Ce prevede capitolul Educație din legea adoptată de Parlament, privind măsurile din starea de alertă

7.862 de vizualizări
Camera Deputaţilor a adoptat, miercuri, proiectul Guvernului privind măsurile din starea de alertă, fiind făcute mai multe modificări, printre care aceea că Parlamentul va trebui să încuviinţeze starea de alertă în cazul în care aceasta se instituie în cel puţin jumătate de ţară. Proiectul va aştepta la Parlament două zile – termen în care acesta poate fi atacat la CCR, iar apoi va fi transmis spre promulgare preşedintelui, scrie G4Media.ro.
”Starea de alertă se instituie de Guvern prin hotărâre, la propunerea ministrului Afacerilor Interne şi nu poate depăşi 30 de zile. Starea de alertă poate fi prelungită, pentru motive temeinice, pentru cel mult 30 de zile, prin hotărâre a Guvernului, la propunerea ministrului Afacerilor Interne. Starea de alertă se instituie pe întreg teritoriul ţării sau doar pe teritoriul unor unităţi administrativ-teritoriale, după caz. Când starea de alertă se instituie pe cel puţin jumătate din unităţile adm inistrativ-teritoriale de pe teritoriul ţării, măsura se supune încuviinţării Parlamentului,” se arată în Lege.

S-au înregistrat 267 de voturi ”pentru”, 26 ”împotrivă” şi 5 abţineri.

Forma adoptată de Camera Deputaților:

Secțiunea 5 – Educație și cercetare

Articolul 33 (1) Pe durata stării de alertă, activitățile didactice ce impun prezența fizica a antepreșcolarilor, preșcolarilor, elevilor și studenților în unitățile și instituțiile de învățământ se pot suspenda, la propunerea CNSSU, prin ordin comun al ministrului Educației și Cercetării și al ministrului sănătății.

(2) Durata suspendării prevăzută la alineatul (1) poate depăși durata stării de alertă, în funcție de perioada rămasă din anul școlar și de stadiul procesului de învățământ.

Articolul 34. (1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei legi și până la eliminarea restricțiilor privind adunările publice de către autoritățile de resort, unitățile de învățământ preuniversitar organizez activități din planurile de învățământ și în mediul online.

(2) În situația în care activitățile nu pot fi desfășurate conform prevederilor alineatul 1, pentru a asigura accesul egal la educație, inspectoratele școlare și unitățile de învățământ preuniversitar au obligația să asigure resursele educaționale pentru elevi care nu au acces la tehnologie, în conformitate cu instrucțiunile ministrului educației și cercetării.

(3) Derularea activităților prevăzute la alineatul (2), precum și modul de recuperare a conținuturilor din programele școlare care nu pot fi parcurse în această perioadă să stabilesc de către Ministerul Educației și Cercetării .

Articolul 35 (1) Pe perioada stării de alertă, precum și pe tot parcursul anului universitar 2019 – 2020, instituțiile de învățământ superior din sistemul național de învățământ, în baza autonomiei universitare cu respectarea calității actului didactic, pot utiliza metode didactice alternative predare – învățare – evaluare, în format on-line, în conformitate cu Ordonanța de urgență a Guvernului nr.58/2020 privind luarea unor măsuri pentru buna funcționare a sistemului de învățământ. De asemenea, se pot desfășura online și examenele de finalizare a studiilor de licență, de masterat sau a programelor de studii postuniversitare, susținerea tezelor de doctorat, susținerea tezelor de abilitare.

(2) Activitățile didactice și de cercetare prevăzute la art. 287 din legea educației naționale nr 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, precum și examenele de finalizare a semestre lor și a studiilor de licență și masterat, susținerea referatelor și a tezelor de doctorat desfășurate online în anul universitar 2019 – 2020, precum și pe toată perioada stării de urgență, necesitate sau alertă, În cadrul formelor de învățământ cu frecvență și cu frecvență redusă, la distanță se circumscriu prevederilor art 139 litera a-c din Legea educației naționale nr 1/2011 cu modificările și completările ulterioare, și sunt recunoscute

(3) Participarea studenților și studenților doctoranzi, care pe perioada stării de urgență, necesitate sau alertă au urmat activități de învățare și predare prin metode didactice alternative de comunicare, în format online, la examenele prevăzute de art. 143 și de art. 144 din legea educației naționale, de studenți și studenți doctoranzi, se realizează potrivit metodologiilor aprobate de instituțiile de învățământ universitar.

(4) În situația desfășurării activităților prevăzute la art 287 în sistem online, norma didactică se stabilește cu respectarea art 287 alineatul (4) din legea educației naționale.

Articolul 36. Cu avizul CNSSU, prin ordin comun al ministrului Educației și Cercetării și ministrului sănătății, se stabilesc măsuri pentru desfășurarea activităților în unitățile și instituțiile de învățământ, în condiții de siguranță sanitară pentru finalizarea anului școlar aflat în curs la data instituirii stării de alertă, precum și pentru pregătirea începerii anului școlar următor.

Articolul 37 (1) În unitățile de învățământ preuniversitar, cu avizul CNSSU, prin ordin comun al ministrului Educației și Cercetării și ministrului sănătății, se stabilesc măsuri pentru desfășurarea activităților de pregătire în vederea susținerii examenelor naționale și de certificare a competențelor profesionale, care presupune interacțiunea față în față, în condiții de protecție sanitară.

(2) Susținerea examenelor naționale și de certificare a competențelor profesionale, care presupune interacțiunea față în față se organizează în condițiile prevăzute la alineatul (1)

(3) Ministerul Educaţiei și Cercetării, prin inspectoratele școlare județene și al municipiului
București are obligaţia de a asigura elevilor şi personalului didactic şi nedidactic implicat, pe
toată durata activităţilor prevăzute la alin.(1) şi (2), numărul necesar de măşti de protecţie ce vor fi purtate obligatoriu în spaţiile închise din incinta unităţilor de învăţământ.

Forma trimisă de către Guvern era următoarea:

”Art.33 – Pe durata stării de alertă, activitățile didactice ce impun prezența fizică a antepreşcolarilor, preşcolarilor, elevilor şi studenţilor în unităţile şi instituţiile de învăţământ se poate suspenda în perioada stabilită prin hotărârea CNSSU, prin ordin comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății.

Art.34 – (1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei legi și până la eliminarea restricțiilor privind adunările publice de către autoritățile de resort, unităţile de învăţământ preuniversitar organizează activităţi din planurile de învăţământ și în mediu online.

(2) În situația în care activitățile nu pot fi desfășurate conform alin (1), pentru a asigura accesul egal la educație, inspectoratele școlare/inspectoratul școlar al municipiului București și unitățile de învățământ preuniversitar au obligația să asigure resursele educaționale pentru elevii care nu au acces la tehnologie, în conformitate cu instrucțiunile ministrului educației și cercetării.

(3) Derularea activităţilor de la alin.(2), precum şi modul de recuperare a conținuturilor din programele școlare care nu pot fi parcurse în această perioadă se stabilesc de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării.

Art.35 – Pe durata stării de alertă, instituțiile de învăţământ superior din sistemul naţional de învăţământ, în baza autonomiei universitare, cu respectarea calităţii actului didactic şi cu asumarea răspunderii publice, vor utiliza metode didactice alternative de predare-învăţare-evaluare, în format online, în conformitate cu Ordonanța de urgență a Guvernului nr.58/2020 privind luarea unor măsuri pentru buna funcționare a sistemului de învățământ.

Art.36 – Ministrul educaţiei şi cercetării şi ministrul sănătății, în baza hotărârii CNSSU, stabilesc, prin ordin comun, măsuri pentru desfăşurarea activităţilor în unităţile /instituțiile de învăţământ de către elevi, personalul didactic, didactic auxiliar și nedidactic, în condiţii de siguranţă sanitară, în scopul finalizării anului școlar 2019 – 2020, precum şi pentru pregătirea începerii anului şcolar 2020-2021.

Art.37 – (1) În unitățile de învățământ preuniversitar de stat se desfășoară activități de pregătire în vederea susținerii examenelor naționale și de certificare a competențelor profesionale, care presupun interacțiunea ”față în față”, în perioada 02 iunie-12 iunie 2020.

(2) Modalitatea de desfășurare a activităților prevăzute la alin. (1) se stabilește prin ordin comun al ministrului educației și cercetării și ministrului sănătății, în baza hotărârii CNSSU.”


1 comment
  1. Luati exemplu si de la Repulica Moldova unde s-a anulat examenul de bacalaureat. Daca si la ei se poate inseamba ca noi suntem de tot rasul. Toti isi protejeaza copii si profesorii noi de ce nu am face acest lucru.?
    Asa arata hotararea:Guvernul a aprobat hotărârea, urmând să prezinte spre examinare Parlamentului proiectul de lege. Șeful de la Educație, Igor Șarov, a subliniat că diplomele eliberate fără examene vor fi recunoscute la nivel internațional.

    De menționat este că documentul stabilește că diploma nu va eliberată restanțierilor, inclusiv din anii precedenți.

    „Elevii care nu reușesc să finalizeze acest an de studii cu medii anuale la disciplinele școlare și media generală mai mari sau egale cu „5”, restanțierii din anii precedenți, persoanele care au finalizat programa de liceu în instituțiile de învățământ superior, care s-au înscris pentru a susține examenul în sesiunea de examene 2020 și persoanele care au solicitat susținerea examenului de bacalaureat în regim de externat vor putea susține examenul în următoarea sesiune”, se spune în proiect.

    Știrea inițială: „Azi, în ședință de Guvern, vom propune proiectul de lege cu privire la anularea organizării și desfășurării examenelor naționale de absolvire, sesiunea 2020, care urmează să fie aprobat de Parlamentul Republicii Moldova”, a declarat oficialul.

    Ministrul a spus că au fost examinate alte trei scenarii, care implică însă „angajamente riscante” pentru MECC: susținerea examenului în centrele existente de BAC, fie în instituțiile de proveniență, fie online. Susținerea examenului online nu este posibilă din punct de vedere tehnic, a menționat Igor Șarov. Iar în celelalte cazuri, sunt riscuri sporite de infectare cu noul coronavirus.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Olimpiade școlare 2022. Regulamentele actualizate pentru olimpiadele naționale, precum cele de Sârbă și Slovacă maternă, au fost publicate de Ministerul Educației. Nu au apărut pentru Olimpiadele de Fizică, de Chimie – DOCUMENTE

Au fost publicate regulamentele specifice pentru olimpiadele școlare naționale din anul școlar 2021-2022, de către Ministerul Educației, pe edu.ro. Acestea cuprind informații despre probele de concurs, participarea elevilor, calificarea acestora,…
Vezi articolul

Telefoanele mobile, interzise în școlile din Anglia pentru elevi, inclusiv în pauze, anunță Guvernul britanic. Ministrul Educației: Școlile sunt locuri în care copiii trebuie să învețe, iar telefoanele sunt o distragere nedorită

Elevii din școlile din Anglia nu vor mai putea folosi telefoanele mobile la școală, anunță guvernul britanic, care susține că va trimite ghiduri în școli pentru a implementa noua măsură.…
Vezi articolul