Cifra de școlarizare pentru anul viitor școlar și universitar, pe masa Guvernului. Proiectul de HG e copy-paste după cel făcut de PSD anul trecut, criticat atunci vehement de Monica Anisie

3.797 de vizualizări
Foto: Freepik.com
Cifrele de școlarizare pentru învățământul preuniversitar sunt identice cu cele de anul trecut, arată un proiect de Hotărâre de Guvern publicat pe ordinea de zi a ședinței de Guvern de astăzi.

Proiectul de hotărâre prevede alocarea a 665.000 de locuri în grădinițe 810.000 pentru învățământul gimnazial și 135.000 pentru cel liceal de zi.

Pentru primul an de învățământ profesional sunt propuse 60.000 de locuri.

La o simplă comparație între cele două documente, se poate vedea că cifrele de școlarizare din anul în curs și cele propuse pentru anul școlar viitor sunt identice, cu excepția celor pentru învățământ militar și de poliție.

Reamintim că anul trecut cifra de școlarizare a fost tăiată de la 165.000 în anul școlar 2018-2019, la 134.600 pentru anul școlar 2019-2020, lucru semnalat de Edupedu.ro. Pentru anul școlar viitor, alocarea este tot de 134.600 de locuri.

În clasa a VIII-a sunt înscriși în acest an circa 182.000 de elevi, potrivit centralizării făcute de ministerul Educației anul trecut pentru elevii de clasa a VII-a, care acum au ajuns în clasa a VIII-a.

În explicația dată de în 2019 de fostul ministru, Ecaterina Andronescu, după adoptarea în Guvern a „tăierii” cu peste 30.000 de locuri a cifrei de școlarizare pentru clasa a IX-a de liceu, aceasta susținea că de fapt ar fi redus locurile care oricum erau goale, nu se ocupau, și erau prevăzute doar artificial în schema de școlarizare.

Ce spunea pe 22 mai 2019 Monica Anisie

La acea vreme, Monica Anisie era coordonator al comisiei de educație pentru învățământ preuniversitar din PNL.

Elevi cu media sub 7,84 vor merge la școala profesională. Aceasta este concluzia analizei pe care am realizat-o, pornind de la procentul de 47% alocat învățământului profesional din Municipiul București pe baza rezultatelor obținute în anul școlar anterior“, avertiza Monica Anisie.

Aceasta a mai precizat, pentru Edupedu.ro, că “anul trecut (n.r. 2018) ultima medie de intrare la liceu în București a fost 2,03, procentul elevilor care au intrat la liceu cu medii sub 5 fiind unul mic, aproximativ 6%”. “Elevii, în momentul acesta, nu au nicio informație referitoare la locurile la liceu pe care vor candida în aproximativ o lună, singurul reper fiind locurile din anul anterior. Estimăm că, pe de o parte, rata abandonului va crește foarte mult, pe de altă parte elevii cu posibilități se vor îndrepta către școli private“.

Monica Anisie a adresat public la vremea respectivă următoarele întrebări ministrului de atunci Ecaterina Andronescu “și reprezentanților PSD care girează jocul acesta cu viitorul copiilor noștri” :

  • 1. De ce se amână nejustificat transmiterea planului de școlarizare cu încălcarea legislației?
  • 2. Sunteți conștienți de traumele emoționale la care îi supuneți pe absolvenții clasei a VIII-a?
  • 3. Aveți realizat un studiu care să stea la baza fundamentarii alocării in acest mod a cifrei de școlarizare
  • 4. Există și o strategie de dezvoltare sustenabilă a învățământului profesional și niște instrumente care să o susțină, altele decât pixul dumneavoastră?”

Cifra de școlarizare propusă pentru anul viitor pentru locurile de clasa a IX-a de la liceu nu este explicată în nota de fundamentare a proiectului pus în dezbatere publică, la fel cum nici tăierea de anul trecut nu fusese explicată.

În anul școlar 2020-2021 liceele care nu au avut niciun promovat la sesiunea din vară a Bacalaureatului de anul trecut nu mai pot înființa clasa a noua, deci nu mai primesc cifră de școlarizare pentru această clasă, potrivit Ordinului de Ministru 5.090 din 30 august 2019, semnat de Daniel Breaz. Vezi aici LISTA liceelor care nu au avut niciun elev promovat la Bacalaureat 2019, sesiunea iulie.

Ce prevede metodologia pentru fundamentarea cifrei de școlarizare:

„Art. 9 (1) Propunerile privind cifra de şcolarizare pentru clasa a IX-a cu frecvenţă zi învăţământ liceal, pe nivelul/filiera/profilul/specializarea/calificarea profesională/programul de studii, pentru care s-a obţinut prin ordin de ministru autorizarea de funcţionare provizorie/ acreditarea, se vor face numai de către unităţile de învăţământ în care, în sesiunea iunie-iulie 2019 a examenului de bacalaureat, nu s-a înregistrat procent de promovabilitate de 0% sau în care acest examen a fost promovat de cel puţin un absolvent.”

SURSA: Freepik.com


2 comments
  1. Sa va fie rusine ca va jucati cu destinul copiilor. Cel putin in Brasov , o bataie de joc! 599 nerepartizati , ultima medie de 7.14 sa prinzi un loc in oras !?Unde este egalitatea de sanse in comparatia intre judete?

  2. Asta arată cât de competenta e doamna.
    Și care, chiar dacă mai avea vreo idee de dreapta, a fost anihilata de armata de. „specialiști” de la minister.
    În loc să taie toate cozile pesediste, a făcut pace cu ele. Și în cele din urma va fi devorata. Iar colaboratorii stau și se uita cum se face de ras și zâmbesc în coltul gurii.
    O mare dezamăgire!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Teama de dependența copiilor de telefoane și de lipsa de pregătire digitală a profesorilor, printre marile bariere în calea digitalizării școlii percepute de români – studiu Ipsos/Edge Institute

Digitalizarea este considerată de români un proces benefic, dar când vine vorba de școală apar temeri și frici consistente. Un studiu de percepție făcut de Ipsos făcut pentru Edge Institute…
Vezi articolul

De ce nu poate România să afle ce-i fac absolvenții? Consiliul de Prognoză a Învățământului Superior: Eforturile s-au blocat în 2018 / Ministerul Educației nu are acces la datele privind salariații

România nu a dezvoltat un sistem de monitorizare a traseului profesional al absolvenților, instrument pe care piața europeană îl consideră esențial pentru adaptarea sistemului de învățământ la nevoile studenților și…
Vezi articolul

Portretul violențelor din școli: Jumătate dintre elevii care sunt agresați nu se pot apăra din cauza fricii și peste jumătate din cei care asistă la astfel de scene nu intervin / Principalele motive ale violenței sunt aspectul fizic și notele – studiu World Vision

Agresiunea verbală este cea mai des întâlnită formă de violență în școlile din România, mai exact în circa 40% din cazuri, arată un studiu realizat de World Vision România. Unul…
Vezi articolul

Tinerii români – nemulțumiți de calitatea educației, numărul celor care cred că sistemul e viciat a crescut în ultimii cinci ani / Doar 1 din 10 crede că notele sau examenele „nu sunt cumpărate” / Corupția – văzută ca principala problemă a țării în care 1 din 4 tineri crede că dictatura poate fi uneori mai bună ca democrația – SONDAJ

Doi din cinci tineri români se declară total sau foarte nemulțumit de calitatea educației și tot atâția exprimă un nivel mediu de satisfacție față de aceasta, în timp ce doar…
Vezi articolul