Concurs național de prevenire a violenței în școală „Ia atitudine, spune Stop violenței!”, pentru elevii din clasele II-XI, lansat de Ministerul Educației / Regulamentul şi calendarul concursului

2.095 de vizualizări
Foto: © Robert Kneschke | Dreamstime.com
Elevii din clasele II-XI pot participa în perioada martie – iunie 2023 la prima ediție a concursului național de prevenire a violenței în mediul școlar „Ia atitudine, spune Stop violenței!”, organizat de Ministerul Educației și Direcția pentru Siguranță Școlară din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române, potrivit unei adrese transmise către Inspectoratele Şcolare de Ministerul Educației. În măsura posibilităților, vor fi acordate şi premii, se precizează în document.

Concursul se va desfăşura pe cele trei cicluri de învățământ: primar (clasele II – IV); gimnazial (clasele V – VIII); liceal (clasele IX – Xl).

Obiectivele concursului:

  • „Familiarizarea cu noţiunile de violenţă şcolară, bullying, precum şi cu consecinţele negative pe care aceste fenomene le au asupra dezvoltării psihologice a elevilor.
  • Formarea şi dezvoltarea, la elevi, a comportamentelor nonviolente.
  • Consolidarea relaţiei de colaborare între unităţile de învăţământ preuniversitar şi birourile de siguranţă şcolară”, potrivit documentului.
Calendarul concursului „Ia atitudine, spune Stop violenței!”

„Concursul va avea 4 etape:

  • la nivelul clasei: în perioada martie – 15 mai 2023 se vor realiza cele 2 activităţi de prevenire a violenței la clasă, activitatea de prezentare a concursului şi evaluarea produselor elevilor;
  • la nivelul unităţii de invătămant: 15 – 30 mai 2023;
  • la nivel judeţean: 30 mai – 10 iunie 2023;
  • la nivel natțional: 15 iunie 2023”.
În ce vor consta probele de concurs

Elevii din ciclul primar vor realiza poveşti terapeutice, cu personaje animale, plante sau creaturi fantastice, cu titlul „lau ATITUDINE! Eu aleg sa te ajut, chiar dacă tu m-ai rănit”. Caracteristici:

  • dimensiunea: max. 2 pagini A4, redactate în format Word si trimise in format PDF;
  • font Times New Roman, mărimea scrisului 14, spaţierea 1.5;
  • tema poveştii: prezentarea şi soluţionarea nonviolentă a unui caz de bullying sau violenţă școlară.

Pentru elevii din ciclul gimnazial concursul va consta în realizarea unui material de tip hartă mentală cu titlul „Ce, cine şi cum poate ajuta? – harta factorilor de protecţie împotriva bullying-ului şcolar”. Caracteristici:

  • dimensiunea: max. 2 pagini A4, redactate în format Word și trimise în format PDF;
  • font Times New Roman, mărimea scrisului 14, spaţierea 1.5;
  • tema hărţii mentale: elementele necesare elevilor pentru a ajuta la prevenirea şi soluţionarea cazurilor de violenţă şcolară şi bullying și cyberbullying.

Elevii de liceu vor realiza un produs digital cu titlul „12 reguli care ne fac bine – cum creăm şi menţinem un climat educaţional pozitiv şi nonviolent”. Caracteristici:

  • vizionarea adecvată a produsului nu va depăşi 10 minute;
  • tema produsului: formularea a 12 reguli pentru prevenirea şi gestionare a cazurilor de violenţă fizică, verbală şi psihologică în incinta şi zonele adiacente ale unităţilor de învăţământ preuniversitar;
  • forma de prezentare este la liberă alegere, dar produsul trebuie să conţină nu numai regulile în sine, ci şi activităţile, responsabilii şi rolurile acestora, măsurile generale şi specifice de implementare”.

Premierea elevilor: „Diplomele câştigătorilor de la nivelul fiecărui ciclu educațional vor fi acordate de către unitatea de învăţământ pentru etapa la nivelul acesteia, de către inspectoratul şcolar pentru etapa judeţeană/pe Municipiul Bucureşti şi de Ministerul Educaţiei pentru etapa naţională. În măsura posibilităților, vor fi acordate şi premii. Rezultatele concursului şi materialele premiate vor fi mediatizate”, potrivit adresei.

Foto: © Robert Kneschke | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Titularizare 2019

De ce profesorii suplinitori cu note peste 7 trebuie să repete examenul de Titularizare? Secretarul de stat Sorin Ion: Din păcate, sunt două decizii ale Curții Constituționale care ne împiedică să reportăm nota. Pur și simplu, sunt bariere legale

Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației și Cercetării, a precizat, la emisiunea Educația la putere de la TVR 2, de ce profesorii suplinitori cu note peste 7 la titularizare trebuie…
Vezi articolul

Neasigurarea condițiilor de egalizare a șanselor pentru elevii cu tulburări de învățare, care susțin Bacul și Evaluarea Națională: Explicațiile ISMB pentru organizațiile de părinți și elevi sunt că ministerul întârzie răspunsurile, școlile trebuie să ofere îndrumare pentru materiale compensatorii

Reprezentanții Inspectoratului Școlar al Municipiului București (ISMB) spun că Ministerul Educației nu a transmis în timp util răspunsul său privind aprobarea măsurilor compensatorii pentru candidații care au depus cereri, acesta…
Vezi articolul

Marius Nistor, șeful FSE „Spiru Haret”, despre planurile-cadru 2025: Simularea nu este importantă într-un colegiu național. Trebuie să se facă exact acolo unde pot să apară probleme: în mediul rural, în micul urban

Simularea planurilor-cadru 2025 ar trebui să se facă „în mediul rural, în micul urban, în școlile acelea unde lucrurile nu sunt atât de atractive pentru elevi”, este de părere Marius…
Vezi articolul
Daniel Funeriu

Daniel Funeriu: Mai ușor cu pianul pe scări, când vorbiți de „calitatea profesorilor”. Înainte să aruncați cu roșii în profesor, puneți-vă întrebări despre cât de mult îl motivați pe copil acasă

„Mai ușor cu pianul pe scări când vorbiți de ‘calitatea profesorilor’: majoritatea oamenilor sunt, zilnic, în contact cu profesorii, motiv pentru care oricine se simte îndreptățit și capabil să îi…
Vezi articolul