Cîmpeanu, despre noua formulă de calcul a ratei de infectare: „Introducerea focarelor în rata de infectare nu va afecta atât de mult scenariul după care vor funcționa școlile”

8.276 de vizualizări
Sursă foto: gov.ro
Noua formulă de calcul a ratei de infectare nu va afecta „atât de mult scenariul după care vor funcționa școlile” în localitățile mari, foarte puține școli putând ajunge în scenariul roșu, odată cu depășirea cifrei de 3 la mia de locuitori, a explicat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, joi, într-o intervenție la Antena 3. Amintim că rata de incidență COVID este mai nou calculată cu tot cu infectările din focare, potrivit propunerii oficiale a Comitetului Național pentru Situații de Urgență (CNSU, la prelungirea stării de alertă din 10 februarie.

„Această includere a focarelor va crea dificultăți mai mici în localitățile mari. Dacă este vorba de introducerea unui focar precum un cămin de bătrâni sau un spital într-o localitate mică din mediul rural sigur că va avea o incidență foarte mare și este posibil ca acea localitate să fie dusă direct în scenariul de carantină.

Nu același lucru se va întâmpla și în localitățile mari, deci introducerea focarelor în rata de infectare ar urma să nu afecteze atât de mult scenariul după care vor funcționa școlile (…) Scenariile sunt clar definite în acest moment.

Această introducere a focarelor, noua modalitate de calcul a ratei de infectare nu va genera perturbări majore într-un număr semnificativ de școli din România. Sigur că da, va ridica rate de infectare, va duce unele școli, dar foarte puține, într-un scenariu care să nu mai permită altceva decât prezența copiilor din grădinițe și a elevilor din învățământul primar. Repet nu vor fi multe, am făcut o diferență între cele două abordări, cu și fără focare, iar diferența nu va fi mare din fericire”, a declarat Cîmpeanu.

Foto: gov.ro


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Kitul 'Am grijă de orașul meu', distribuit în școli din București / Foto: Grow Up Romania

Copiii și orașele care îi cresc – Cum pot învăța elevii de clasele pregătitoare, I și a II-a să-și descopere cartierul, istoria locului și să-i respecte pe ceilalți, prin kiturile „Am grijă de orașul meu” create de grupul civic de părinți Grow Up Romania și oferite gratuit în școli din București / Dana Ostacie: Am pornit de la simțul de apartenență la oraș, dorința ca ei să nu fie izolați în drumul acasă-școală

Cum învață un copil să-și dezvolte simțul de apartenență la oraș, să se comporte atunci când iese afară, să-și descopere cartierul și istoria locului în care s-a născut? Zeci de…
Vezi articolul

Rezultate finale Olimpiada de Matematică 2024, etapa județeană. Lista cu punctajele de după contestații și elevii calificați la etapa națională – publicată de Societatea de Științe Matematice

Rezultatele finale ale elevilor participanți la Olimpiada Națională de Matematică (ONM), etapa județeană din 10 martie, au fost publicate centralizat de Societatea de Științe Matematice din România (SSMR) pe site-ul…
Vezi articolul