Copiii din grupa mare, cu dificultăți de învățare menționate în raportul de evaluare a dezvoltării fizice, repetă anul și educatorul trebuie să lucreze la un program de învățare personalizat împreună cu CJRAE, potrivit ROFUIP 2024

2.551 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Copiii din grupa mare care pe parcursul anului școlar au avut dificultăți de învățare, menționate în raportul de evaluare a dezvoltării fizice, rămân la grupa înscrisă, potrivit ROFUIP 2024. În anul următor, educatorul trebuie să lucreze la un program de învățare personalizat împreună cu un specialist al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională. Amintim, din acest an școlar, copiii de la grupele mijlocie și mare pot fi retrași de părinți dacă „se observă manifestări de oboseală sau de neadaptare la regimul grădiniței„, potrivit ROFUIP 2024.

Copiii înscriși la grupa mare la grădiniță care în timpul anului școlar au dificultăți de învățare cognitive și socio- emoționale, pe care educatorul le menționează în raportul de evaluare a dezvoltării fizice, rămân la grupa înscrisă. Pentru a adaptare corespunzătoare, în anul următor, educatorul realizează un program de învățare personalizat împreună cu un specialist de la centrul județean de resurse și asistență educațională/Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională, mai scrie în regulament.

„Copiii din grupa mare a învățământului preșcolar care pe parcursul anului școlar au manifestat dificultăți de învățare, menționate în raportul de evaluare a dezvoltării fizice, cognitive și socio- emoționale, rămân în colectivele în care au învățat și intră, pe parcursul anului școlar următor, într-un program de învățare personalizat pe care educatorul/educatoarea/ profesorul de educație timpurie îl realizează împreună cu un specialist de la centrul județean de resurse și asistență educațională/Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională”,

Până în prezent ROFUIP nu specifica ce se întâmplă în cazul copiilor retrași de părinți pe motiv că nu se adaptează, mulți copii fiind doar reînscriși la aceeași grupă în anul următor.

  • De precizat, Edupedu.ro a scris că acum a fost introdusă și posibilitatea retragerii copilului de la grupa mijlocie și grupa mare dacă se observă manifestări de oboseală sau de neadaptare la regimul grădiniței. În acest caz, tot educatorul este cel care face o evaluare și recomandă părintelui dacă reînscrie copilul în aceeași grupă anul următor.
Informații de context

Din acest an școlar, educatorii și învățătorii sunt obligate să completeze datele personale ale copiilor de grădiniță și elevilor în portofoliul educațional, obligatoriu din anul școlar 2024-2025 pentru grupa mijlocie și clasa pregătitoare. Trebuie să le completeze până în data de 30 noiembrie. Inspectoratele școlare monitorizează completarea portofoliilor educaționale în cadrul inspecțiilor tematice sau ori de câte ori este cazul.

La nivelul școlii, directorul/directorul adjunct sau un responsabil delegat din cadrul școlii vor verifica respectarea prevederilor. 

  • DISCLAIMER: Metodologia din articol este cea aprobată prin ordinul de ministru avizat în ședința de joi a CDS. Edupedu.ro va reveni și cu metodologia aprobată prin ordin de ministru când acest act normativ va fi publicat în Monitorul Oficial.
Citește și:
Copiii de la grupele mijlocie și mare pot fi retrași de părinți dacă “se observă manifestări de oboseală sau de neadaptare la regimul grădiniței” / După o evaluare a educatorului pot fi înscriși la un serviciu complementar în anul în curs sau reînscriși în anul școlar următor – ROFUIP 2024


1 comment
  1. Dacă grupele rămân cu același număr mare de elevi, cu siguranță va exista și efectul așteptat

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Laboratoare de Chimie deschise elevilor de la clasele a VII-a până la a XII-a, pentru a realiza experimentele din manuale, anunță Universitatea Politehnica Timişoara

Facultatea de Chimie Industrială şi Ingineria Mediului din cadrul Universităţii Politehnica Timişoara (UPT) a lansat în această săptămână Programul Laboratoare de Chimie deschise elevilor şi profesorilor din învăţământul preuniversitar, în…
Vezi articolul

Diana Ioaneș, consilier școlar: Poate chiar jumătate din elevii care ajung la profil real, la liceu, ajung fără să aibă abilități matematice pentru că aleg nepotrivit specializarea, nu țin cont de rezultatele testelor făcute de noi

Un test de orientare în carieră, de la clasa a VIII-a, se poate face în orice școală din România, spune Diana Ioaneș, consilier școlar Colegiul Național „George Coșbuc”. Ea remarcă…
Vezi articolul

O elevă de 14 ani a născut, anunță Inspectoratul Școlar Județean Timiș: Problema care se ridică este cum a ajuns un copil să nască, iar adulții din jurul lui nu au avut nicio certitudine cu privire la starea ei, la experiența pe care ea o traversa singură? / Noi, adulții, trebuie să traversăm experiențe cu copiii, să înțelegem că suntem mentorii lor, că suntem plasa lor de salvare

„În dimineața zilei de 15 ianuarie 2025, o elevă de 14 ani din județul Timiș a adus pe lume un copil”, anunță Inspectoratul Școlar al Județului Timiș într-un comunicat de…
Vezi articolul