(P) Cursuri de programare la 7-12 ani cu NextLab.Tech. Învățătoare: Copiii pot vedea ce este ,,în spatele cortinei” unei aplicații

759 de vizualizări
“Întâlnirea elevilor cu roboțeii de la NextLab.Tech a avut loc în săptămâna ’Școala Altfel’”, a povestit învățătoarea Ancuța Zăvoianu de la Scoala Nr. 79 din Bucuresti. “Copiii sunt foarte atrași de tot ceea ce înseamnă tehnologie, iar faptul că au fost implicați direct în activitate, fiind creatori de conținut și nu doar consumatori, a însemnat mult pentru ei”, a explicat aceasta. Predă la clasa a III-a și consideră folositoare cursurile de programare și de dezvoltare a gândirii computaționale, în contextul în care copiii sunt atrași de tehnologie. Dar mutarea accentului de la simplu utilizator pasiv, la creator de conținut duce la “consolidarea unor abilități de gândire care să ușureze învățarea și înțelegerea”, spune învățătoarea.
Advertorial susținut de Nextlab.tech
Ancuța Zăvoianu, învățătoare la clasa a III-a la Școala 79 din București: Copiii sunt foarte atrași de tehnologie, iar faptul că au fost creatori de conținut și nu doar consumatori a însemnat mult pentru ei

Ar fi un lucru benefic ca elevii din învățământul primar să aibă acces la cursuri de programare și dezvoltare a gândirii computaționale, bineînțeles fără a pune presiunea necesității trecerii unui examen sau a unui minim ce trebuie atins”, a adaugat Ancuța Zăvoianu, învățătoare la clasa a III-a la Școala 79 din București.

Aceasta a povestit că elevii săi au interacționat cu roboțeii de la NextLab.Tech în săptămâna ,,Școala Altfel”. Întâlnirea “a constat în prezentarea roboților și a modalității de programare a acestora, astfel încât aceștia să răspundă la anumite comenzi. Activitatea a durat o oră; a fost mai mult o introducere, însă consider că a fost un pas important pentru familiarizarea elevilor cu profesia de programator”, a explicat învățătoarea.

Scopul la acest nivel ar putea fi reprezentat de formarea și consolidarea unor abilități de gândire care să ușureze învățarea și înțelegerea, să dezvolte creativitatea, perseverența, atenția și capacitatea de a lucra în echipă”, a subliniat Ancuța Zăvoianu.

Învățătoarea a declarat că proiectul NextLab.Tech “a fost primit cu entuziasm. Copiii sunt foarte atrași de tot ceea ce înseamnă tehnologie, iar faptul că au fost implicați direct în activitate, fiind creatori de conținut și nu doar consumatori, a însemnat mult pentru ei. Cu siguranță această activitate le-a stârnit interesul și îi va determina pe viitor să se înscrie la cursuri de programare”.

Învățătoarea a vorbit despre situațiile în care copiii primesc tableta sau telefonul doar pentru a rămâne ocupați o perioadă de timp, perioadă în care copilul folosește internetul nesupravegheat. “Consider că este necesară și educarea părinților în ceea ce privește introducerea tehnologiei în viața copiilor. Aceasta trebuie realizată treptat și în mod echilibrat pentru a avea efecte benefice, astfel încât fiecare aplicație pe care o folosește copilul să aibă un obiectiv educațional și să satisfacă nevoia copilului de distracție”, a precizat Ancuța Zăvoianu.

Aceasta a adăugat că recomandă cursuri de programare axate pe vârstele de 7 – 14 ani, indiferent dacă elevii au o inclinație către tehnologie sau doar o simplă curiozitate, pentru căparticipând la astfel de cursuri, copiii pot vedea ce se află ’în spatele cortinei’ unei aplicații și își vor dori să creeze și ei”.

Ioan Opriș, Associate Professor la University of Miami în departamentul de Biomedical Engineering: Matematica trebuie exersată și cu creionul pe hârtie, dar și cu programarea

Ioan Opriș este Associate Professor la University of Miami în departamentul de Biomedical Engineering și face cercetări în domeniul neuroștiințelor. Într-o scurtă declarație pentru Edupedu.ro, acesta a susținut cursurile de gândire computațională pentru elevii din primele clase de școală.

La vârsta lor, creierul copiilor este în plin proces de dezvoltare în care conexiunile se formează prin învățare. De asemenea, învățarea este plăcută deoarece apare Dopamina (ca recompensă și plăcere pentru învățare) și întărește conexiunile care asociază conceptele digitale în mintea lor”, a explicat Ioan Opriș.

Profesorul a adăugat că “programarea este un proces dinamic activ si creativ, pe când urmărirea de jocuri este un proces mai monoton și plicticos, după ce copiii au învățat acel joc”.

În ceea ce privește subiectul mai larg „noile tehnologii și copiii”, Ioan Opriș avertizează că “există și părți bune și părți mai puțin bune. De exemplu, noile tehnologii fac multe pentru copii și dacă știu să folosească un dispozitiv IT modern nu înseamnă ca este un substitut pentru învățarea clasică. De exemplu, matematica trebuie exersată și cu creionul pe hârtie, dar și cu programarea. Copiii cu multă tehnologie nu știu să facă calcule simple. În altă ordine de idei, aplicarea tehnologiei moderne este adictivă. Trebuie combinată cu activități departe de computer, altfel se pierde echilibrul. Dar, cu toate astea, copilul trebuie expus la toate acestea de la o vârstă fragedă, pentru a se adapta mai ușor”.

 

  • Nextlab.tech este un start-up fondat în 2017 la București de un grup de specialiști în educație și tehnologie cu o bogată experiență. Misiunea NEXTLAB.TECH este să ofere servicii și să dezvolte tehnologii educaționale pentru învățarea informaticii folosind inteligență artificială și makerspace-uri. Serviciile și tehnologiile sunt destinate copiilor, părinților, profesorilor și organizațiilor educaționale care doresc să utilizeze sau să construiască makerspace-uri educaționale. Detalii suplimentare și înscrieri la: https://www.nextlab.tech
  • Advertorial susținut de Nextlab.tech


1 comment
  1. Felicitari invatatoarei!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Metodologia care propune „rotirea elevilor în bănci” cel puțin o dată pe modul, pentru prevenirea şi combaterea segregării şcolare, a fost publicată în Monitorul Oficial / Elevii din grupurilor vulnerabile nu vor fi așezați în ultimele două bănci

Metodologia pentru monitorizarea, identificarea, evaluarea, prevenirea şi combaterea segregării şcolare în învăţământul preuniversitar a fost publicată în Monitorul Oficial. Printre măsurile recomandate este și rotirea periodică a elevilor în bănci,…
Vezi articolul
instrumente de predare la scoala

Clasele de-a V-a se reduc la maximum 29 de elevi, până la 1 septembrie. Ce copii pleacă din clasele aglomerate? „Lăsăm la latitudinea școlilor formarea efectivelor” – secretarul de stat responsabil cu învățământul preuniversitar

Numărul elevilor din clasele a V-a va fi redus până la 1 septembrie la maximum 29 de copii per clasă, așa cum prevede legea educației modificată de Parlament în urmă…
Vezi articolul

Ministrul Educației anunță că 60% dintre elevii din România au obținut medii peste 8,50 în semestrul I al acestui an școlar, desfășurat cu prezență fizică, în creștere față de anul anterior, desfășurat mai ales online

În primul semestru al anului școlar 2021-2022, 60% dintre elevii de gimnaziu și liceu, din România, au obținut medii peste 8.50, potrivit declarației făcute la gandul.ro de ministrul Educației, Sorin…
Vezi articolul

(P) Manualul de Geografie pentru clasa a VIII-a, aprobat de Ministerul Educației, prezentat de autorii Carmen Camelia Rădulescu și Ionuț Popa: Geografia României pe care o propunem noi în anul 2020 nu mai seamănă deloc cu cea pe care o știa toată lumea: elevi, profesori, părinți

Manualul de Geografie pentru clasa a VIII-a, de la Editura Art Klett, desemnat câștigător la licitația organizată de Centrul Național pentru Politici și Evaluare în Educație, în anul 2020, și…
Vezi articolul