Câte 600 de lei pentru fiecare elev, alocarea pentru tablete şi laptopuri cu internet a celor 150 milioane lei pentru cei 250.000 de elevi care nu au pe ce să facă ore online – proiect

10.517 vizualizări
SURSA: Pixabay.com
Ministerul Educaţiei vrea să cumpere 250.000 de tablete şi laptopuri cu 150 milioane lei pentru elevii care nu au pe ce să facă ore online, asta prevede un proiect de Hotărâre de Guvern pus în dezbatere de Ministerul Educaţiei. În medie, unui elev ar urma să i se aloce o cheltuială de aproximativ 600 de lei, dacă toţi banii solicitaţi de la fondul de de rezervă al Guvernului vor fi cheltuiţi pentru această achiziţie, potrivit calculelor Edupedu.ro.

“În urma analizelor efectuate prin intermediul inspectoratelor școlare județene/ Inspectoratul Școlare al Municipiului București am constatat că se impune intervenția pentru sprijinirea elevilor din mediile defavorizate pentru a avea acces la procesul educațional prin mijloace tehnologice.

Numărul estimat de elevi din medii defavorizate pentru care este nevoie să se achiziționeze dispozitive electronice cu conexiune la internet în vederea facilitării proceselor didactice la distanță este de 250.000. Pentru a realiza achiziția de dispozitive electronice cu conexiune la internet pentru o parte dintre elevi, este necesară suplimentarea bugetului Ministerului Educației și Cercetării cu suma de 150 de milioane lei”, potrivit notei de fundamentare a proiectului.

Dispozitivele electronice vor avea conexiune la internet şi vor intra în dotarea unităților de învățământ de stat, se arată în proiect. Ele vor fi folosite la “facilitarea activităților didactice la distanță pentru elevii din medii defavorizate înmatriculați în unitățile de învățământ preuniversitar de stat”.

Achiziția se realizează de Oficiul Național pentru Achiziții Centralizate, la solicitarea Ministerului Educației și Cercetării în baza fundamentării necesarului de către inspectoratele școlare județene/ inspectoratul școlar al Municipiului București. Criteriile de repartizare a dispozitivelor electronice cu conexiune la internet sunt stabilite prin ordin al ministrului educației și cercetării, în baza propunerilor unităților de învățământ preuniversitar de stat, centralizate de  inspectoratele școlare, se mai arată în document.

Reamintim că Monica Anisie a precizat că statisticile Ministerului Educației arată că în jur de “250.000 de copii au nevoie de echipamente pentru a putea să facă educație online și aceste echipamente noi le achiziționăm și cu internet pentru 2 ani plătit, în așa fel încât să nu existe probleme.”

FOTO: pixabay.com

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

10 comentarii
  1. Ar fi bine daca aceste dispozitive sunt acordate cu titlu de imprumut acestor copii( eventual cu contract prin care parintele sa isi asume anumite obligatii)pt a evita situatii in care parintii le vand sau copiii le distrug .

  2. De analizat cateva opinii…
    1. Dotarile sunt extrem de neunitare, probabil acei 250.000 de elevi nu au nici un mijloc de comunicare! Asta nu inseamna ca multi din ceilalti ar avea instrumente cu adevarat potrivite sa aduca scoala acasa! O gioarsa de telefon de cativa ani, cumparat de multe ori la mana a doua, nu e capabil sa sustina scoala online! In plus, va fi bucuria opticienilor si oftalmologilor dupa o perioada mai indelungata de folosire a smartphone-urilor pe post de instrumente de baza in comunicarea cu scoala!
    2. Este posibil ca sa avem o discriminare fata de cei care isi utilizeaza resursele proprii (adesea cu totul insuficiente si neadecvate, cum am spus mai sus)! Accesul elevilor este egal si gratuit la educatie! Pai atunci cum ii punem pe unii sa isi foloseasca resursele proprii si altora le oferim gratis?
    3. Ministerul se foloseste de resursele proprii ale cadrelor didactice, si acestea extrem de diferite si uneori neadecvate, fara a oferi un cadru si dotari unitare! Nu mai vorbesc aici de costul pentru curent electric, internet, ochelari mariti…
    4. Oferirea unor dispozitive nu inlocuieste necesitatea pregatirii pentru folosirea acestora, de catre cadrele didactice, elevi si chiar parinti! Metodica predarii online nu s-a studiat pentru pregatirea profesorilor din preuniversitar.
    5. Pericolul accesului neingradit si nesupravegeat la internet, mai ales pentru elevi, l-a evaluat cineva in mod serios?

    1. Parinte, subscriu.Ca de obicei, bagam in…defavorizatilor.Dar noi, profesori, elevi care avem cate ceva empiric pe banii nostri munciti: telefoane, internet, cu ce vom fi sprijiniti? Eu deja clachez.Am doua boli de ochi si vorba cantecului, o dezvolt pe a treia.Mi e teama sa nu ajung sa dau in judecata statul pt ingrijiri de spitalizare.Cu toate filtrele la telefon, la ochelari.Cine ma plateste de bun, cine imi plateste efortul? Mai taie inca si salariile.

    2. Aveți perfectă dreptate, am făcut împrumut pentru un laptop și o tableta. Am 2 copii ambii elevi. Cu ce mă ajută pe mine statul și Ministerul Învățământului? Îi ajută tot pe cei care stau și sparg semințe toată ziua.

  3. Degeaba se cumpara device-uri, daca nu se pune o platforma gratuita la dispozitia invatamantului

    1. a cumpara device-uri e cel mai simplu lucru de făcut și răspunde intereselor financiare care sigur se află în spate…așa cum s-a mai intamplat si în trecut toate vor fi la suprapreț și vor îngrășa buzunarul unora.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ce conține proiectul legii privind starea de alertă: vom fi obligați să purtăm masca la magazin, serviciu, transport în comun și spații publice închise / Mall-urile, restaurantele și terasele rămân închise

Proiectul de lege adoptat luni de guvern privind starea de alertă prevede că mall-urile, restaurantele și terasele rămân închise pe durata stării de alertă, iar cetățenii vor fi obligați să…
Vezi articolul