Consiliul Elevilor: Este imperios ca lecțiile să fie înregistrate. Unde erau principiile echității și egalității de șanse, când ar fi trebuit să faceți achiziții pentru dispozitive electronice pentru elevi și profesori?

6.371 de vizualizări
Foto: CNE

“Anul școlar va începe într-un mod haotic, iar responsabilitatea vă aparține întru totul. În tot acest timp, tot ceea ce vă interesează este campania electorală”, este acuzația lansată la adresa Guvernului Orban de președintele Consiliului Național al Elevilor. Asociația avertizează că Ordinul de ministru cu regulile de predare online, publicat cu doar 3 zile înainte să înceapă școala, face apel la “principiul asigurării egalității de șanse și principiul centrării educației pe beneficiarii acesteia”, în condițiile în care executivul a eșuat în a le acorda elevilor și profesorilor tabletele cu care să aibă acces la educația online.

“Având în vedere faptul că sistemul de transmisiune live nu este pus la punct în multe dintre unitățile de învățământ, este imperios ca lecțiile să fie înregistrate, astfel încât acestea să poată fi accesate atât de elevii care nu sunt prezenți fizic la școală, cât și de cei care își doresc să revină asupra anumitor conținuturi”, spun elevii.

Comunicatul integral al Consiliului Național al Elevilor:

“Ministerul Educației și Cercetării încalcă legea sistematic!

În cursul zilei de vineri, ministrul educației și cercetării a emis ordinul 5545/2020, care aprobă Metodologia-cadru privind desfășurarea activităților didactice prin intermediul tehnologiei și al internetului, precum și pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, apărut în Monitorul Oficial al României la data de 12 septembrie. 

Consiliul Național al Elevilor atrage atenția asupra prevederilor acestui ordin lacunar, în contextul în care a fost emis cu doar două zile înaintea redeschiderii școlilor, fără consultarea reprezentanților actorilor din sistemul educațional. 

Conform ordinului de ministru, printre principiile care guvernează procesul didactic din mediul online, cel puțin la nivel teoretic, se regăsesc principiul calității, principiul asigurării egalității de șanse și principiul centrării educației pe beneficiarii acesteia. În contextul în care, încă din luna martie, peste 900.000 de elevi din România nu și-au putut continua parcursul educațional din cauza lipsei de dispozitive conectate la Internet, principiile enunțate mai sus rămân doar niște forme fără fond, care, în fapt, nu vor putea fi aplicate decât pe hârtie, în ciuda faptului că Guvernul României are cadrul legislativ necesar pentru a achiziționa aceste dispozitive, conform Legii 109/2020 – (n.n Ministerul Educației și Cercetării) asigură, la cerere, fiecărui cadru didactic și fiecărui elev un dispozitiv – laptop sau tabletă, conectat la internet, pentru a putea participa la activitățile de e-learning. 

Având în vedere considerentele de mai sus, putem afirma faptul că Ministerul Educației și Cercetării a ales să neglijeze elevii fără acces la tehnologie, prin lipsa infrastructurii asigurate de la nivel central și prin pasarea responsabilității către autoritățile publice locale, dar și prin consemnarea ca absenți a tuturor elevilor care nu participă la cursurile online.

Totodată, atragem atenția asupra posibilității profesorilor de a nota elevii în baza activității online, fără acordul lor sau al părinților. Această măsură este una lipsită de fundament, în contextul în care nici până în ziua de astăzi nu a fost redactat un set de norme care să indice modalitatea de transpunere a conținuturilor de la clasă în spațiul virtual, în baza cărora profesorul să poată evalua și nota elevul. Pentru ca notarea să se realizeze în mod corect și obiectiv, cadrul didactic are nevoie atât itemi de evaluare a activității online, cât și de modalități eficiente de predare a conținuturilor, astfel încât elevul să asimileze competențele-cheie din profilul absolventului. 

În același timp, având în vedere faptul că sistemul de transmisiune live nu este
pus la punct în multe dintre unitățile de învățământ, este imperios ca lecțiile să fie
înregistrate, astfel încât acestea să poată fi accesate atât de elevii care nu sunt prezenți
fizic la școală, cât și de cei care își doresc să revină asupra anumitor conținuturi.

„Încă o dată, Guvernul României ne dovedește că nu este capabil să asigure condițiile necesare pentru ca toți elevii să aibă acces la educație, în mod nemijlocit. Ministerul Educației și Cercetării emite ordine în care sunt prevăzute principii precum egalitatea de șanse și echitatea. Unde erau aceste principii, stimați guvernanți, atunci când ar fi trebuit să faceți achiziții pentru dispozitive electronice conectate la internet pentru elevi și profesori? Anul școlar va începe într-un mod haotic, iar responsabilitatea vă aparține întru totul. În tot acest timp, tot ceea ce vă interesează este campania electorală. Am o veste pentru dumneavoastră: școala continuă și după alegeri! Ce veți face atunci?”, a declarat Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor.” 

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

12 comentarii
  1. Aveți dreptate. Am observat în multe comentarii că părinții și copiii sunt disprețuiți de profesori. În unele școli nu se face predare online pentru copiii de acasă și nici nu se înregistrează ora. Probabil nu vor să fie văzuți cum predau și cum se poartă cu elevii. Cei care stau acasă sunt în vacanță din nou.

  2. lectiile predate de profesori trebuie pregatite cu minutiozitate, inainte de a fi expuse online si nu trebuie interzisa inregistrarea lor. profesorii sa fie responsabili de continutul informatiilor pe care le transmit elevilor.
    de ce sa le fie teama ca sunt inregistrate lectiile? profesorii sa predea clar si fara ezitari informatiile de baza ale materiei respective, conform programei, redusa la strictul necesar, sa faca si aplicatii, exercitii, verificari si exemplificari impreuna cu elevii, daca vor ca elevii sa retina ceva in urma lectiilor predate si sa-i lase pe elevi sa aprofundeze acasa singuri folosind inregistrarile lectiilor si alte materiale ajutatoare.
    deasemenea sa fie aspru pedepsiti ce care folosesc inregistrarile lectiilor in alt scop decat cel de a invata dupa acestea. eu vreau sa fiu inregistrat cand predau si as fi bucuros sa invete dupa inregistrarile lectiilor mele cat mai multi elevi.

  3. Măria Sa elevul vă sfătuiește să încercați, dacă aveți suficientă dorință de a înțelege mai bine de ce este singura soluție care ar duce către respectarea principiului egalității de șanse și echității, un simplu joc de rol. Vă rog frumos să vă puneți în locul elevului și să priviți prin ochii lui această situație. Un material încărcat pe oricare platformă nu ține locul orei predate celor fizic în clasă și nici evaluare și notarea nu suferă vreo comparație. Este un simplu joc de rol.

  4. In calitate de fost candidat in acest an la cele mai importante functii de conducere dintr-o facultate, adica Director de Departament si Decan, respectiv ca unul interesat de calitatea educatiei, domeniu despre care chiar am mai citit unele lucruri pentru ca ma pasioneaza calitatea ca si concept, ma simt obligat sa iau atitudine vis-a-vis de exprimarea oarecum acuzatorie ca “900.000 de elevi din România nu și-au putut continua parcursul educațional din cauza lipsei de dispozitive conectate la Internet”.

    R: NU este vina actualului guvern care, din intamplare, s-a nimerit sa fie lovit de pandemie. Probabil ca daca era acum guvern PSD ori UDMR se intampla exact acelasi lucru, erau ei cei de vina. Aceasta stare de fapt atesta nimic altceva ca Romania este o tara saraca, dovada ca multi elevi nu au tablete/telefoane cu conectivitate Internet. Deja nu mai conteaza ca avem un sector IT care duduie, ori Automotive ori gramada de call centers ori de topul milionarilor romani care o duc bine. Natia in sine este saraca! Dar a cui e vina pentru aceasta lipsa de digitalizare a Romaniei? Desigur ca a guvernelor anterioare care nu au investit in dezvoltare. Si va spun si de ce nu s-a pus accent pe digitalizare: nu era prioritar la acel moment! Ba e mai rau de-atat: ministrii din vechime habar nu aveau de digitalizare, inclusiv ca primele carti despre Moodle aparute la edituri internationale erau inca din 2005! La vremea aceea nici in UE nu eram, ce sa mai vorbim de digitalizare!? Aveti idee cate carti pe Educatie s-au scris in ultimii 30 de ani? Peste 1.000 aparute la cele mai bune edituri din lume, inclusiv pe etica in educatie! Are vreun vizitator al acestui site si forum ideea ca vreun factor de decizie roman care s-a perindat la guvernare in acesti 30 de ani ar fi citit aceste carti, fie el ministru sau chiar Presedinte, pentru a aplica la noi concepte care sa asigure pe bune modernizarea Educatiei in Romania? Ma indoiesc in ambele privinte. Eu sunt pe profil de Inginerie electronica, unde Electronica, ca si domeniu, a permis digitalizarea intregii societati! Uitati-va la ce profesii au avut toti fostii ministri ai Romaniei, inclusiv parlamentari, si veti intelege de ce ne aflam inca pe ultimele locuri ale topurilor europene la multe capitole si cu greu dupa locul 500 in topul Shanghai al universitatilor. India are 6 universitati in topul Shanghai 2020 din care prima pe Stiinte, celelalte 5 pe Tehnologie. Romania nu are in topul Shanghai 2020 (<1.000) nicio universitate pe tehnologie (inginerie). Probabil voi scrie un articol mai amplu pe acest subiect. Pentru cei care nu cunosc, dau link-ul topului Shanghai mai jos. Cred ca de-aici trebuie plecat din punct de vedere strategic, restul sunt doar povesti, politica si stiri de uzura.

    http://www.shanghairanking.com/ARWU2020.html

  5. E cam acelasi text pe care-l vărsa si domnisoara Pup acum vreo doua saptamani. Papusarii si-au dat copy-paste.
    Altfel, fracturi logice cu carul. Daca nu-s telefoane, tablete si calculatoare (si nu-s, ca NIMENI n-a reusit nimic in sensul asta), la ce bun inregistrarea? Unde o vede copilul ala? La ochiul 4 la aragaz?
    Elevul Rares (ca el semneaza, nu juristul care concepe textele astea) vrea continuturi adaptate pentru online. Pai cum sa adaptezi continuturi, tu, profesor, cand habar n-ai avut pana acum doua zile cum faci orele? Dar oare elevul Rares, ca si fosta eleva Pup, or fi pregatiti cu ceea ce inseamna conduita elevului/studentului in online? De la bagatul calculatorului in priza (ca sa n-ai surpriza ca ramai fara baterie) pana la a te asigura ca lumina nu bate in ecran? De la verificarea parametrilor calculatorului pana la pregatirea la indemana a materialelor si inchiderea microfonului cand intri si pe parcursul lectiei, ca sa nu existe zgomot de fond? Astea fiind doar cateva.
    Asa ca domnilor juristi care concepeti textele astea, lasati-i pe copiii astia sa vorbeasca pe limba lor daca au ceva de spus si nu-i transformati in organizatia utcpsd. Desi e cam tarziu.

  6. Înțeleg de la stăpânii nostri, elevii, că, neavând ei tablete iar noi nefiind instruiți să le evaluăm activitatea în online, ar fi cazul să le cerem lor și părinților lor părerea când vrem să îi notăm. Și să înregistrăm fiecare lecție pentru ca, dacă Măria Sa elevul vrea să stea pe facebook în timp ce eu explic, să poată să mă asculte în reluare.
    Excelent! O să meargă treaba ca unsă!

    1. Pai ca sa bata ei branza pe net, convinsi fiind ca proful e doar un om, nu poate fi atent si la predat si la clasa si acasa la cei online. Imperios sa ce? Valea! Ora mea nu e Acces Direct.

      1. Nu, doamna Culita A., ora dumneavoastra nu e Acces Direct. E un act didactic care, daca e desfasurat corect (nu va cere nimeni sa fiti perfecti) reprezinta o valoare care poate fi utilizata si dupa ora. Sunt copii care poate nu reusesc sa urmareasca toate informatiile in ritmul in care le prezentati. In timp ce incearca, in mintea lor, sa proceseze o informatie poate “scapa” o parte din urmatoarele cuvinte pe care le rostiti. Nu aveti numai genii in clasa, poate stiti asta. Daca informatiile sunt corecte, de ce sa nu le poata relua, pentru a le intelege mai bine? Toti gresim, asa cum elevii gresesc si profesorii pot gresi. Acum…daca un profesor dovedeste ca nu prea are legatura cu materia pe care o preda cand e inregistrat, cu atat mai bine din punctul meu de vedere. Oricum, nu inteleg cum cineva poate functiona ca profesor suplinitor cand ia nota 5 la materia pe care o preda. Cum sa inveti tu un copil pentru nota 10, cand tu stii materia de 5? Poate stiti sa-mi raspundeti…

    2. Stimata doamna,
      De ce oare porniți de la premisa greșită? Ce ar trebui să facă un copil căruia îi pică “net.ul ” in timpul orei? Sa fie pus absent? Nu este absolut nimic aberat in articolul de mai sus. In unele școli abia acum se trag cabluri pt internet. Oare toată vara nu a fost timp? Stiti că dacă ai doi copii care se conecteaza în același timp din aceeași locuinta prin wifi este posibil sa aibă probleme de conexiune? Știți că nu toți părinții stau acasă pentru a.i sprijini cu astfel de probleme, asta in cazul fericit in care se pricep?
      In loc să găsim soluții pt copii îi acuzam? Au ajuns inamicul public numărul 1?

      1. @corina
        Nu-i acuza nimeni pe copii. Consiliul asta nu prea e al copiilor. E doar o fatada. In spate se face politica la greu. Intrebati-o pe dra Pup. Sau intrebati-va copiii daca stiu cine ii reprezinta in Consiliul asta. Or sa faca ochii mari.
        Nu pune nimeni o absenta daca pica netul. Problema e cu elevii care au net, nu le pica dar s-au obisnuit din martie incoace sa minta si sa dispara ca magarul in ceata neparticipand la ore si asteptand apoi celebrele indemnuri pozitive ale ministrei NIMENI: promovabilitate 100%. De aia trebuie puse absente si in online.

      2. M-am legat strict de două aspecte.
        1. Consiliul elevilor contestă măsura conform căreia profesorii pot pune note fără acordul părintelui și al elevului. Aduce ca argument faptul că noi, profesorii, nu am fi instruiți în privința notării activității online. Să înțeleg că elevii și părinții lor sunt instruiți și mă pot lumina și pe mine?
        2. Elevul care vrea să revină asupra anumitor conținuturi vor să aibă ora înregistrată. Când nu se preda online, cum revenea asupra anumitor conținuturi? Lua manualul, nu? Plus tot internetul. Plus întreba profesorul ora următoare.
        Eu, profesor, nu sunt unicul deținător al unei informații, sunt facilitator. Acum 30 de ani, aveai la dispoziție manualul, profesorul și biblioteca și te descurcai. Nu le-ar strica elevilor puțină autonomie în învățare.
        Dumneavoastră păreți să ne considerați deja inamicul numarul 1 al elevilor.
        Știu cum e să se conecteze două persoane simultan în aceeași casă, sunt și profesor și părinte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like