COVID-19 este un substantiv de genul feminin, afirmă Academia Franceză

435 de vizualizări
Atunci când vorbesc despre COVID-19, francezii folosesc în majoritatea lor, până în prezent, forma de masculin, însă prestigioasa Academie Franceză a reamintit o regulă gramaticală în virtutea căreia numele acestei boli ar trebui să fie utilizat la feminin, aşa cum se întâmplă deja în Canada, informează AFP.

Într-un comunicat publicat la sfârşitul săptămânii trecute, membrii Academiei Franceze reamintesc faptul că numele maladiei, COVID-19, „este un acronim pentru ‘Corona Virus Disease 2019’ (‘Maladia Coronavirus 2019’) şi că prescurtările şi acronimele împrumută genul substantivului care constituie nucleul sintagmei din care au devenit o abreviere”. Ei au dat ca exemple compania feroviară naţională franceză, SNCF (Societatea Naţională a Căilor Ferate) – căci „societate” este de genul feminin -, CIO (Comitetul Internaţional Olimpic) – întrucât „comitet” este un substantiv de gen masculin în limba franceză – şi CIA (Agenţia Centrală de Informaţii) – deoarece termenul „agenţie” are genul feminin.

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Monitorizarea audio-video în sălile de clasă din școli și grădinițe, prezentată din punct de vedere legal și regulamentar de Inspectoratul Școlar Ilfov. Precizările vin în contextul apariției imaginilor cu perchezițiile polițiștilor de la Școala Jilava / Nu este nevoie de acordul profesorilor, în anumite condiții. Sunt soluții și pentru părinții care nu ar fi de acord – documente

Activitatea din sălile școlilor și grădinițelor poate fi monitorizată prin intermediul camerelor audio-video dacă Regulamentul de Ordine Interioară (ROI) al unităţii de învăţământ conţine aceste prevederi, potrivit unei informări a…
Vezi articolul

„Ligia Deca ne-a asigurat ferm că reducerea numărului de ore la disciplinele Filosofie şi Logică în învăţământul preuniversitar nu reprezintă un obiectiv urmărit şi susţinut la nivelul Ministerului Educaţiei”, iar acestea nu vor deveni opționale, transmite Facultatea de Filosofie a Universității București, după o întâlnire cu ministrul / Planurile-cadru prezentate erau făcute de experții CNPEE

Planurile-cadru de liceu din documentul draft, publicate de Edupedu.ro, reprezentau „anumite variante de lucru interne ale experților CNPEE”, le-a spus ministrul Educației, Ligia Deca, reprezentanților Facultății de Filosofie a Universității…
Vezi articolul