Mai multe universități au discutat cu reprezentanții Băncii Europene de Investiții și cu ministrul Educației despre o schemă europeană de garantare a creditelor pentru studenți și una de investiții

203 vizualizări
Foto: Sorin Cîmpeanu / Facebook
Accesul studenților la credite acordate de Banca Europeană de Investiții este susținut de ministrul Educației, potrivit unui comunicat al ministerului. Sorin Cîmpeanu și vicepreședintele Băncii Europene de Investiții (BEI), Christian Kettel Thomsen, însoțit de o echipă a BEI, s-au întâlnit astăzi cu reprezentanți ai universităților din România. 
  • Amintim că Ministrul Familiei, Gabriela Firea, anunță că Executivul lucrează la un proiect de lege privind credite pentru studenți în valoare de 10.000 de euro și pentru tineri în valoare de 15.000 de euro, după cum a informat G4Media.ro.

În comunicat se arată că temele de discuție au vizat programele de investiții ale BEI: schema de împrumuturi pentru studenți și programul de investiții pentru universitățile din România.

Ar beneficia de aceste împrumuturi atât tineri din România, cât și din alte state UE sau care nu fac parte din Uniunea Europeană. Deocamdată sunt doar discuții generale, nu s-au avansat condițiile pe care ar trebui să le îndeplinească studenții pentru a aplica pentru aceste scheme de împrumuri și nici ce sume pot accesa. Discuția de azi organizată în format hibrid (la sediul Ministerului Educației și online), la care au fost prezenți rectori și membri ai echipelor de conducere a 30 de universități din România, dar și reprezentanți ai Uniunii Studenților din România vine după dialogul pe care Ministerul Educației și Banca
Europeană de Investiții l-au inițiat în luna aprilie, în Luxemburg, în contextul participării
ministrului Educației la reuniunea miniștrilor din statele membre ale Uniunii Europene.

„Programul de garantare a schemei de împrumuturi pentru studenți, prezentat de echipa Fondului European de Investiții (FEI), divizie a BEI, vizează îmbunătățirea accesului la educație și beneficiază de fonduri europene prin programul Invest EU.

Programul se aplică prin parteneriate încheiate exclusiv de universități sau grupuri de universități cu FEI și vizează sprijinirea studenților pentru a studia în universități din țara noastră”, conform sursei citate.

Programul de investiții pentru universități al Băncii Europene, aflat în implementare, are un buget de 100 milioane euro si se va derula pe baza acordurilor de împrumuturi încheiate de BEI cu:

  • Universitatea Politehnica din București (2019),
  • Universitatea Tehnică din Cluj–Napoca (2020),
  • Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” (2020)
  • Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca (2022).
  • În prezent, se află în evaluare aplicația depusă de Universitatea de Medicină, Farmacie, Știință și Tehnologie din Târgu Mureș.

În plus, urmează să fie lansat un program de investiții pentru renovarea universităților, în a doua jumătate a anului 2022 cu un buget de până la 150 milioane euro. “Proiectele ce urmează să fie finanțate în cadrul acestui program vizează construcția, extinderea, renovarea și reabilitarea infrastructurii universitare.”


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Asociaţia Elevilor din Bucureşti şi Ilfov solicită directorilor de școli şi Poliţiei să crească numărul de activităţi de conştientizare şi prevenţie a violenţei şcolare, după incidentul de la Colegiul Național “Ion Creangă” din București

Asociaţia Elevilor din Bucureşti şi judeţul Ilfov solicită directorilor de unităţi de învăţământ şi Poliţiei creşterea numărului activităţilor de conştientizare şi prevenţie a violenţei şcolare, în contextul incidentului grav petrecut…
Vezi articolul

Dezbatere LIVE online organizată de World Vision România

Profesorii care au făcut cinci propuneri concrete de politici publice în Educație, pe care le-au prezentat inspectoratelor școlare județene, în proiectul „Inspectoratul școlar civic” al World Vision România: Finanțare de la județ pentru excursii cu elevii, îmbunătățirea comunicării despre școală și a imaginii acesteia, dezvoltarea literației, reducerea abandonului școlar

Zece școli au creat proiecte de politici publice în comunitatea de profesori, uneori și cu implicarea elevilor, pe care le-au propus apoi autorilor de politici educaționale din teritoriu, adică inspectoratelor…
Vezi articolul