Concursuri naționale pentru toți profesorii și elevii. Vineri încep înscrierile gratuite în competițiile de printare 3D

1.609 vizualizări
Foto: 3DUTECH
Vineri, 1 aprilie 2022, încep înscrierile în două competiții naționale, destinate elevilor și profesorilor, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. În cadrul proiectului 3DUTECH vor fi premiate cele mai strălucite idei care vor aplica design-ul și printarea 3D în educație.

Concursurile se desfășoară în perioada 1 Aprilie – 10 Iunie 2022 și vizează toți elevii și profesorii din învățământul preuniversitar din România, indiferent de specializare, județ sau tipul școlii. Înscrierea este gratuită, iar participanții își pot depune proiectul începând cu data de 1 Aprilie 2022 pe adresa contact@3dutech.ro.

Inițiativa concursurilor face parte din proiectul „Meseriaşii viitorului vor lucra cu imprimanta 3D”, ajuns anul acesta la cea de-a patra ediție. Proiectul este realizat de ECDL România şi Dedeman, alături de AOAR (Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România) şi în acord cu Ministerul Educaţiei, într-un demers ce vizează crearea unei baze solide de competenţe şi know-how teoretic şi practic pentru tineri, în vederea unei mai bune pregătiri pentru noua piață a muncii.

Pentru elevi – Concurs național „3DUTECH – Design pentru Educație”

Elevii din toată țara sunt așteptați să își expună propriile idei de design utilizând aplicații din domeniul modelării și imprimării 3D. Tema propusă anul acesta este „Design pentru Educație”.

În cadrul concursului organizat de 3DUTECH pot participa doar echipe formate din elevi sau elevi coordonați de profesori, din unitățile de învățământ care beneficiază de imprimante 3D. Micii inventatori pot lucra individual sau în echipă modele care să aibă abordări inovatoare ale unor obiective folosite în procesul de învățare și în care să fie utilizate imprimantele și tehnicile specifice domeniului modelării și imprimării 3D.

Proiectele realizate și înscrise în concurs vor fi publicate pe pagina de Facebook a proiectului și vor intra în etapa de votare a publicului. Cele mai apreciate zece proiecte se vor califica în etapa de jurizare. În evaluarea fiecărui proiect se va ține cont de funcționalitate, calitatea design-ului, criterii ecologice și relevanța pentru domeniul imprimării 3D. De asemenea, va conta și modul de prezentare al proiectului.

Concursul are următoarele etape:

  • înscriere proiecte – 01 apr – 15 mai 2022;
  • votare proiecte – 16 – 22 mai 2022;
  • jurizare – 27 mai 2022;
  • acordare premii – 30 mai – 10 iun 2022.

În realizarea proiectului, participanții trebuie să țină cont de câteva aspecte importante:

  1. Produsul poate fi utilizat de către elevi și de către profesori în egală măsură. 
  2. Obiectul este ușor de montat / transportat.
  3. Produsul nu este periculos pentru elevi și profesori.
  4. Obiectul poate fi fabricat cu ajutorul imprimantei 3D.
  5. Design-ul este propriu și nu încalcă drepturile de autor ale altor designeri.

În total se vor acorda trei premii în valoare cumulată de 1.500 de euro și consumabile 3D Printing. Regulamentul concursului destinat elevilor.

Pentru profesori – Concurs național „Teach for future”

Profesorii au ocazia de a se face remarcați în cadrul acestui concurs organizat de 3DUTECH. Ei pot să-și elaboreze propriul proiect de lecție în care să integreze modelarea și imprimarea 3D în procesul de predare și învățare. 

În cadrul proiectului profesorii pot lucra individual sau în echipă pentru a realiza conceptul de lecție. 

Calendarul concursului pentru profesori:

  • înscriere proiecte – 01 apr – 15 mai 2022;
  • jurizare – 20 mai 2022;
  • acordare premii – 30 mai – 10 iun 2022.

Tema propusă profesorilor este conceperea unui plan de lecție inovator prin care să integreze imprimantele 3D în procesul de învățare în cadrul activităților desfășurate în școală.

În realizarea proiectului, profesorii trebuie să aibă în vedere următoarele aspecte:

  1. 1.Imprimarea 3D este relevantă pentru procesul de învățare. 
  2. 2.Proiectul de lecție nu este elaborat pentru cursul de modelare și imprimare 3D.
  3. 3.Elevii sunt implicați în utilizarea imprimantei și a programelor specifice modelării 3D.
  4. 4.Proiectul este original și nu încalcă drepturile de autor ale altor profesori.

La final se vor acorda două premii în valoare totală de 500 de euro și consumabile 3D Printing. Regulamentul concursului destinat profesorilor.

Evaluarea proiectelor din ambele concursuri se va face de către specialiști din domeniul modelării și imprimării 3D, specialiști în educație / profesori câștigători în ediții precedente. În evaluarea proiectelor se va ține cont de originalitate și relevanță. Totodată, va conta și modul de prezentare al fiecărui proiect.

Rezultatul fiecărui concurs va fi anunțat pe www.3dutech.ro și pe pagina Facebook/3dutech. Câștigătorii vor fi contactați de Organizator și, ulterior, vor intra în posesia premiilor.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

În noile planuri de învățământ, implementate începând cu septembrie 2023, vom avea o nouă disciplină, Educație pentru viață, care va fi predată modular, adaptat la vârsta elevilor de gimnaziu și liceu, anunță ministrul Sorin Cîmpeanu

O nouă disciplină, Educație pentru viață, va fi introdusă în noile planuri de învățământ, anunță ministrul Educației Sorin Cîmpeanu, la Colegiul Național „Mihai Viteazul” din București, într-o conferință de lansare…
Vezi articolul

Matematica a fost introdusă în noua programă pentru Titularizare 2021 pentru învățători. Cei care vor să se angajeze în învățământul primar au de învățat în plus față de anul trecut și la română – curentele literare, Bacovia, Enigma Otiliei și 5 capitole de pedagogie școlară

Cei care vor să se angajeze în învățământ ca învățători vor da la examenul de Titularizare 2021 și subiecte de matematică la proba scrisă programată pentru 21 iulie anul viitor.…
Vezi articolul

EXCLUSIV Rezultatele primei testări inițiale standardizate din România în plină pandemie: Peste 70% dintre elevii unui județ nu au luat nota 5 la Matematică, iar în mediul rural doar unul din 10 a luat peste 5 / Diagnoza stadiului de pregătire a elevilor în ultimii doi ani școlari propune măsuri remediale țintite

Decalaje uriașe între elevii din mediul rural față de cei din urban și pierderi de învățare enorme la Matematică și științe (mai ales Chimie), scoase la iveală de prima evaluare…
Vezi articolul