Cum e posibil ca Lucian Bode să rămână în Guvern după plagiat și tăcerea față de violența domestică? Explicația: vulnerabilitatea comună cu premierul Ciucă

1.358 de vizualizări
Cristian Pantazi / Foto: Arhiva personală
Lucian Bode și-a plagiat doctoratul, a decis o comisie a Universității Babeș Bolyai, dar PNL îl apără. Lucian Bode a tăcut în scandalul ordinului de restricție al lui Silviu Mănăstire, tace și PNL alături de el. În ciuda protecției mediatice cvasi-totale cumpărate cu banii PNL, cele două scandaluri erodează puternic imaginea partidului care se pretinde liberal și care continuă comedia ”României Educate”. Totuși, Bode pare cimentat pe scaun, deși însuși președintele Iohannis spunea la deschiderea anului universitar că “Avem nevoie de toleranță zero în privința plagiatului”.

Lucian Bode e al patrulea ministru PNL din guvernul Ciucă implicat într-un scandal de plagiat. Primul a fost Florin Roman, care a demisionat rapid. Al doilea – Sorin Cîmpeanu, și el plecat după ce președintele Iohannis a dat semnalul decisiv. Al treilea e însuși premierul Nicolae Ciucă, care a refuzat să plece din funcție și a început o bătălie în justiție. Bode a ales și el calea instanței, ca și Ciucă.

Premierul e beneficiarul al trucării procesului de repartizare aleatorie a dosarului, prin metoda ”coperta”, după cum a explicat G4Media. Dosarul său a ajuns la un judecător care a fost promovat în mai multe funcții guvernamentale de PNL, formațiunea al cărei președinte este, în prezent, chiar Nicolae Ciucă. Mai mult: până anul trecut, judecătorul Marius Iosif și Dan Cărbunaru, purtătorul de cuvânt al Executivului, numit în funcție de același Ciucă, au fost membri ai aceleiași Loje Masonice. Judecătorul a anulat toate sesizările de plagiat din dosarul lui Ciucă.

Lucian Bode vrea să scape de acuzațiile de plagiat tot în justiție, iar PNL face zid în jurul lui. Cel puțin pentru moment.

Altfel, o demitere sau remaniere a lui Bode pe motiv de plagiat ar însemna recunoașterea faptului că și premierul Ciucă, afectat de aceeași problemă, trebuie să plece și el. Ceea ce, evident, Nicolae Ciucă nu vrea. Ba, dimpotrivă, premierul luptă acum pentru două mize și mai mari: să păstreze șefia PNL și după ce pleacă de la guvern în mai 2023 și să își asigure postul de candidat la prezidențiale în 2024.

Cu alte cuvinte, Ciucă e legat ombilical deocamdată de Bode prin intermediul aceleiași vulnerabilități: plagiatul academic. Nu poate pleca unul fără celălalt, deși ambii ar trebui să demisioneze urgent pentru a nu slăbi și mai tare funcțiile pe care le dețin și imaginea clasei politice în general.

Articolul complet, pe G4Media.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Salariile profesorilor din România să fie legate de performanța acestora, reformele în certificarea și evaluarea lor să fie revizuite, să fie luate măsuri care să evite suprapuneri și conflicte de interese în evaluările școlilor – printre cele 18 recomandări-cadru ale OCDE pentru Ministerul Educației

Salarizarea profesorilor, organizarea sistemului de școli, modul cum se desfășoară evaluarea acestora și cum sunt colectate datele – toate prezintă plusuri, dar și foarte multe minusuri, într-un raport elaborat de…
Vezi articolul

Cine este noua ministră a Educației din Franța, Nicole Belloubet: tehnocrată de stânga, profesor de drept public și fost ministru al Justiției, a contestat în trecut centralizarea impusă școlilor

Franța are un nou ministru al Educației de câteva zile, după ce președintele Emmanuel Macron a eliberat-o din funcție pe Amélie Oudéa-Castéra, în urma scandalului generat de declarațiile cu privire…
Vezi articolul

Extremele de acasă – Oana Moraru: Un copil cu părinți nediscriminatoriu permisivi, inconstanți, indeciși, superprotectivi, este la fel de rănit sufletește ca cel care este bătut acasă

“Suntem într-o mare eroare dacă ne imaginăm că educarea lor în clase ar trebui să se facă numai pe fascinație, atragere hipnotică spre învățare. Că e rolul dascălului să-l ‘păcălească’…
Vezi articolul

O nevoie-cheie a elevilor pentru învățarea limbii engleze: să o folosească  „autentic”, prin schimburi internaționale sau prin mijloace interactive / Însușirea competențelor de limbă engleză la școală și, tot mai mult, în afara ei – marcată de inegalități și influențată masiv de tehnologii digitale – studiu OCDE în cinci țări

Elevii și profesorii de limbă engleză au, deopotrivă, nevoie de ocazii pentru a vorbi această limbă în mod „autentic”, în condițiile în care copiii și tinerii sunt mult mai mult…
Vezi articolul