Cele mai bune universități din România – metaranking 2021, clasamentul Ministerului Educației: Universitatea Babeș-Bolyai, Universitatea din București și Politehnica București – în top 3

43.337 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, urmată de Universitatea din București și Universitatea Politehnică din București, sunt cele mai bune instituții de invățământ superior din România, conform raportului anual privind metarankingul național pe anul 2021, dat oficial publicității de Ministerul Educației săptămâna aceasta. Printre primele zece universități din top se numără și două universități de medicină și farmacie – cea din Cluj, iar la patru locuri distanță cea din București – precum și încă două universități tehnice.
Topul universităților din metarankingul național – 2021:

1. Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj Napoca

2. Universitatea din București

3. Universitatea Politehnica din București

4. UMF Iuliu Hațieganu din Cluj-Napoca

5. Universitatea Al.I. Cuza din Iași

6. Universitatea “Transilvania” din Brașov

7. Universitatea de Vest din Timișoara

8. UMF Carol Davila din București

9. Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca

10. Universitatea Tehnică Gheorghe Asachi din Iași

11. Universitatea de Medicină și Farmacie Grigore T. Popa din Iași

12. Academia de Studii Economice din București

13. Universitatea Politehnica Timișoara

14. UMFST George Emil Palade din Tg. Mureș

15. USAMV Cluj Napoca

16. Universitatea Lucian Blaga din Sibiu

17. Universitatea Dunărea de Jos din Galați

18. UMF Victor Babeș din Timișoara

19. Universitatea din Oradea

20. Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava

21. Universitatea din Craiova

22. Universitatea Ovidius din Constanța

23. Universitatea Aurel Vlaicu din Arad

24. UMF din Craiova

25. Universitatea Tehnică de Construcții din București

26. Universitatea din Pitești

27. Universitatea Valahia din Târgoviște

28. USAMV din București

29. Universitatea Titu Maiorescu din  București

30. Universitatea de Petrol și Gaze din Ploiești

31. Universitatea din Petroșani

FOTO Clasamentul integral al universităților din România, realizat de Ministerul Educației:

Metarankingul reprezintă o ierarhizare a universităților be baza rezultatelor acestora în mai multe clasamente universitare internaționale, conform unei metodologii despre care Edupedu.ro a scris aici.

El include doar 31 de instituții (30 de stat și una privată), dintr-un total de 93 de instituții de învățământ superior (53 de stat, 40 private) existente în România.

  • Punctajul mediu obținut de cele 31 de instituții, conform metodologiei, este de 6,9 puncte. Doar primele 12 universități reușesc, însă, să se claseze peste acest punctaj. Primele trei sunt singurele care reușesc să obțină peste 15 puncte fiecare (21,8, 17,8, respectiv 17,1 puncte). Ultima universitate situată peste pragul mediu de 6,9 puncte este ASE București.

Raportul privind Metarankingul Național notează că ierarhia este comparabilă cu cea realizată independent de către asociația cercetătorilor Ad Astra, publicată în noiembrie anul trecut. În top 10, principalele diferențe între cele două clasamente sunt poziția obținută de Universitatea de Vest Timișoara (locul 4-5 în clasamentul Ad Astra), respectiv cea a Universității Transilvania din Brașov (locul 8 în clasamentul Ad Astra).

Obiectivele metarankingului național sunt: să identifice cele mai reprezentative instituții de învățământ superior, să le diferențieze și să ofere un instrument de analiză cu privire la impactul lor la nivel internațional. Metarankingul este folosit și pentru alocarea fondurilor bugetare pentru finanțarea cercetării științifice în universități, fondul pentru acest an fiind de 100 de milioane de lei.

Raportul privind Metarankingul Național 2021, integral:
Citește și:
Fond bugetar de 100 de milioane de lei pentru finanțarea cercetării în universități și în 2022 / 45% din bani – alocați pe baza metarankingului universităților, care trebuie finalizat până pe 31 martie
Cele mai bune universități din România în 2021 rămân Babeș-Bolyai, Universitatea din București și Politehnica – Metarankingul independent al Ad Astra / Ministerul Educației face un alt clasament, cu alți specialiști numiți luna aceasta / Daniel David: “Noi suntem experți fără cupolă”

4 comments
  1. In absenta transparentei criteriilor de evaluare si a ponderilor fiecaruia in media ponderata finala, nu se poate determina MODUL in care s-a ajuns in acest top romanesc ca atat de multe universitati sa fie incluse (31 din 93 existente) ….Mai ales comparativ cu multe alte topuri academice internationale – ale caror criterii si ponderi sunt bine cunoscute – in care din Romania, de la infiintarea acestora, apar doar 1- 5 universitati, cam aceleasi in fiecare an … Cunoscand si faptul ca la Topul firmelor din Romania realizat de CCIR toate firmele cotizante profitabile sunt premiate (in contrast cu premiile pentru calitate/ excelenta romanesc si european la care doar firmele care au satisfacut si alte 8 criterii, pe langa profit, pot fi premiate) precum si simulacrul de asigurare a calitatii educatiei in Romania, ne putem intreba in mod legitim CE CREDIBILITATE au aceste topuri si premii care evalueaza (daca evalueaza!) unul sau cateva criterii usor de indeplinit, omitand intentionat toate criteriile utilizate in evaluarile internationale, unele mult mai greu de indeplinit???? Cui foloseste sa ne imbatam cu apa rece?

  2. In absenta transparentei criteriilor de evaluare si a ponderilor fiecaruia in media ponderata finala, nu se poate determina MODUL in care s-a ajuns in acest top romanesc ca atat de multe universitati sa fie incluse (31 din 93 existente) ….Mai ales comparativ cu multe alte topuri academice internationale – ale caror criterii si ponderi sunt bine cunoscute – in care din Romania, de la infiintarea acestora, apar doar 1- 5 universitati, cam aceleasi in fiecare an … Cunoscand si faptul ca la Topul firmelor din Romania realizat de CCIR toate firmele cotizante profitabile sunt premiate (in contrast cu premiile pentru calitate/ excelenta romanesc si european la care doar firmele care au satisfacut si alte 8 criterii, pe langa profit, pot fi premiate) precum si simulacrul de asigurare a calitatii educatiei in Romania, ne putem intreba in mod legitim CE CREDIBILITATE au aceste topuri si premii care evalueaza (daca evalueaza!) unul sau cateva criterii usor de indeplinit, omitand intentionat toate criteriile utilizate in evaluarile internationale, unele mult mai greu de indeplinit???? Cui foloseste sa ne imbatam cu apa rece?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Horia Iovu, consilier al premierului Ciolacu și profesor la Politehnica București, printre câștigătorii Galei Cercetării Românești, în care au fost acordate premii în bani mai multor cercetători cu rezultate notabile / Premii speciale pentru rectorii Mihnea Costoiu și Daniel David

Horia Iovu, consilier al premierului Marcel Ciolacu și profesor la Politehnica București este printre câștigătorii Galei Cercetării Românești, ce a avut loc marți, 27 februarie. El a primit premiul pentru…
Vezi articolul

Cum își examinează un profesor de la Cibernetică studenții, pentru a se asigura că nu copiază. Răzvan Bologa: Avem un instrument software care folosește machine learning și monitorizează dacă studenții răspund la fel, iar ultimul pas este video

Studenții care învață programare la Cibernetică susțin în anul I un examen de tip open book, iar răspunsurile sunt verificate printr-un instrument software care folosește machine learning, pentru a vedea…
Vezi articolul

Universitatea Babeș-Bolyai – scrisoare deschisă către premierul Cîțu: E nevoie de schimbări fundamentale pentru relația dintre universități și mediul socio-economic / Cinci soluții propuse

Universitățile și mediul socio-economic au nevoie de schimbări “fundamentale” în  legislația care acoperă legăturile dintre cele două medii – de la măsuri care să permită angajarea fondurilor dobândite direct din…
Vezi articolul

Universități de stat sau private, ONG-uri sau asociații profesionale în domeniul educației pot aplica online din 6 noiembrie pentru apelul prin care se vor forma peste 21.000 de angajați din creșe și grădinițe / Modulele propuse trebuie să conțină elemente de educație digitală și de asigurare a primului ajutor – proiect

Ministerul Educației a pus în dezbatere publică un apel privind formarea personalului din creșe și grădinițe care se adresează universităților publice sau private, asociațiilor profesionale din domeniul educației timpurii și…
Vezi articolul