Ce se întâmplă cu școlile și after school-urile, dacă Bucureștiul intră în roșu? Monica Anisie: Toate școlile și grădinițele rămân închise pentru 14 zile, cu ore în online

12.999 de vizualizări
Monica Anisie la consultari la Guvern / Foto: gov.ro
Bucureștiul este la limită să intre în scenariul roșu, după un record de infectări ziua trecută (777) și o rata a incidenței comunicate cu întârziere de 5 ore. Deși încă sub 3 la mie potrivit anunțului oficial de ieri al Guvernului, o analiză Edupedu.ro arată că rata de infectare reală este de 3,04 la mia de locuitori pe calcule realizate cu cifrele oficiale. Ministrul Educației, Monica Anisie, a răspuns pentru Edupedu.ro, în această dimineață, ce se întâmplă dacă Bucureștiul intră în scenariul roșu?

Ministrul Educației, Monica Anisie, a declarat pentru Edupedu.ro că “în momentul respectiv, unitățile de învățământ rămân închise pentru 14 zile. Elevii nu mai participă fizic la ore, iar cursurile se desfășoară în sistem online”.

Ministrul a precizat că interdicția de a veni fizic la unitatea de învățământ se va aplica tuturor grădinițelor și școlilor, indiferent că sunt de stat sau privat.

Ce se întâmplă cu școlile și after school-urile

În ceea ce privește after school-urile și creșele, acestea pot fi închise numai în cazul în care Comitetul Municipal pentru Situații de Urgență decide acest lucru, nefiind o măsură care să intre automat în vigoare, ca în cazul școlilor și grădinițelor.

Tot Comitetul poate decide suspendarea activităților pentru 14 zile si pentru after school-uri sau creșe, care sunt în administrarea autorității publice locale”, a precizat Anisie, pentru Edupedu.ro.

Oficialul a declarat că acest organism, Comitetul Municipiului București pentru Situații de Urgență, “poate decide și alte măsuri pentru prevenirea și combaterea îmbolnăvirilor”, dincolo de cele care privesc strict școala, cum ar fi purtarea obligatorie a măștilor în toate spațiile publice deschise.

Informații de background

Comitetul Municipiului București pentru Situații de Urgență este convocat de prefectură, iar la aceste ședințe participă prefectul Capitalei, Gheorghe Cojanu, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar al Municipiului București (ISMB), după ce inspectorul general Ionel Pușcaș a intrat în izolare fiind confirmat cu COVID-19 după ce a participat în campania electorală pentru alegerile locale, directorul Direcției de Sănătate Publică (DSP), al Administrației Spitalelor și Serviciilor Medicale București (ASSMB) și primăriile de sector.

Cifrele oficiale, publicate zilnic de Ministerul Sănătății arată că în Capitală au fost, în ultimele 14 zile, 7127 de cazuri noi de infectare cu noul coronavirus. Pe baza acestora, folosind populația Bucureștiului, comunicată joi seara chiar de Grupul de Comunicare Strategică, și numărul de cazuri din focare, calculele arată că rata de infectare a depășit azi pragul de 3 la mia de locuitori. Potrivit declarațiilor oficiale și ordinului comun al miniștrilor Sănătății și Educației, după acest prag de răspândire a virusului școlile dintr-o localitate trec în scenariul 100% online.

După o descindere la Inspectoratul Școlar București, a cărui conducere a acuzat-o că a ținut 2 săptămâni în depozite peste 8.000 de tablete școlare cumpărate de Ministerul Educației pentru elevii care fac ore online și provin din familii dezavantajate, Monica Anisie a declarat ieri că “la nivelul municipiului București într-adevăr ne pregătim pentru scenariul roșu, dacă se atinge indicele de 3 la mie, așa cum se știe. De aceea, săptămâna aceasta am solicitat prefectului de București să avem o întâlnire să ne pregătim pentru scenariul roșu”.

Sunt elevi care au nevoie de aceste tablete și există posibilitatea să intrăm în scenariul roșu, adică să continuăm învățarea în sistem online“, a avertizat joi, 15 octombrie, Monica Anisie.

Citește și:
VIDEO Descindere a ministrului Educației la Inspectoratul București: Într-adevăr, ne pregătim pentru scenariul roșu, dacă se atinge indicele de 3 la mie. Astăzi începem distribuirea tabletelor în școli
Calculele făcute pe baza cifrelor oficiale arată că în București rata de infectare e de 3,04 la mia de locuitori, deși Grupul de Comunicare Strategică anunță, cu aceleași cifre, ca rata e sub 3


2 comments
  1. As dori sa o intreb pe Doamna Ministru cum justifica faptul ca intr-o Europa in care ECDC raporteaza zilnic cresterea incidentei infectiei virale cu SARS COV 2, masurile luate in domeniul educatiei de catre Romania, sunt aproape singulare? Cum vede ministerul educatiei ca participa la limitarea transmiterii virusului intr-un context in care pelerinajele ortodoxe sunt permise, in care mallurile sunt deschise si aglomeratia din mijloacele de transport in comun sau piete nu sunt limitate? Daca dorim sa ne distrugem ca si societate cu educatia se incepe si fix de acolo incepe si conducerea actuala a ministerului educatiei? As intreba deasemenea, daca chiar se crede ca peste 2 saptamani, incidenta va fi in scadere si scolile se vor intoarce in scenariul verde sau vom ramane vesnic pe online, fara a lua exemplul altora, care cred ca au experienta mai mare decat noi in gestionarea unor astfel de situatii. Sacrificarea noilor generatii intr-un scop absolut necunoscut nu cred ca poate fi justificata prin nimic. Doamna ministru ar trebui sa discute cu epidemiologii si sa inteleaga ca aceasta criza sanitara nu se sfarseste in 2 saptamani si ca nicio pandemie care a existat in istorie nu a oprit procesul educational si ca acest online sacrifica o parte din membrii societatii si nu vorbim aici de familiile care dispun financiar si isi pot educa copii, ci fix de cei care nu au si nu pot si de care statul ar trebui sa se ocupe. Trag un semnal de alarma pentru ca ii veti avea pe constiinta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Între roboți, inteligență artificială și blockchain, profesorul nu va fi desființat, ci rezistă în rol central – raportul OECD Digital Education Outlook 2021, despre tehnologiile inteligente care transformă școala

Tehnologiile blockchain, inteligența artificială, roboții ca instrumente folosite în educație nu mai sunt prognoze utopice sau distopice privind școala, ci lucruri reale, explorate sau aplicate deja în sistemele de educație…
Vezi articolul

OPINIE Cine vrea să fie director de școală are nevoie de un masterat în politici și managementul Educației. Este diferența dintre cântatul după ureche și pe bază de note muzicale – Edmond Ciumașu, director reconfirmat în funcție la concursul din acest an

Concursul pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct în școlile din România se apropie de sfârșit. Asta dacă nu vor urma o serie de procese deschise în instanță de…
Vezi articolul