Caligrafie și poezii învățate pe de rost, IT la școala primară, opțional de limba latină pentru „raționament și abilități logice” – printre noutățile curriculumului ce va fi introdus în Italia în grădinițe, școli primare și ciclul gimnazial

5.121 de vizualizări
Foto: © Brasilnut | Dreamstime.com
Programele de știință și tehnologie, artele, limbile străine, dar și istoria și geografia Vestului și a spațiului mediteranean sunt priorități în noul curriculum care va fi aplicat, peste un an, în grădinițele, școlile primare și la nivel de gimnaziu în Italia, potrivit unei prezentări în acest sens publicate pe platforma europeană Eurydice. Acesta notează și interesul acordat, în curriculumul viitor, pentru caligrafie sau învățatul poeziilor pe de rost.

Ministerul Educației de la Roma a pus în consultare publică, în martie a.c., un prim proiect de propuneri pentru noul curriculum, proiect actualizat în iunie. La începutul lunii iulie, forma finală a fost prezentată, înainte de finalizarea procesului de adoptare.

Potrivit prezentării citate, acest nou curriculum trebuie să fie aplicat începând din anul școlar 2026-2027.

Printre prioritățile curriculare evidențiate în materialul Eurydice:

  • Va fi acordată o importanță deosebită scrisului și caligrafiei, dar și exercițiilor de sumarizare și de învățare pe de rost a unor poezii
  • Disciplinele ȘTIM (Științe, Tehnologie, Inginerie, Matematică) vor fi promovate, între altele, prin întărirea tehnologiei informației la nivel de școală primară
  • La nivelul învățământului secundar inferior, va fi acordată mai multă atenție istoriei Occidentului și studiului civilizațiilor mediteraneene
  • Tot la acest nivel, geografia fizică și politică va fi susținută prin metode digitale de reprezentare
  • La nivelul gimnazial va fi introdusă, de asemenea, limba latină, ca opțional, pentru a întări „cunoștințele legate de limba italiană, abilitățile logice și raționamentul”
  • Limbile străine vor juca un rol central
  • Va fi acordată o atenție deosebită artelor – muzică (practică vocală și instrumentală), întărirea competențelor tehnice și de exprimare în arte

Proiectul integral de schimbări curriculare din Italia poate fi consultat aici (în limba italiană).

Citește și:
Examenul de stat pentru elevii din Italia, la sfârșit de gimnaziu: la ce materii sunt testările scrise și cum se desfășoară interviul de examinare într-una din țările care ar putea fi model pentru schimbări în Evaluarea Națională de clasa a VIII-a, potrivit ministrului David

Foto: © Brasilnut | Dreamstime.com  / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
  1. Îi știu. Nu întâmplător, caligrafia e o artă la ei, vedeți în librăriile lor seturi de penițe si tot tacâmul special pentru caligrafie.
    Mai e ceva: copiii învață să scrie întâi in stampato (de tipar), pt că așa văd copiii textul în cărți (să îi fie familiar lui Prâslea litera, să aibă un deja-vù, o familiaritate, nu să învețe OZN-uri din prima, adică litere de mână), APOI fac ușor tranziția spre handwriting (numit cumva impropriu la noi in clasele primare „caligrafie” și luată ca obligatorie de pe vremea lui ceașcă – nu scrii frumos –> ești „mâncat” iar în zilele noastre discriminat….nu îi place scrisul tău, „nu e bine” și ești depunctat la EN).
    Și mai e încă ceva: Italia a recunoscut (consapevolezza/ awareness) problemele pe care le are cu privitul în ecrane (ordinul MIUR a fist aplicat în scoli de un an, cu exmatriculare la uzul tel in ore și recreații) ȘI vrea să le reamintească scrisul de mână învățat pe la 7 ani și uitat după 10.
    Încă un detaliu legat de poezii: ei îl au pe Dante. E o chestie de continuitate culturală ce face acum MIUR /min. lor. Cum să nu facă asta când muzeele pierdeau mil euro LUNAR în pandemie?! E despre bani și welfare.
    Ei fac niste reparații, deci, niste „remediale” la scară mai mare, națională. Acestea li se potrivesc LOR acum. Nu e de copiat orice, oricum. Ro ce reparații are de făcut ACUM in educație? Probabil un pic altele?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mai puțini elevi vor primi de luna viitoare suma forfetară pentru transport, potrivit noii legi a Educației. Condițiile sunt să învețe în altă localitate decât cea în care stau și să nu existe servicii de transport public. Sumele forfetare vor fi stabilite de consiliile județene

Noua lege a Educației care intră în vigoare în septembrie 2023, prevede că „toți elevii beneficiază de gratuitate la serviciile publice de transport public local, inclusiv metropolitan și județean, rutier,…
Vezi articolul

Care sunt drepturile și obligațiile părinților, elevilor și școlilor prevăzute în contractul educațional pe care fiecare părinte îl semnează la înscrierea copilul în clasa pregătitoare și la liceu, potrivit ROFUIP 2022 / Părinții au în continuare obligația de a nu duce copiii la școală dacă au febră, tuse sau durere în gât

Potrivit noului Regulament de organizare și funcționare a unităților de învățământ, aprobat luna trecută de ministerul educației și care va intra în vigoare din 5 septembrie, contractul educațional este valabil…
Vezi articolul

Primul proiect finanțat prin PNRR în Educație – școlile se pot înscrie pentru granturi de câte 200.000 de euro, anunță ministerul: Toate unitățile de învățământ vor completa Declarația de intenție / Elevii vor putea primi bani ca să nu abandoneze școala

Timp de o săptămână, până pe 17 ianuarie 2022, școlile sunt invitate de Ministerul Educației să se înscrie în programul MATE – Mecanismului de Avertizare Timpurie în Educație, finanțat cu…
Vezi articolul

Dezbatere publică în sistem de videoconferință pe tema modificării statutului elevului, organizată marți, 7 martie, de Ministerul Educației / Înscrierile se fac până pe 3 martie

Ministerul Educației anunță că organizează în data de 7 martie 2023, ora 14:00, în sistem de videoconferință, dezbaterea publică având ca temă proiectul de ordin pentru modificarea și completarea Statutului elevului (aprobat prin ordinul ministrului…
Vezi articolul