EXCLUSIV Agenția ARACIP, care acreditează și autorizează școlile din România, funcționează ilegal

23.924 de vizualizări
Sediul ARACIP / Foto: Google Maps
ARACIP (Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar – n. red.) funcționează ilegal, deoarece legea sa de înființare a fost abrogată când a intrat în vigoare Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023. Concret, a fost abrogată Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calității educației, care la articolul 14 prevedea înființarea ARACIP. Informațiile au fost verificate de Edupedu.ro cu mai mulți juriști și avocați care au analiza cadrul legislativ în vigoare. Concluzia lor a fost unanimă: ARACIP nu are o bază legală de funcționare, prin urmare orice act, acreditare și autorizare emise de agenție pot fi lovite de nulitate.

Amintim că Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023 a intrat în vigoare pe 3 septembrie 2023. Acest lucru înseamnă că, din 3 septembrie 2023 și până în prezent, ARACIP funcționează fără cadru legal.

Articolul 250 – „(1) La data intrării în vigoare a prezentei legi, se abrogă:

b) Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calității educației, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 642 din 20 iulie 2005, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările și completările ulterioare;

(2) La data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului privind organizarea și funcționarea ARACIIP se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 155/2022 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 116 din 4 februarie 2022”, prevede Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023.

Așadar, hotărârea de organizare este în vigoare, dar fără OUG 75/2005 instituția nu mai poate controla și nici „asigura calitatea educaţiei”, după cum se arăta în legea de funcționare.

Foto: Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023 – captură legislatie.just

Recent, ARACIP a transmis școlilor ca până pe 16 februarie, să transmită la Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar dacă au solicitat evaluarea externă pentru acreditare în termenul prevăzut de lege, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro.

Ordonanța de urgență nr. 75 din 12 iulie 2005 stabilea, la articolul 10^1 – (1), că „ARACIP realizează evaluarea externă în vederea autorizării provizorii/acreditării/menținerii acreditării în învățământul preuniversitar de stat, prevăzută la art. 10 pct. A lit. b), fără verificarea existenței autorizației de securitate la incendiu și a autorizației sanitare de funcționare”.

ARACIP „efectuează, periodic, din 5 în 5 ani, evaluarea externă a unităților de învățământ preuniversitar acreditate”, după cum prevedea la art. 24. alin. (3) lit. h.

ARACIP este o instituție aflată în coordonarea Ministerului Educației, cu personalitate juridică şi cu buget propriu de venituri şi cheltuieli, înfiinţată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005, conform site-ului propriu, site neactualizat cu legislația actuală.

Foto: Captură https://aracip.eu/despre
Viitoarea ARACIIP va prelua inspecțiile actualelor inspectorate școlare

Amintim că desființarea inspectoratelor școlare și transformarea lor în direcții județene pentru învățământ preuniversitar (DJIP) – care lasă viitoarei ARACIP (ARACIIP) componenta de inspecție școlară, conform legii educației 198/2023 în vigoare de peste 4 luni – este amânată până la începutul anului școlar 2025-2026.

Edupedu.ro a scris pe 13 decembrie că ministra Educației, Ligia Deca, recunoaște că a oprit reforma instituțiilor din Învățământ – inspectoratele școlare, ARACIP, casele corpului didactic (CCD). Întrebată de Edupedu.ro cum poate face reformă cu instituții nereformate, Deca a spus că „se pot face foarte multe lucruri cu profesioniștii care sunt deja în sistem“.

Pe 24 noiembrie 2023 scriam că desființarea inspectoratelor școlare ar fi amânată până la 1 ianuarie 2025 „cel puțin”, conform surselor Edupedu.ro. De la acel moment, nici Ligia Deca, nici Ministerul Educației și nici altcineva din Guvern nu a anunțat oficial că reformele prevăzute în legi se amână.

Inspectoratele școlare, adică viitoarele direcții județene de învățământ preuniversitar, rămân fără inspecții școlare în atribuții, potrivit proiectului de Regulament-cadru de organizare şi funcţionare a direcţiilor judeţene de învăţământ preuniversitar/Direcţiei Municipiului Bucureşti, document obținut de Edupedu.ro.

Cu alte cuvinte, inspecția școlară generală, cea tematică și inspecția de specialitate trec la ARACIIP (Agenția Română pentru Asigurarea Calității și Inspecție în Învățământul Preuniversitar – n.red), nu mai rămân la inspectoratele școlare. În acest caz, nu este clar cine va plăti aceste inspecții, în condițiile în care ARACIIP este finanțată de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educației, precum și din venituri proprii, conform legii – detalii aici.

Citește și:
Republica Dolj în ARACIP. Cum au ajuns în funcții cheie din Agenția care asigură calitatea în învățământ apropiați ai președintei Mariana Dogaru
Presiuni la adresa angajaților ARACIP făcute de președinta consiliului Agenției care acreditează școlile și grădinițele, Mariana Dogaru, ca aceștia să divulge sursa unui articol jurnalistic – document

12 comments
  1. Din păcate avem un sistem de educație prăbușit, educația este pusă pe mâinele nepăsători, caracterizați cu prematuritate legislativă și socială ,
    Predominantă politică în rânduri inspectoratelor școlare , școlile publice , ARACIP dar și a ministerul Educației duce la lipsa controlului ierarhic, și predominanța complicitate, datorită faptului ca rolul membrilor partidelor politice mereu a fost de a acoperi abuzurile intenționate sau din lipsa de cunoștința legislativă a inferiorilor lor colegi de partid care ocupă funcții fără concurs în sistemul național de educație, fără să fiu tras la răspundere .
    Sub umbrela proiectului România Educată , nu am reușit să organizăm concursuri de ocuparea funcțiilor din ministerul Educație ,,inspectoratele școlare … etc de persoane potrivite, capabile de a conduce România către educația europeană constructivă , mereu am înlocuit concursuri cu numiri politice .
    Amintesc ca nici înainte de abrogarea fosta lege de educație, ARACIP nu a lucrat în totalitate legal , toți experți extern au lucrat ilegal cea ce duce ca toate evaluările de acreditare și de autorizare , au fost nule , experți extern au avut contracte civile începând cu anul 2006 actualizate mereu cu acte adiționale , cea ce nu este legal , în perioada de pandemie nici actul adițional pentru evaluare online nu a fost întocmit. Nu a fost luată în considerare incompatibilitate în alegerea experți colaboratori extern , dar nici pentru corpul intern , cat timp reprezentantul asociația școlilor particulare face parte din consiliul ARACIP , dar reprezentanții școlilor care nu fac parte din asociația lui nu sunt prezentați în consiliul ARACIP , duce la ilegalitatea componența consiliului ARACIP , modul de votare este unul nul , votarea acreditare autorizare sau neacreditate , neautorizare trebuie bazat pe un punctaj bine stabilit legal cu respectarea legiile în vigoare , iar votul cu da sau nu trebuie motivat , forma de vot secret nemotivat fără baza legală este un mod comunist .
    Pentru o România leader european avem nevoie de reforme adevărate în sistemul de educație precum și în justiție

  2. OU 115/14.12.2023 la art.XXX avem…..

    Articolul XXX
    În termen de 30 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, Ministerul Educației emite ordinul de ministru pentru modificarea Ordinului ministrului educației nr. 6.072/2023 privind aprobarea unor măsuri tranzitorii aplicabile la nivelul sistemului național de învățământ preuniversitar și superior, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 793 din 1 septembrie 2023, care se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    De ce nu a apărut nimic ???? Pentru că în toate articolele referitoare la noile structuri ce trebuie să apară prin L 198 și L 199, se face referire la ….NOUA ORGANIGRAMĂ ….. adică … ce noi posturi și căte ???? …mai apar pentru a satisface clientela politică, mai ales în condițiile actualei destabilizări **politice** pre campanii electorale. Deci….mai așteptăm …și mai grav funcționăm în ilegalitate … Să sperăm că ** apa trece, dar pietrele rămân ** ( nb: apa=incompetenți cu funcții de răspundere …. pietrele, e clar că suntem noi, truditorii de la talpa țării)

  3. Putem afirma ca tot sistemul educational functioneaza ilegal pe banii profesorilor/invatatorilor/educatorilor adusi de acasa iar restul vine de la sine….Poftiti la VOT

  4. ei,deocamdată Aracip există și încasează taxe enorme de la scoli gata acreditate, ca sa le ..acrediteze!!! înțelegem ridicolul și absurdul?! E incredibil!!! De ce oare știm toți că NU se va schimba nimic?! inspectoratele vor continua să existe, Ccd urile la fel…aracipul,iată,la fel …

  5. „Abrogarea OUG 75-2005” este doar un nou tertip juridic menit de fapt sa mentina si sa dezvolte simulacrul „asigurarii calitatii educatiei” in Romania, prin …. simularea unor modificari. De remarcat ca „abrogarea OUG 75-2005” este mentionata doar in Legea 198-2023 privind invatamantul preuniversitar, desi aceasta trist celebra ordonanta se refera si la invatamantul superior, fiind deci logic ca mentiunea abrogarii OUG 75-2005 sa apara si in Legea 199-2023…
    Dar, daca citim cu rabdare si atentie ambele noi legi (L198 si L199 din 2023) – totalizand 530 pagini (!!), o „capodopera” juridica dificil accesibila dar protejata temeinic contra unor viitoare posibile numeroase solicitari de modificari (asa cum s-a intamplat cu precedenta LEN nr.1-2011) – ne putem da seama ca mai toate dispozitiile OUG 75-2005 au fost introduse prin copy-paste in noile legi (cu modificari minore) !!! Asa se si explica, probabil, inadvertenta absenta a mentiunii abrogarii OUG 75-2005 in L199-2023.

    Astfel, desi „abrogarea OUG 75-2005” (aprobata de L87-2006) este prevazuta in Art.250, litera b, fost Art.246 in proiectul Legii 198-2023 privind invatamantul preuniversitar), si fostul Art.259 in proiectul Legii 199-2023 privind invatamantul universitar) – nemaifiind inclusa explicit in versiunea finala a acesteia la Art.260 (din graba/ neatentie ?) – in versiunile intermediare si finale ale ambelor noi legi ale invatamantului (L198-2023 si L199-2023) sunt introduse multiple dispozitii preluate copy-paste din mai toate dispozitiile „abrogatei” OUG 75-2005. In plus, in noile legi, apare si o Anexa cu definitii ale unor „termeni si expresii”, cele referitoare la asigurarea calitatii fiind total discordante, fata de standardele terminologice si practicile internationale, intrucat sunt „inovatiile” coautorilor textului OUG 75-2005.
    De fapt, aceasta OUG 75-2005 (aprobata de L87-2006) a fost si mai este – doar o colectie de grave confuzii conceptuale, erori, prejudecati, mituri, lacune si aberatii – toate fiind justificate aiurea de un asa-zis „model de guvernare bazat pe Leviathan” preluat de coautori din Stiintele sociale ale sec. al XIX-lea dar pe care chiar unii coautori l-au repudiat dupa 6 ani de aplicare cu rezultate mizerabile – asa cum semnaleaza, de 18 ani (dar degeaba!!), numerosi cercetatori romani si straini. Sa fie doar efectul „legii comoditatii maxime” de vina pentru un asemenea comportament?

    In proiectul L98/2023 (269 pag.), privind invatamantul preuniversitar – supus dezbaterii in Parlament in vara 2023 – am identificat urmatoarele preluari copy-paste din textul „abrogatei” OUG 75-2005 (cu renumerotarea articolelor din textul proiectului de lege, dupa dezbateri fiind introdusa o noua numerotare in versiunea finala publicata):
    a. DISPOZITII FUNDAMENTALE PRELUATE DIRECT (cu unele modificari si adaugiri) DIN OUG 75-2005 : Art.112, 125 (atributii, organizare, functionare ARACIIP)
    b.TITLUL IV – „Asigurarea calitatii in invatamantul preuniversitar” (cap.I, II, III, IV) – ESTE INTEGRAL COPIAT, cu unele modificari minore, cu toate gravele erori conceptuale, confuziile, miturile, prejudecatile si lacunele originalului
    c.ANEXA 1 – „Lista definitiilor termenilor si expresiilor din cuprinsul legii” (2, 5, 9, 18, 19, 50, 51)

    In proiectul L99/2023 (236 pag.), privind invatamantul superior – supus dezbaterii in Parlament in vara 2023 – am identificat urmatoarele preluari copy-paste din textul „abrogatei” OUG 75-2005 (cu renumerotarea articolelor din textul proiectului de lege, dupa dezbateri fiind introdusa o noua numerotare in versiunea finala publicata):
    a. DISPOZITII FUNDAMENTALE PRELUATE DIRECT (cu unele modificari si adaugiri) DIN OUG 75-2005 : atributii, organizare, functionare ARACIS
    b.TITLUL IV – „Asigurarea calitatii in invatamantul superior” (cap.I, II, III, IV) – ESTE INTEGRAL COPIAT, cu unele modificari minore, cu toate gravele erori conceptuale, confuziile, miturile, prejudecatile si lacunele originalului
    c.ANEXA 1 – „Lista definitiilor termenilor si expresiilor din cuprinsul legii” (3, 6, 7, 14)

    In numeroasele mele interventii scrise, elaborate si trimise pe intreg parcursul legislativ al noilor legi, la Ministrul/ Ministerul Educatiei, Guvern, Parlament (comisii de invatamant) , Presedintie, cu multiple argumente manageriale, tehnice,economice, juridice si de bun simt, am solicitat abrogarea OUG 75-2005, datorita in principal ineficientei totale, birocratiei monstruoase si lipsei de credibilitate a simulacrului de asigurare a calitatii educatiei practicat de ARACIS si ARACIP de 18 ani! Le-am si trimis un proiect de lege – conceput de mine – privind asigurarea PROACTIVA a calitatii educatiei – capabil sa rezolve mai toate aberatiile existente in OUG 75-2005.
    Din pacate niciunul din destinatari nu a binevoit sa-mi raspunda in fapte/ decizii sau macar in scris, ceea ce demonstreaza dezinteresul, suficienta si/sau ignoranta decidentilor implicati…
    Este evident ca simularea abrogarii OUG 75-2005 nu poate fi o solutie pro-activa, eficienta, constructiva, credibila! Dar daca doar atata au vrut, putut si stiut decidentii nostri este si mai grav!
    Macar profesorii nostri de Managementul calitatii ar fi putut reactiona public, in 18 ani de simulacru, demonstrand decidentilor (daca au acces la ei!) ca numeroasele cercuri/ cicluri VICIOASE (generatoare de regres general, cu toata aparenta de progres pentru cativa) existente in actuala abordare a asigurarii calitatii educatiei au CONSECINTE CONTRAPRODUCTIVE si ar fi putut fi, de la inceput (in 2005) cercuri/ cicluri VIRTUOASE (generatoare de progres general, mai ales pentru cei implicati direct) – un concept din pacate inexistent in vocabularul comun si in mass-media din Romania…
    Cu toate simulacrele juridice si metodologice, cu uzurparea si impostura generate de asa-numitul „model romanesc de asigurare a calitatii educatiei” (bazat pe Leviathan), CALITATEA educatiei din Romania scade continuu, tinzand spre NON-CALITATE, asa cum ne informeaza zilnic mass-media si social media… Ce-i de facut? Este un subiect care ar fi trebuit sa preocupe pe toti cei implicati in educatie, chiar alaturi sau inainte de resursele financiare disponibile, de decenii insuficiente dar si ineficient utilizate…
    Cu mare regret si cu sinceritate…

    1. “De remarcat ca „abrogarea OUG 75-2005” este mentionata doar in Legea 198-2023 privind invatamantul preuniversitar, desi aceasta trist celebra ordonanta se refera si la invatamantul superior, fiind deci logic ca mentiunea abrogarii OUG 75-2005 sa apara si in Legea 199-2023…”

      Daca legea 198 abroga OUG 75/2005, cum sa apara si in legea 199? Abroga ceva ce era abrogat? Hmm…

      1. Intrucat OUG 75-2005 a introdus si reglementat asigurarea calitatii educatiei atat in invatamantul preuniversitar cat si in cel universitar (fost “superior”), inclusiv prin stabilirea atributiilor, organizarii si functionarii ARACIP si ARACIS, era de asteptat ca DECIZIA SI VESTEA (indelung solicitata si asteptata) a abrogarii acestei aberante OUG sa fie inclusa in ambele noi legi 198-2023 si 199-2023 (care acum totalizeaza 530 pagini si separa birocratic, din nou, cele 2 sub-sisteme ale invatamantului nostru – spre diferenta de LEN nr.1/2011 – din motivele si in scopurile mentionate in contributiile mele publicate pe EDUPEDU si pe contributors.ro). Prin educatia si instruirea mea, am adoptat o ORIENTARE-CLIENT/ BENEFICIAR care ma determina sa definesc si realizez EMPATIC orice actiune plecand de la cerintele/ nevoile/ asteptarile partilor interesate (mai ales clientii/ beneficiarii) educatiei, in scopul obtinerii satisfactiei acestora. In cazul educatiei acesti beneficiari sunt mai ales elevii, studentii, angajatorii, parintii, cadrele didactice, societatea civila, comunitatea locala, etc…. In consecinta, studentii si personalul academic, care este interesat exclusiv de invatamantul universitar (deci nu si de Legea 198-2023), citind doar Legea 199-2023, in care nu se mentioneaza abrogarea OUG 75-2005, poate intelege ca aceasta ar mai fi in vigoare, desi are atat de numeroase deficiente (identificate, analizate si publicate exclusiv de unii absolventi si unele cadre didactice din universitati)… Dar toata aceasta discutie nu-si mai are rostul daca ajungem sa constientizam SIMULACRUL ABROGARII – prin faptul ca mai toate dispozitiile si definitiile aberante si contraproductive din OUG 75-2005 au fost preluate copy-paste (!!) din OUG 75-2005 in noile texte de lege, deci sub alte coduri, mentinand astfel, de fapt, SIMULACRUL initial de asigurare a calitatii educatiei… Desi efectele asupra functionarii scolilor/ universitatilor si calitatii absolventilor sunt evidente si uneori chiar dezastruoase, deciziile necesare pentru reducerea/ curmarea CAUZELOR acestora se mai lasa inca asteptate… Pana cand? Din pacate si discutiile pe EDUPEDU au mult prea putin in vedere si aceasta cauza a cauzelor, SIMULACRELE, preferandu-se unele abordari critice dar superficiale pe “eterna” tema a insuficientei resurselor financiare bugetare in educatie! Pana cand? Exista multe alte teme si subiecte care ar putea fi avute in vedere daca dorim intradevar imbunatatirea radicala a CALITATII educatiei… OCDE a formulat deja multe critici si recomandari…Vor mai fi si altele…Daca noi vom continua sa le ignoram aplicand automat vechiul principiu din Regulamentul militar nr.1 al RSR “Ordinul sefului este lege pentru subordonat si se executa intocmai si la timp, fara comentarii” si ignorand (superior si chiar in mod suficient/ arogant!) si tainele artei si stiintei Managementului calitatii in educatie, sistemele de management, ciclurile VIRTUOASE ale proceselor educationale (dar practicand – inclusiv inconstient – ciclurile VICIOASE), reala EXCELENTA, etc. practicile motivationale, etc. sub-sistemele noastre educationale (PREUNIVERSITAR SI UNIVERSITAR) vor fi tot mai criticate, dar si evitate, iar tinerii/ elevii/ studentii nostri vor prefera educatia in strainatate….

  6. ARACIP NICI NU TREBUIA SA EXISTE (2022)
    Cum ramane cu SIMULAREA asigurarii calitatii educatiei – de 17 ani, din 2005 incoace, datorita trist-celebrei OUG 75-2005 – in invatamantul preuniversitar si cel superior, doar pentru a justifica birocratic si rupt de realitate finantarea anuala bugetara a fiecarei scoli si universitati acreditata de ARACIP si ARACIS, dar eludand complet principiile, tehnicile si instrumentele Managementului calitatii ??? Autorii OUG 75-2005 nu au avut vointa politica si competentele necesare abordarii, conceperii si implementarii unei reale/ nesimulate asigurari a calitatii educatiei, pe baza standardelor internationale (bine cunoscute si aplicate la noi mai ales in mediul privat dar si in tot mai multe entitati publice)… A rezultat o monstruoasa, costisitoare, ineficienta deci INUTILA birocratie determinata de pretentiile ARACIP si ARACIS ca fiecare scoala/ universitate sa produca periodic o mare cantitate de documente – chipurile doveditoare ale indeplinirii/ satisfacerii numeroaselor criterii (denumite la noi „standarde” pentru impresia artistica!) prestabilite din birourile ARACIP si ARACIS, fara implicarea si consultarea celor care ar trebui sa le si realizeze…In plus a fost ocultata cu buna stiinta vechea constatare – valabila nu numai in Romania !! – „HARTIA SUPORTA ORICE”
    3.Multi cercetatori straini dar si romani au demonstrat si explicat de peste un deceniu ceea ce ei denumesc „ESECUL INTERNALIZARII ASIGURARII CALITATII EDUCATIEI IN SCOLILE SI UNIVERSITATILE ROMANIEI” (adica lipsa totala de interes, competente si activitati specifice la nivelul fiecarei scoli si universitati pentru a implementa si utiliza Managementul calitatii, una din etapele acesteia fiind exotica Asigurare a calitatii, ambele fiind ignorate total – in fond si forma – de decidentii Romaniei, inclusiv de presedintele care a promulgat Legea 87-2006 de aprobare a OUG 75-2005)… In conferinte si reviste stiintifice din strainatate si Romania, unii autori straini si romani (inclusiv membri ai echipelor unor autori ai OUG 75-2005) au demascat public acest contraproductiv demers pseudo-stiintific, dovedit a fi total ineficient si necesitand abrogarea OUG 75-2005….Oricine poate constata astazi, dupa 17 ani de simulacre, ca nici nu se mai poate vorbi de calitatea educatiei in scolile si universitatile romanesti, ci de NON-CALITATE, avand in vedere numeroasele CONTRAPERFORMANTE – tot mai multe, evidente si grave – mai ales in invatamantul preuniversitar, cu toate enormele resurse financiare irosite doar pentru a simula asigurarea calitatii educatiei (si a justifica finantarea bugetara) si in ciuda frecventelor interventii publice privind subfinantarea cronica a educatiei in Romania… Ce se va intampla cu OUG 75-2005 in promisul proces de restructurare a educatiei nationale?
    Conform conferintelor ministrilor educatiei din UE16, DOAR universitatile au nevoie de asigurarea calitatii educatiei (si aceea inspirata din practicile mediului de afaceri – ciclul PDCA, modelele ISO 9001 si EFQM), NU si invatamantul preuniversitar !! Dar autorilor OUG 75-2005 nu le-a pasat de aceste recomandari, au ignorat total mediul de afaceri si elevii/ studentii pentru a aplica in stil DAMBOVITEAN dar cu ifose stiintifice ceea ce stiau ei mai bine de decenii – “modelul Leviathan” (din Stiintele politice ale secolului al XIX-lea) care nu are absolut nimic de-a face cu asigurarea calitatii educatiei !!!!!!!!!!! Dar a fost decretat ca fiind modelul romanesc al asigurarii calitatii educatiei!…. Mai mult, contrar recomandarilor ministrilor educatiei si ignorand atat fundamentele acestora cat si REALA asigurare a calitatii educatiei, autorii OUG 75-2005 au introdus SIMULAT asigurarea calitatii educatiei si in invatamantul preuniversitar (cu siguranta, pentru a epata si a da un “exemplu” CE si UE de ceea ce dorim si putem face noi, in Romania !!) … In consecinta ARACIP nici nu ar fi trebuit sa existe !!!! Inclusiv pentru ca nu are echivalent in statele membre ale UE!!!…. Dar si pentru ca, in 17 ani de simulacre SI CU BIROCRATIE MONSTRUOASA, a consumat resurse financiare imense doar pentru A SE FACE CA JUSTIFICA finantarea bugetara a celor cca 6300 unitati de invatamant din preuniversitar … Cu costuri imense acoperite de scoli din propriile resurse si asa insuficiente… PANA CAND vor mai continua aceste CONTRAPRODUCTIVE SIMULACRE in Romania?

  7. Ce să preia, inspectoratele sunt desființate – dar nu încă – practic deja toate structurile administrative din sistem sunt în haos.

    Și să nu uităm pe cine au pus să intre în ARACIIP – niște neica nimeni, politruci, care n-au mai avut contact cu educația de când și-au plagiat ultima diplomă.

    Sincer, nu credeam că un profesor va face atât de mult rău țării, o dată ajuns la butoane. Deși omul ăsta oricum n-a prea stat mult în școală, a devenit politician imediat ce a putut, așa că poate nu e chiar atât de surprinzător…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INTERVIU Vacanță în „Roma Antică”. Italia turistică, sub lupa pasionaților de cultură și civilizație. „De Italia ne leagă multe secole de istorie. Romanii ne-ar fi influențat și astăzi viața de zi cu zi” – profesoara de Istorie Andreea Laura Martinescu

Dacă luăm copiii într-o vacanță în Italia, una dintre destinațiile favorite ale românilor, cum am putea să ne organizăm itinerariul astfel încât să fie și o experiență educațională pentru cei…
Vezi articolul

Noul concept de Matematică fără raționament sau cum ratează Ministerul Educației să testeze competențele din programă la examenele naționale pe care le organizează – analiza profesorului Ovidiu Șontea

Subiectele de Matematică de la examenele naționale din ultimii 20 de ani ratează să testeze o parte din competențele prevăzute în programa pentru această disciplină după care profesorii predau și…
Vezi articolul

Material susținut de Fundația Bosch Romania

INTERVIU Mihaela Nabăr, director World Vision România: Sistemul educațional din România nu răspunde nevoilor copiilor ucraineni. O soluție ar fi introducerea unor ore de limbă maternă ucraineană în școlile în care sunt înscriși elevi din Ucraina

„16% dintre copiii ucraineni din România sunt înscrişi în sistemul de învăţământ românesc. Reticenţa părinților ucraineni de a-şi înscrie copiii la şcoală vine, în primul rând, din speranţa unei încheieri…
Vezi articolul