Copiii din grupa mare, cu dificultăți de învățare menționate în raportul de evaluare a dezvoltării fizice, repetă anul și educatorul trebuie să lucreze la un program de învățare personalizat împreună cu CJRAE, potrivit ROFUIP 2024

2.561 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Copiii din grupa mare care pe parcursul anului școlar au avut dificultăți de învățare, menționate în raportul de evaluare a dezvoltării fizice, rămân la grupa înscrisă, potrivit ROFUIP 2024. În anul următor, educatorul trebuie să lucreze la un program de învățare personalizat împreună cu un specialist al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională. Amintim, din acest an școlar, copiii de la grupele mijlocie și mare pot fi retrași de părinți dacă „se observă manifestări de oboseală sau de neadaptare la regimul grădiniței„, potrivit ROFUIP 2024.

Copiii înscriși la grupa mare la grădiniță care în timpul anului școlar au dificultăți de învățare cognitive și socio- emoționale, pe care educatorul le menționează în raportul de evaluare a dezvoltării fizice, rămân la grupa înscrisă. Pentru a adaptare corespunzătoare, în anul următor, educatorul realizează un program de învățare personalizat împreună cu un specialist de la centrul județean de resurse și asistență educațională/Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională, mai scrie în regulament.

„Copiii din grupa mare a învățământului preșcolar care pe parcursul anului școlar au manifestat dificultăți de învățare, menționate în raportul de evaluare a dezvoltării fizice, cognitive și socio- emoționale, rămân în colectivele în care au învățat și intră, pe parcursul anului școlar următor, într-un program de învățare personalizat pe care educatorul/educatoarea/ profesorul de educație timpurie îl realizează împreună cu un specialist de la centrul județean de resurse și asistență educațională/Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională”,

Până în prezent ROFUIP nu specifica ce se întâmplă în cazul copiilor retrași de părinți pe motiv că nu se adaptează, mulți copii fiind doar reînscriși la aceeași grupă în anul următor.

  • De precizat, Edupedu.ro a scris că acum a fost introdusă și posibilitatea retragerii copilului de la grupa mijlocie și grupa mare dacă se observă manifestări de oboseală sau de neadaptare la regimul grădiniței. În acest caz, tot educatorul este cel care face o evaluare și recomandă părintelui dacă reînscrie copilul în aceeași grupă anul următor.
Informații de context

Din acest an școlar, educatorii și învățătorii sunt obligate să completeze datele personale ale copiilor de grădiniță și elevilor în portofoliul educațional, obligatoriu din anul școlar 2024-2025 pentru grupa mijlocie și clasa pregătitoare. Trebuie să le completeze până în data de 30 noiembrie. Inspectoratele școlare monitorizează completarea portofoliilor educaționale în cadrul inspecțiilor tematice sau ori de câte ori este cazul.

La nivelul școlii, directorul/directorul adjunct sau un responsabil delegat din cadrul școlii vor verifica respectarea prevederilor. 

  • DISCLAIMER: Metodologia din articol este cea aprobată prin ordinul de ministru avizat în ședința de joi a CDS. Edupedu.ro va reveni și cu metodologia aprobată prin ordin de ministru când acest act normativ va fi publicat în Monitorul Oficial.
Citește și:
Copiii de la grupele mijlocie și mare pot fi retrași de părinți dacă “se observă manifestări de oboseală sau de neadaptare la regimul grădiniței” / După o evaluare a educatorului pot fi înscriși la un serviciu complementar în anul în curs sau reînscriși în anul școlar următor – ROFUIP 2024


1 comment
  1. Dacă grupele rămân cu același număr mare de elevi, cu siguranță va exista și efectul așteptat

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Bursele pentru elevii navetiști de la sate și bursele de studiu trebuie să fie reintroduse în școli, solicită World Vision România: „Acestea asigurau o formă de sprijin pentru zeci de mii de copii din familii dezavantajate” / Organizația a cerut Ministerului Educației reanalizarea cotei de 30% per clasă pentru bursa de merit

Reintroducerea burselor pentru elevii navetiști din mediul rural, reintroducerea burselor de studiu și reanalizarea cotei de 30% per clasă pentru bursa de merit sunt cele trei solicitări făcute Ministerului Educației…
Vezi articolul

Apeluri insistente la încredere în guvern, minciuni pe tema „memorandumului-declarație” și informații despre bani dați și pentru salariile din alte domenii – Declarațiile complete făcute de miniștrii guvernului Ciucă în ajunul protestului de vineri al profesorilor

„Încredere” și sinonime ale acesteia au fost cuvinte-cheie în apelurile adresate de 3 miniștri ai Guvernului României la adresa profesorilor, în declarațiile făcute la finalul ședinței de guvern de joi.…
Vezi articolul

Va fi inuman pentru directorii din rural, care vor prelua alte școli, vor avea 10 ore de predare și vor trebui să administreze unități care se află la 15-20 km distanță una de cealaltă, afirmă Cătălin Zaman: Nu știu cine se va mai prezenta la concursul de director

Comasarea școlilor din mediul rural riscă să transforme funcția de director într-una desfășurată în condiții „inumane”, a afirmat recent profesorul și directorul Cătălin Zaman de la Școala Învățător „Nicolae Ispas”…
Vezi articolul