcoala altfel” și Programul „Săptămâna verde” se desfăşoară în perioada 9 septembrie 2024 – 17 aprilie 2025, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unităţii de învăţământ.

Derularea celor două programe se planifică în intervale de cursuri diferite, se arată în proiect.

La clasele din învăţământul liceal – filiera tehnologică și din învăţământul profesional, în perioadele dedicate programelor „Şcoala altfel” şi „Săptămâna verde”, se organizează activităţi de instruire practică urmărind și scopul acestor programe.

La clasele din învăţământul postliceal, în perioadele dedicate programelor „Şcoala altfel” şi „Săptămâna verde”, se organizează activităţi de instruire practică, prevede documentul.

Articol în curs de actualizare


15 comments
  1. Lasati vacanta mare din 15.06 pana in 15.09, asa cum o stim cu totii de atatea generatii!!! Eliminati saptamana altfel si scoala verde, sunt absolut inutile. In realitate copiii nu invata nimic cu adevarat in acele saptamani! Cele doua saptamani nu fac decat sa-i rupa pe copii de ritmul de invatare, absolut toti profesorii sunt de acord ca sunt daunatoare copiilor.
    Lasati vacanta mare din 15.06 pana in 15.09, asa cum a fost dintotdeauna!

  2. Cu totul de acord, SAPTAMANA ALTFEL și cea VERDE sunt nu doar inutile, ci dăunătoare pt ca strica ritmul cursurilor.
    Modulele în locul semestrelor // trimestrelor nu au nici o justificare.
    Suplimentar, lipsa mediilor (inclusiv la PURTARE) la sfarsit de …ceva, în timpul anului scolar, e lipsita de logica și morala. D.p.d.v. al părerii profesorilor despre MODULE nu s-a făcut nici un sondaj.
    Nici alte justificari/ modele din alte sisteme de învățământ pt aceste MODULE nu exista…sau nu le știm noi.

  3. Săptămânile Altfel și Verde trebuie eliminate. Sunt inutile, pierdere de timp. Faceți un sondaj să vedeți câți profesori, câți elevi și câți părinți le consideră utile. O să aveți surpriza să constatați că doar Ministerul Educației și le dorește, nimeni altcineva. Activități “altfel” cu copiii s-au făcut dintotdeauna în școli și se pot face în continuare și fără să dedici o săptămână specială pentru ele. Iar Săptămâna Verde e pentru îndoctrinarea noii generații în spiritul ideologiei “climate change” care consideră omul principalul vinovat de schimbările climatice. Mai urmează să introducă Ministerul și o săptămână queer ca să fie în trend cu neo marxismul din occident.

  4. Ori sa ni se dea fonduri pentru acele 2 saptamani de activitati, ori sa se scoata si sa se respecte 15 sept-15 iunie!

  5. O structură a anului școlar cu 5 module fragmentează nepermis de mult buna pregătire a elevilor. Cum să obții performanță dacă acest calendar orientează copiii mai mult spre vacanțe, ori acele nejustificate săptămâni de Școala altfel ori Săptămâna verde ? La acestea se adaugă anomaliile privind notarea, mediile … Lăsați profesorii să decidă, nu politicienii !

  6. Deca e premiantă la limbajul de lemn inovator.

    Întrebată de o jurnalistă la conferința de presă pe ce studiu se bazează cu privire la păstrarea modulelor in structura anului școlar următor a răspuns zglobiu ,,Pe un studiu de percepție publică ” adică acel formular Google, studiu fără eșantion, fără chei de verificare…

    Avem ,,viitor” măreț!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ședință la Ministerul Educației astăzi, la ora 14, pe tema violenței în școli. Cristache, liderul Federației părinților: Sancțiuni, inclusiv prin destituirea din funcție, pentru directorii care nu raportează incidentele minore, ajungându-se la situații grave de violență

Astăzi, la ora 14, va avea loc o ședință la Ministerul Educației și vor participa Ligia Deca, reprezentanții Consiliului Național al Elevilor, cei ai Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți…
Vezi articolul

Comisia de Etică a Universității Babeș-Bolyai se va autosesiza și va analiza cazul lui Adrian Ivan, profesor UBB și rector al Academiei SRI, acuzat de autoplagiat – președintele comisiei, Dacian Dragoș

Cazul lui Adrian Ivan, rectorul Academiei SRI și totodată profesor și coordonator de doctorate la Universitatea Babeș-Bolyai (UBB), acuzat de autoplagiat într-o anchetă publicată de ziarul Libertatea, va fi analizat…
Vezi articolul

Ministerul Educației: Costul standard per elev, componenta de cheltuieli materiale, pregătirea profesională a cadrelor didactice și organizarea examenelor naționale, crește cu 35% în școlile din mediul rural și cu 15% în urban

Costul standard per elev, componenta de cheltuieli materiale, crește cu 35% în școlile din mediul rural și cu 15% în cele din mediul urban, potrivit unui comunicat al Ministerului Educației,…
Vezi articolul

Liviu Papadima, despre programa pentru Bacalaureat: Este un examen care ar trebui să verifice ce a deprins elevul din programa pentru patru ani, să faci o altă programă specială pentru un examen este o aberație, un nonsens pedagogic

„Am întrebat și mai mulți pedagogi să-mi spună dacă în alte părți există o programă educațională pentru liceu și o programă specială, separată și foarte diferită pentru examenul final. Însăși…
Vezi articolul

Deputatul Marilen Pirtea, rector al Universității de Vest din Timișoara, susține proiectul guvernului de a sprijini financiar studiile tinerilor români în străinătate, proiect calificat de prorectorul UVT drept un “credit populist”

Rectorul Universității de Vest Timișoara, Marilen Pirtea, parlamentar PNL, sprijină inițiativa guvernamentală ca studiile tinerilor care vor să învețe în străinătate să fie sprijinite financiar de către guvern, după cum…
Vezi articolul