Clasamentul Internațional al Universităților în Inginerie și Tehnologie 2019: O singură universitate românească în top

Clasamentul Internațional al Universităților 2019 realizat de Times Higher Education pe specializarea Inginerie și Tehnologie include o singură universitate româneasă: Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca. Clasamentul britanic THE cuprinde 903 universități. Oxford conduce pentru prima dată topul, fiind urmată de Universitatea Stanford și de Universitatea Harvard.

Universitatea din Beijing este cel mai bine clasată instituție de învățământ superior asiatică, dar înregistrează o cădere cu 7 locuri față de anul trecut, fiind acum pe poziția 14. Nanyang Technological University (NTU Singapore) este pe locul 15.

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca se situează în intervalul 301-400, fiind în aceeași grupă cu University of Aberdeen din Marea Britanie, University of Alicante din Spania, Beijing Institute of Technology din China sau University of Cincinnati din SUA.

Top 50 universități în Inginerie și Tehnologie – Clasamentul Internațional al Universităților în Inginerie și Tehnologie 2019
  • 1. University of Oxford – Marea Britanie
  • 2. Stanford University – Statele Unite ale Americii
  • 3. Harvard University – SUA
  • 4. California Institute of Technology – SUA
  • 5. Massachusetts Institute of Technology – SUA
  • 6. University of Cambridge – Marea Britanie
  • 7. Princeton University – SUA
  • 8. National University of Singapore – Singapore
  • 9. ETH Zurich – Elveția
  • 10. Georgia Institute of Technology – SUA
  • 11. University of California, Berkeley – SUA
  • 12. Imperial College London – Marea Britanie
  • 13. University of California, Los Angeles – SUA
  • 14. Peking University – China
  • 15. Nanyang Technological University, Singapore – Singapore
  • 16. University of Michigan – SUA
  • 17. Carnegie Mellon University – SUA
  • 18. École Polytechnique Fédérale de Lausanne – Elveția
  • 19. Delft University of Technology – Olanda
  • 20. Tsinghua University – China
  • 21. Yale University – SUA
  • 22. University of Texas at Austin – SUA
  • 23. Hong Kong University of Science and Technology – Hong Kong
  • 24. University of Illinois at Urbana-Champaign – SUA
  • 25. Cornell University – SUA
  • 26. Technical University of Munich – Germania
  • 27. RWTH Aachen University – Germania
  • 28. Purdue University – SUA
  • 29. University of California, Santa Barbara – SUA
  • 30. University of Pennsylvania – SUA
  • 31. University of Toronto – Canada
  • 32. Northwestern University – SUA
  • 33. Korea Advanced Institute of Science and Technology (KAIST) – Coreea de Sud
  • 34. Columbia University – SUA
  • 35. University of California, San Diego – SUA
  • 36. Seoul National University – Coreea de Sud
  • 37. Zhejiang University – China
  • 37. Johns Hopkins University – SUA
  • 37. The University of Tokyo
    *Cele trei sunt la egalitate
  • 40. University of Hong Kong – Hong Kong
  • 41. UCL – Marea Britanie
  • 42. University of Science and Technology of China – China
  • 43. Shanghai Jiao Tong University – China
  • 44. University of Wisconsin-Madison – SUA
  • 45. KU Leuven – Belgia
  • 46. Kyoto University – Japonia
  • 47. Duke University – SUA
  • 47. University of Southern California – SUA
    *La egalitate
  • 49. Fudan University – China
  • 50. Sungkyunkwan University (SKKU) – Coreea de Sud

Vezi aici clasamentul integral pe inginerie și tehnologie 2019

Universitatea Babeș-Bolyai a anunțat odată cu prezentarea rezultatelor și lansarea unui Institut de Cercetare în Științe Naturale Aplicate.
Daniel David / Sursa foto: danieldavidubb.wordpress.com

Daniel David, prorectorul Universității Babeș-Bolyai responsabil de cercetare, competitivitate-excelență și publicații științifice, a declarat că această clasare arată că UBB poate face față “provocărilor perioadei 2021-2027, când tema principală a Programului Cadru la nivelul Uniunii Europene va fi legată de inovare. În acest context, avem în vedere strategii specifice ale căror obiective sunt direct legate de aplicarea unor modele și de atingerea unor performanțe comparabile cu cele ale universităților de top din întreaga lume, universități cu care am dovedit deja că suntem capabili să concurăm în ciuda condițiilor potrivnice cu care se confruntă universitățile românești în ceea e privește susținerea performanței în cercetare”.

“Unul dintre primii pași pe care îi vom face în viitorul apropiat în această direcție vizează lansarea Institutului de Cercetare-Dezvoltare-Inovare în Științe Naturale Aplicate, iar modelul la care mă raportez în mod concret este cel utilizat de Oxford University care, păstrându-și profilul tradițional și puternic de art&humanities&social, a reușit să integreze foarte inteligent strategia STEM (Science/Technology/Engineering/ Mathematics), astfel încât a depășit în acest an, în domeniul inginerie&tehnologie, universități de profil”, a anunțat Daniel David.
Vezi aici Metodologia de realizare a clasamentului

Principalii indicatori și ponderile acestora, în stabilirea clasamentului:

  • 30% Predarea: mediul de învățare
  • 30% Cercetarea: volumul, venitul și reputația
  • 27,5% Citările: influența cercetării
  • 7,5% Perspectivele internaționale: personal, studenți și cercetători
  • 5% Veniturile din industrie: inovarea

Pentru a intra în clasament și a fi analizate, universitățile trebuie să se înscrie.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recomandate

Munca la negru în învățământ. Unul din trei întreprinzători individuali din Educație nu e înregistrat. România e a doua în UE la muncă nedeclarată

Aproape 30% din numărul total de salariați și patroni, considerați întreprinzători pe cont propriu din domeniul Învățământ, nu sunt înregistrați oficial pentru activitatea aceasta, arată calculele făcute de Ionuț Dumitru,…
Vezi articolul

EXCLUSIV Învățătoarea stătea 1, 2, 3 săptămâni la clasă, după care renunța de bunăvoie – inspectorul școlar general din Satu Mare, despre suplinitoarea care a pulverizat spray lacrimogen asupra celor 2 copii de clasă pregătitoare. “Nu a rezistat mai mult de o lună la nicio școală”

Învățătoarea care a pulverizat spray lacrimogen asupra a 2 copii de clasă pregătitoare este o suplinitoare care “vine demult la astfel de concursuri de titularizare sau suplinire”, ia note peste…
Vezi articolul