Concurs național de prevenire a violenței în școală „Ia atitudine, spune Stop violenței!”, pentru elevii din clasele II-XI, lansat de Ministerul Educației / Regulamentul şi calendarul concursului

2.095 de vizualizări
Foto: © Robert Kneschke | Dreamstime.com
Elevii din clasele II-XI pot participa în perioada martie – iunie 2023 la prima ediție a concursului național de prevenire a violenței în mediul școlar „Ia atitudine, spune Stop violenței!”, organizat de Ministerul Educației și Direcția pentru Siguranță Școlară din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române, potrivit unei adrese transmise către Inspectoratele Şcolare de Ministerul Educației. În măsura posibilităților, vor fi acordate şi premii, se precizează în document.

Concursul se va desfăşura pe cele trei cicluri de învățământ: primar (clasele II – IV); gimnazial (clasele V – VIII); liceal (clasele IX – Xl).

Obiectivele concursului:

  • „Familiarizarea cu noţiunile de violenţă şcolară, bullying, precum şi cu consecinţele negative pe care aceste fenomene le au asupra dezvoltării psihologice a elevilor.
  • Formarea şi dezvoltarea, la elevi, a comportamentelor nonviolente.
  • Consolidarea relaţiei de colaborare între unităţile de învăţământ preuniversitar şi birourile de siguranţă şcolară”, potrivit documentului.
Calendarul concursului „Ia atitudine, spune Stop violenței!”

„Concursul va avea 4 etape:

  • la nivelul clasei: în perioada martie – 15 mai 2023 se vor realiza cele 2 activităţi de prevenire a violenței la clasă, activitatea de prezentare a concursului şi evaluarea produselor elevilor;
  • la nivelul unităţii de invătămant: 15 – 30 mai 2023;
  • la nivel judeţean: 30 mai – 10 iunie 2023;
  • la nivel natțional: 15 iunie 2023”.
În ce vor consta probele de concurs

Elevii din ciclul primar vor realiza poveşti terapeutice, cu personaje animale, plante sau creaturi fantastice, cu titlul „lau ATITUDINE! Eu aleg sa te ajut, chiar dacă tu m-ai rănit”. Caracteristici:

  • dimensiunea: max. 2 pagini A4, redactate în format Word si trimise in format PDF;
  • font Times New Roman, mărimea scrisului 14, spaţierea 1.5;
  • tema poveştii: prezentarea şi soluţionarea nonviolentă a unui caz de bullying sau violenţă școlară.

Pentru elevii din ciclul gimnazial concursul va consta în realizarea unui material de tip hartă mentală cu titlul „Ce, cine şi cum poate ajuta? – harta factorilor de protecţie împotriva bullying-ului şcolar”. Caracteristici:

  • dimensiunea: max. 2 pagini A4, redactate în format Word și trimise în format PDF;
  • font Times New Roman, mărimea scrisului 14, spaţierea 1.5;
  • tema hărţii mentale: elementele necesare elevilor pentru a ajuta la prevenirea şi soluţionarea cazurilor de violenţă şcolară şi bullying și cyberbullying.

Elevii de liceu vor realiza un produs digital cu titlul „12 reguli care ne fac bine – cum creăm şi menţinem un climat educaţional pozitiv şi nonviolent”. Caracteristici:

  • vizionarea adecvată a produsului nu va depăşi 10 minute;
  • tema produsului: formularea a 12 reguli pentru prevenirea şi gestionare a cazurilor de violenţă fizică, verbală şi psihologică în incinta şi zonele adiacente ale unităţilor de învăţământ preuniversitar;
  • forma de prezentare este la liberă alegere, dar produsul trebuie să conţină nu numai regulile în sine, ci şi activităţile, responsabilii şi rolurile acestora, măsurile generale şi specifice de implementare”.

Premierea elevilor: „Diplomele câştigătorilor de la nivelul fiecărui ciclu educațional vor fi acordate de către unitatea de învăţământ pentru etapa la nivelul acesteia, de către inspectoratul şcolar pentru etapa judeţeană/pe Municipiul Bucureşti şi de Ministerul Educaţiei pentru etapa naţională. În măsura posibilităților, vor fi acordate şi premii. Rezultatele concursului şi materialele premiate vor fi mediatizate”, potrivit adresei.

Foto: © Robert Kneschke | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Peste 100 de copii cu aviz psihosomatic favorabil să meargă la școală au fost respinși la înscrierea în clasa pregătitoare numai în București. Părinții acuză Ministerul că a schimbat regulile clasei pregătitoare fără să îi anunțe

În jur de 150 de copii care au primit aviz psihosomatic favorabil să meargă la școală au fost respinși de Inspectoratul București la înscrierea în clasa pregătitoare, pe motiv că…
Vezi articolul

Modele de clase inteligente și metode inovatoare de predare pentru o educație eficientă și durabilă, soluții concrete și personalizate pentru o școala digitală: SMARTEdu 2023 Oradea, evenimentul anului în educația digitală (P)

Școlile din România au acum o ocazie unică de a obține, prin PNRR, finanțări pentru dotarea sălilor de clasă din școli cu echipamente digitale. Numai în prima parte a acestui an, au…
Vezi articolul

Directoarea Violeta Estrella Bontilă: Ministrul este profesor universitar / Ar trebui să se gândească, înainte să învinuiască profesorii pentru analfabetismul funcțional în rândul elevilor, că universitățile au un cuvânt foarte mare de spus în pregătirea cadrelor didactice

Violeta Estrella Loga, directoarea Colegiului Național „Constantin Diaconovici Loga”, a declarat că, în calitate de profesor universitar, ministrul Daniel David nu ar trebui să afirme că analfabetismul funcțional în rândul…
Vezi articolul

Rezultate finale Evaluare Națională 2025. Secretarul de stat Sorin Ion: Atâta vreme cât lucrăm cu oameni, aceste diferenţe de note mai mari sau mai mici vor exista. Până când nu vom corecta lucrări integral cu roboţi, să spunem așa, aceste probleme vor rămâne

Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației și Cercetării, a declarat, referitor la notele finale de la Evaluarea Națională 2025, că „atâta vreme cât lucrăm cu oameni, aceste diferenţe de…
Vezi articolul