Cum va fi învățământul hibrid, conform ministrului Educației: profesorul intră în clasă, se conectează pe platformă și își desfășoară ora normal cu elevii din clasă și urmăresc lecția și cei de acasă

28.612 vizualizări
FOTO: gov.ro
Profesorul intră în clasă, se conectează pe platformă și își predă normal lecția pe care o urmăresc și elevii din clasă și cei de acasă, așa a explicat ministrul Educației, Monica Anisie, la Digi24, modul de desfășurare a învățământului hibrid.

Întrebare: “În cazul în care avem o școală în care se desfășoară simultan și învățământul cu prezență fizică și cel online, cum gestionează situația aceasta un profesor? Are pe de-o parta orele în școală și reia toate aceste ore și în online, adică muncește dublu? “

Monica Anisie: “Nu, nu este vorba despre acest lucru. transmisia de face din școală. Deci în clasă profesorul intră în sala de curs, intră pe platformă, se conectează pe platformă, se conectează și elevii care sunt acasă și urmăresc LIVE ce se întâmplă în clasă. Deci profesorul își desfășoară ora normal cu elevii din clasă și urmăresc lecția respectivă și cei de acasă.”

Întrebare: “Cele 5 minute de pauză de ajuns dintr-o clasă în alta, vor fi folosite și pentru deconectarea de la platformă într-o clasă și reconectarea la platformă în altă clasă, ajung 5 minute?” 

Monica Anisie: “Trebuie să ajungă și… să se conecteze rapid la platformă, de cele mai multe ori și elevii pot face lucrul acesta, să-l conecteze pe profesorul pe care-l așteaptă să intre la oră și lecția să se desfășoare normal”.

 Știrea este în curs de actualizare


18 comentarii
  1. Cum ramane cu regulile RGPD?Si cu metodica predarii?
    Acasa la Ionica, vin trei vecine, in timp ce el ,,boleste”.Si cum el are ore online, ,,hai sa vedem ce urmareste baiatul acolo” zic matusile.
    ,,Tu, nu cumva cel scos la lectie e vecinul nostru, Gigel? Da-te mai aproape, soro, sa auzim ce zice!…Parca se cam incurca…Si cel ce se aude in fundal, atentionat de profesoara, nu e Misu, nepotul tau? Of, si profesoara asta, si cu masca pe fata, se invarte ca titirezul intre tabla, copii si calculator!!!!E tare neplacut pentru bietii elevi.Ea nu se gandeste cat de obositor e pentru vecinul nostru bolnav?”
    Si tot asa….
    Oare nu stim sa ne oprim?
    Vom avea de piedut toti, de castigat….nimeni.
    E necesar sa existe un set de reguli clare, complementare, necontradictorii, care sa poata fi adaptate la toate scolile din tara.Pentru implementare, in fiecare scoala, directorul, obligatoriu, trebuie sa consulte C.P.!Nu sa tina o prelegere cu propriile pareri-nepregatite in prealabil, manipulatorii, neprofesioniste, sa treaca timpul, sa nu se spuna ca nu a facut sedinta.
    De ce nu li se cere la nivel de ISJ documentul pe care l-au pregatit, l-au dezbatut cu colegii profesori in cadrul C.P.?
    Ipocrizia e dusa la extrem.Iar noi, profesorii, daca nu ne exprimam macar dezacordul(spunand ce nu se poate face, motivele), suntem parte a abordarii care va duce scoala respectiva la un fiasco , pus tot pe umerii nostri.
    Cum medicii au fost oile negre, urmeaza profesorii sa devina!

  2. Cum ramane cu regulile RGPD?Si cu metodica predarii?
    Acasa la Ionica, vin trei vecine, in timp ce el ,,boleste”.Si cum el are ore online, ,,hai sa vedem ce urmareste baiatul acolo” zic matusile.
    ,,Tu, nu cumva cel scos la lectie e vecinul nostru, Gigel? Da-te mai aproape, soro, sa auzim ce zice!…Parca se cam incurca…Si cel ce se aude in fundal, atentionat de profesoara, nu e Misu, nepotul tau? Of, si profesoara asta, si cu masca pe fata, se invarte ca titirezul intre tabla, copii si calculator!!!!E tare neplacut pentru bietii elevi.Ea nu se gandeste cat de obositor e pentru vecinul nostru bolnav?”
    Si tot asa….
    Oare nu stim sa ne oprim?
    Vom avea de piedut toti, de castigat….nimeni.
    E necesar sa existe un set de reguli clare, complementare, necontradictorii, care sa poata fi adaptate la toate scolile din tara.Pentru implementare, in fiecare scoala, directorul, obligatoriu trebuie sa consulte C.P.!Nu sa tina o prelegere cu propriile pareri-nepregatite in prealabil, manipulatorii, neprofesioniste, sa treaca timpul, sa nu se spuna ca nu a facut sedinta.
    De ce nu li se cere la nivel de ISJ documentul pe care l-au pregatit, l-au dezbatut cu colegii profesori in cadrul C.P.?
    Ipocrizia e dusa la extrem.Iar noi, profesorii, daca nu ne exprimam macar dezacordul(spunand ce nu se poate face, motivele), suntem parte a abordarii care va duce scoala respectiva la un fiasco , pus tot pe umerii nostri.
    Cum medicii au fost oile negre, urmeaza profesorii sa devina!

  3. Cred că doamna noastră are competențe în IT cât să își verifice facebook-ul, altfel nu spunea și hotăra atâtea prostii.
    Mai țineți minte când a intrat tiptil tiptil cu televiziunea peste doamna aceea învățătoare? Verifica starea poporului de elevi, să nu îi oprime clasa asupritoare a profesorilor. Cred că se imagina Cuza cu ocaua…. Acum de ce nu a dat o raită prin școlile noastre să încerce o simulare a absurdităților pe care ni le recomandă?

  4. Majoritatea elevilor folosesc pentru scoala online telefonul. S-a vazut din experienta anterioara cate probleme apar, se conecteaza greu, pierd semnalul, nu pot folosi toate aplicatiile platformei… Cum va arata varianta hibrida? Si daca, prin absurd, totul functioneaza perfect, cum vor vedea/auzi elevii de acasa tot ce se intampla in clasa, profesorul vorbeste cu masca, se misca in sala… Ar trebui operator tv sa prinda tot.

  5. Asta nu este hibrid.Ce spune doamna insemna ca si elevii din clasa sa se conecteze pe platforma deci e 100% online.Poate a vrut sa zica ca profesorul se concteaza la o tabla inteligenta unde preda live elevilor prezenti folosind platforma.Elevii de acasa prin platforma vad si eu lectia online.Deci table inteligente in fiecare clasa

  6. Enormitati tehnice! Daca intr-o scoala 50 de profesori concomitent si-ar transmite lectia online, pentru elevii ramasi acasa, ar trebui sa aiba o infrastructura extrem de rapida a retelei internet din cadrul scolii, bazata pe cablu UTP sau pe fibra optica, nu pe 1-2 routere wireless amarate.
    Se pare ca cei care vad lucrurile asa de simplu nu au cunostintele tehnice sa cuprinda complexitatea unei astfel de variante, iar profesorii sunt tratati ca niste fiinte fara nevoi, nu le trebuie pauza de masa, de satisfacere a necesitatilor fiziologice, trebuie sa se `teleporteze` dintr-o clasa in alta si sa fie instantaneu pe internet, cu masca pe figura, avand pretentia sa poata transmite online desfasurarea lectiei tare si clar!
    Scolile, in marea lor majoritate, stau la fel ca la declansarea starii de urgenta! Nu exista infrastructura informatica actualizata cerintelor, profesorii si elevii nu au dotari decente si uniforme. Vorbim deci basme!
    Invatamantul este o activitate sociala ca oricare alta, nu o poveste! Pentru rezultate trebuie investitii si organizare! Altfel, vorbe goale…

    1. Exact! În Italia (în primăvară) ghidurile cereau ca transmisia să fie fără camera video (profesorul și elevii/studenții) doar să se audă și să-și împartă conținutul ecranelor, după cum e nevoie (când al profesorului, când al unui elev etc.) tocmai pentru a NU suprasolicita rețeaua de date.
      E clar că cei de aici (cu mapa…) nu au habar. Nu au auzit nici de tablă virtuală (e musai s-o filmăm pe cea fizică…), nici de principiile aplicate în e-learning și m-learning. Sunt rupți de realitate, de practică… 🙁 Din păcate, mulți părinți sunt foarte încântați de aberațiile recent anunțate.
      Simt o revoltă și o dezamăgire ca niciodată în această viață :-((

  7. Doamne-ferește! Adică elevii se uită ca la film??? Doamna a auzit de principiile învățământului la distanță? Dar doamna Turcan a auzit? Măcar să întrebe specialiștii în educație, nu să facă după cum i se pare (sau cum i se pare unui consilier numit pe criterii politice). Nicio lecție nu se poate preda on-line așa cum se predă față în față. Lecția trebuie refăcută, regândită de la zero, adaptată. E clar ce va ieși… Totuși, chiar nu are nimeni curajul să le spună că așa chiar se distruge un an școlar?

  8. Ca sa il conecteze pe profesor, elevul ar trebui sa aiba acces la datele de conectsre ale acestuia si eventual la calculatorul acestuia. Desore ce vorbim???

  9. Cum sa il conecteze pe profesor? Ar trebui sa aiba acces la calculatorul si la datele de acces ale acestuia. Si apoi toata scoala ia numai nota 10!

  10. Intru in clasa. I-am zis lui Gigel ca atunci cand intru in clasa, sa fiu intrat si pe platforma. A uitat, ca i-au inghetat urechile de la aerisiri( sta saracul langa geam si nu vrea la baie in pauze). Deci intru singur. Fac prezenta. Cu aia fizici e simplu, cu aia virtuali e mai greu, ca mai pica netu’. Dureaza.Plus ca trei sferturi din ei sunt niste patrate negre. Nu stiu daca e el sau bunicu. Eh, chestie de cromatica si de acuitate auditiva.Incep lectia. Pentru ca scoala nu mi-a facut studioul tv cerut, am doar camera de la laptop. Il iau in brate si incep valsul ca sa ma vada/ auda toti. Ti-ai gasit! Daca esti atent la aia din clasa, virtualu fuge pe tik-tok. Daca esti atent la virtual, clasa comuta pe somn. Vorbesc tare, tip chiar, altfel nu ma aude nimeni. Vreau sa scriu la tabla, dar n-am maini destule. Aia virtualii, daca nu-i intrebi nimic, stau ca la meci. Chibiteaza. Se termina ora. Formular de evaluare a orei. Un virtual scrie: “Un show live de exceptie!” (fara L..ys). Fug, ca mai am 5 live-uri…

    1. Fereasca-ma Dumnezeu, fac orice, na bag pe orice platforma vrea ministerul, numai sa nu predau astfel. Eu am 4 clase simultan, in mod normal imi chinuiesc creierii cum sa ma impart in fizic, cum as putea face si conectare si prezenta si ora si paza inainte si dupa si …ma scuzati eu cand mai merg la toaleta sau beau o apa, mananc un senvis, ca am ore de la 8 la 15. Astia sunt in toata regula?? Sau au.. Covid?:)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Inspecția generală nu mai are ca scop evaluarea și monitorizarea școlii, ci consilierea și sprijinirea, potrivit noului Regulament. Inspectorii apreciază “starea de bine a preșcolarilor și elevilor”

Inspecția generală nu mai are ca scop evaluarea și monitorizarea activității școlii, potrivit noului Regulamentul de inspecție a unităților de învățământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul 6.106 din 2020, publicat în…
Vezi articolul

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, reacție la declarația lui Orban: Educația nu este „cârciuma” sistemului bugetar. Deschiderea noului an școlar, sub semnul întrebării dacă nu vor fi majorate salariile

Educația nu este „cârciuma” sistemului bugetar și „intenția de a nu se acorda majorarea salarială începând cu data de 1 septembrie 2020 va fi o greșeală enormă, iar consecințele pot…
Vezi articolul