Cazurile Covid-19 asociate școlii reflectă mai mult situația epidemiologică a zonei, iar predarea online/offline nu produce diferențe notabile – studiu american

373 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Școlile pot să pună în aplicare strategii de prevenție împotriva pandemiei Covid în diverse medii sociale, iar învățarea la distanță sau la școală nu determină diferențe notabile în ceea ce privește rata de infectare, care, în mediul școlar, reflectă mai degrabă rata de infectare a comunității locale, potrivit unui studiu realizat în SUA și publicat de Nature. Elevii participanți la studiu au făcut forme ușoare sau au fost asimptomatici și au generat răspunsuri imunitare puternice, arată studiul.

Studiul, desfășurat în patru școli din Orange County, California, în două faze – în toamna anului trecut și în iarnă – a inclus 320 de elevi. Cele 4 școli aparțineau unor medii diferite – două dintre ele erau frecventate de elevi hispanici din familii cu venituri reduse, una era adresată elevilor cu nevoi speciale, iar a patra era frecventată de elevi din medii cu venituri ridicate. Aceasta din urmă, spre deosebire de celelalte, a asigurat mai degrabă o predare cu prezență fizică în timpul desfășurării studiului.

Pe parcursul desfășurării studiului, au fost identificate infecții cu SARS-CoV-2 la 17 elevi. Una dintre cele două școli din medii cu venituri reduse, care desfășura predare online, a înregistrat cele mai ridicate rate de infectare și pozitivare, pe când școala din mediu cu venituri ridicate, unde peste 90% dintre elevi au învățat cu prezență fizică, a avut cele mai scăzute rate.

Raportul notează că măsuri de prevenție de la distanțare fizică la purtarea măștii, erau aplicate strict în toate școlile. Elevii infectații cu noul coronavirus în timpul desfășurării studiului au înregistrat răspunsuri imune puternice.

Studiul concluzionează că măsuri de prevenție pot fi aplicate cu succes în medii sociale diverse și că elevii produc răspunsuri imunitare robuste.

Chiar și în perioadele cu o prevalență ridicată a SARS-CoV-2 în comunitate, școlile pot fi printre cele mai sănătoase locuri pentru copii, atât timp cât sunt implementate strategiile corecte de atenuare, potrivit studiului.

Foto: © PojoslawDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorii vor fi motivați să creeze discipline pe care să le aleagă elevii din oferta școlii, în noile planuri-cadru de liceu, spune directoarea Alina Bărăian: Vom avea nevoie să ridicăm costul standard per elev, altfel riscăm să eșuăm reforma

Alina Bărăian, directorul Colegiului Național „George Barițiu” din Cluj-Napoca, a analizat noile propuneri de planuri-cadru, subliniind importanța feedbackului descriptiv pentru echipa care a lucrat la acestea. „Mă bucur că suntem…
Vezi articolul

Profesorii care își doresc să abordeze un alt fel de predare pot alege dintre manualele Editurii Corint, concepute de cadre didactice care au darul de a modela viitorul copiilor și de a facilita învăţarea cu pasiune şi profesionalism (P)

Grupul Editorial Corint se situează și anul acesta pe podium la licitația organizată de Ministerul Educației. 12 manuale câștigătoare, pentru clasele I și a VI-a, concepute de profesori care au…
Vezi articolul

EXCLUSIV Uniunea Internațională de Geografie cere ministerului Educației din România să păstreze Geografia obligatorie la liceu: Viitoarele generații riscă să devină analfabete spațial, cu costuri enorme atât pentru societate, cât și pentru mediu

Uniunea Geografică Internațională (IGU) solicită Ministerului Educației din România să mențină Geografia ca materie obligatorie în toți cei patru ani de liceu, avertizând că eliminarea acesteia din curriculumul obligatoriu va…
Vezi articolul