“Dacă un elev refuză să participe, refuză să comunice cu tine, atunci nu ai încotro, va trebui să existe și corigență” – spune secretarul de stat pentru învățământ preuniversitar Sorin Ion / Legislația prevede că elevii cu note insuficiente sau cu absențe “sunt declarați amânați”, nu lăsați corigenți

72.328 de vizualizări
Sorin Ion / Foto: Facebook.com
Anul acesta pot fi lăsați elevi corigenți, dă asigurări secretarul de stat din Ministerul Educației, Sorin Ion, responsabil pentru învățământul preuniversitar. Acesta a declarat, pentru scoala9.ro, că “dacă un elev refuză să participe, refuză să comunice cu tine, atunci nu ai încotro, va trebui să existe și corigență”.

Situația în care un elev nu participă fizic la oră este însă sancționată cu absență, potrivit Regulamentului de organizare și funcționare a unităților de învățământ. Iar potrivit aceluiași regulament, elevii care au prea multe absențe sau care nu au suficiente note pentru a le fi încheiate mediile, “sunt declarați amânați, semestrial sau anual”, potrivit articolului 117 din ROFUIP.

  • Sunt declaraţi amânaţi, semestrial sau anual, elevii cărora nu li se poate definitiva situaţia şcolară la una sau la mai multe discipline de studiu/module din următoarele motive:
    • a) au absentat, motivat și nemotivat, la cel puţin 50% din numărul de ore de curs prevăzut într-un semestru la disciplinele/modulele respective.
    • b) au fost scutiţi de frecvenţă de către directorul unităţii de învăţământ în urma unor solicitări oficiale, pentru perioada participării la festivaluri şi concursuri profesionale, cultural-artistice şi sportive, interne şi internaţionale, cantonamente şi pregătire specializată;
    • c) au beneficiat de bursă de studiu în străinătate, recunoscută de Ministerul Educaţiei și Cercetării;
    • d) au urmat studiile, pentru o perioadă determinată de timp, în alte ţări;
    • e) nu au un număr suficient de calificative/note, necesar pentru încheierea mediei/mediilor sau nu au calificativele/mediile semestriale ori anuale la disciplinele/modulele respective, consemnate în catalog de către cadrul didactic, din alte motive decât cele de mai sus, neimputabile personalului didactic de predare.

Ce susține secretarul de stat Sorin Ion:

  • “E bine totuși să-i ajutăm mai mult pe copii în perioada asta. Cu alte cuvinte, componenta de evaluare să fie mult mai atent tratată de către profesori. În niciun caz «dacă n-ai știut, ai 4, la revedere!», asta eu n-o recomand nici în vremuri normale, nu numai în vreme de pandemie. Ci să-i dăm elevului o șansă în plus.
  • Nu se va legifera să nu se lase corigenți nici în vreme de pandemie: „pentru că apoi cădem în extrema cealaltă «dacă tot nu ne lasă corigenți, ce rost are să mai învăț?»”
  • În ceea ce privește evaluarea, s-au mai perfecționat profesorii noștri, s-au perfecționat chiar și elevii. Am renunțat la teze, deci am scăpat de grija unei lucrări scrise care comporta mari probleme de asigurarea condițiilor egale. Că de fapt aici e problema cea mai mare: să asiguri condiții egale, ceea ce înseamnă că din punctul meu de vedere, evaluarea se poate face absolut în fiecare oră.
  • Evaluare înseamnă și întrebare și răspuns al elevului în timpul orei online. Nu cred că va fi o problemă cu încheierea mediilor. Le spun profesorilor să facă evaluarea cât se poate de riguros, dar în același timp și înțelegând condițiile prin care trec copiii. Dacă un elev refuză să participe, refuză să comunice cu tine, atunci nu ai încotro, va trebui să existe și corigență. Deci corigența nu a abrogat-o nimeni și n-o s-o abroge vreodată”.

Ce se întâmplă cu elevii amânați pe semestrul I, potrivit ROFUIP:

“Elevii declaraţi amânaţi pe semestrul I îşi încheie situaţia şcolară în primele patru săptămâni de la revenirea la şcoală.

  • (2) Încheierea situaţiei şcolare a elevilor prevăzuţi la alin. (1) se face pe baza calificativelor/notelor consemnate în rubrica semestrului I, datate la momentul evaluării.
  • (3) Încheierea situaţiei şcolare a elevilor amânaţi pe semestrul al II-lea, a celor declaraţi amânaţi pe semestrul I care nu şi-au încheiat situaţia şcolară conform prevederilor alin. Anexa 43 (1) şi (2) sau a celor amânaţi anual se face înaintea sesiunii de corigenţe, într-o perioadă stabilită de consiliul de administraţie. Elevii amânaţi, care nu promovează la una sau două discipline/module de studiu în sesiunea de examene de încheiere a situaţiei şcolare a elevilor amânaţi, se pot prezenta la sesiunea de examene de corigenţe. Elevii declaraţi amânaţi anual din clasa pregătitoare, respectiv din clasa I, care nu se prezintă în sesiunile de examinare sunt reînscrişi în clasa pentru care nu s-a încheiat situaţia şcolară”.

Regulamentul pentru organizarea școlilor prevede că un elev poate fi lăsat corigent în anumite condiții:

Art. 119

  • (1) Sunt declaraţi corigenţi elevii care obţin calificativul “Insuficient”/medii anuale sub 5,00 la cel mult două discipline de studiu, precum şi elevii amânaţi care nu promovează examenul de încheiere a situaţiei şcolare, la cel mult două discipline de studiu.
  • (2) În cazul în care curriculumul este organizat modular, sunt declaraţi corigenţi:
    • a) elevii care obţin medii sub 5,00 la modulele ce se finalizează pe parcursul anului şcolar, indiferent de numărul modulelor nepromovate;
    • b) elevii care obţin medii sub 5,00 la cel mult două module care se finalizează la sfârşitul anului şcolar, precum şi elevii amânaţi care nu promovează examenul de încheiere a situaţiei şcolare, la cel mult două module.
  • (3) Pentru elevii corigenţi se organizează anual o singură sesiune de examene de corigenţă, într-o perioadă stabilită de Ministerul Educaţiei și Cercetării.
  • (4) Pentru elevii corigenţi menționați la alin. (2) lit. a), se organizează și o sesiune specială de examene de corigență, în ultima săptămână a anului școlar. Media fiecărui modul, obținută în cadrul sesiunii speciale de corigență, este și media anuală a modulului.

Reamintim că anul acesta, pe 9 mai 2020, ministrul Monica Anisie a declarat că-i asigură “pe copii că trebuie să fie liniștiți” și a explicat că “dacă există și posibilitatea ca pe primul semestru copilul să aibă o medie sub 5 – în această situație nu supunem copilul unui risc. Ci, din contră, venim în sprijinul lui. Și atunci îi dăm posibilitatea să dea o lucrare, să facă un proiect, să fie apreciat pentru activitatea online”.

Întrebată dacă asta este o măsură astfel încât elevul respectiv să nu devină corigent, Anisie a răspuns: “Exact! Iar nota pe care o primește pe proiectul respectiv, pe tot ce am spus mai devreme, nota respectivă devine media anuală. Adică se elimină media de pe primul semestru“.

Declarațiile de atunci au fost făcute la un post de televiziune deținut de Partida Romilor Pro-Europa, la emisiunea “Din viața romilor”.

Foto: Facebook.com/Sorin Ion


36 comments
  1. Am citit din aceste multe comentarii,de profesori si sistemul de invatamant este interzis sa ai opinii,profesorii si sistemul sunt extraordinari ,sunt perfecti singura lor problemsa este ca in acest sistem ei sunt deranjati de existenta elevilir si parintilor.Toti vorbesc de promovarea elevilor,ca nu participa la ore,ca nu se pregatesc corespunzator pentru orele de curs,ca nu sunt informati,atenti etc dar profesorii care absenteaza ,care intarzie,care nu sunt informati la orele de curs de ce ei sunt promovati 100% si primesc salarii 100%.PS Pentru profesori si politicieni se accepta doar laudele ei fac intotdeauna totul perfect si rezultatele ,,muncii” lor aduc ,,bunastare” numai ……completati.

  2. Bravo, Amalia Dima, faceti-va curaj, uniti-va, mai multi elevi si faceti petitii scrise, trebuie sa va faceti auziti, altfel se va inabusi vocea voastra, la fel ca a generatiilor trecute. Iesiti in fata, pentru ca voi sunteti viitorul, nu ii lasati pe altii sa il distruga!

  3. Loredana, abereaza in nestire! Nu mai pedepsim elevii, ii lasam sa ne dea in cap. Sunt convins ca o stire cu un profesor batut in cap cu o lopata de un elev, ar suna astfel la jurnalele de stiri: Senzational: profesor batut cu o lopata de un elev. Elevului i se va scadea probabil media la purtare. Lopata era furata de la fochist.

  4. Să vă fie rușine! Nu a-ți dat o tableta, nu vă interesează nimic! Oare ministrul educației și toți care vin degeaba la muncă în minister, n-ar trebui lăsați repetenți?

  5. Si dacă nu putem intra din niste cauze cum ar fii ca nu avem cu ce accesa sau nu avem internet si nu putem lua legatura cu profesorii? Rămânem corigenți? Pai uitați care e faza, noi elevii, ne-am saturat de voi, de toate orele obositoare, stând numai cu ochii în monitoare, a stati si dupa 7-8 ore de cursuri mai adaugati înca 5 ore pentru rezolvarea temelor de acasa, noi ce timp liber mai avem? Ne chinuiți fraților și dați legi fara sens dragii mei, ma scuzati.. de la încălcarea dreptului la viață privată până la încălcarea a mai multor drepturi de care noi avem nevoie. Unde vă credeți oamenilor? Ne luați și din vacanță pe lângă și timp liber alaturi de familie mai deloc.. vreau sa ni se respecte drepturile. Iar cu tabletele pentru elevii care nu au la îndemână nimic, unde sunt? Nu sunteti în stare de nimic, ne predati fara sens si tot noi suntem trasi la raspundere pentru tot, a.. ca nu stiti voi sa predati si ne dati niste teme amărâte care nu ne vor ajuta cu nimic în viață, eu m-aș sinucide în loc sa fac ore online. Propun demisia tuturor inculților care nu au ce căuta în ministerul educatiei.

    1. @Amalia Dima
      Domnisoara, presupunand ca esti eleva, ceea ce nu cred, sa stii ca ai niste probleme mult mai mari decat faptul ca nu esti prietena cu limba romana sau ca iti lipsesc multi din cei 7 ani de acasa. Te-as sfatui sa incepi sa te programezi. Incepe cu psihologul scolar.

    2. Bravo, Amalia Dima, faceti-va curaj, uniti-va, mai multi elevi si faceti petitii scrise, trebuie sa va faceti auziti, altfel se va inabusi vocea voastra, la fel ca a generatiilor trecute. Iesiti in fata, pentru ca voi sunteti viitorul, nu ii lasati pe altii sa il distruga!

    3. Amalia, dacă elevul nu are dispozitive cu care să se conecteze sau nu are internet, nu îl pedepsește nimeni în niciun fel.
      De la ” uitați care e faza, noi, elevii, ne-am săturat de voi” m-ai pierdut.
      Reformulează, sunt convinsă că poți, corectează-ți greșelile de ortografie și revino în discuție.

      1. Daca tot a picat Meet-ul, am avut putin timp sa recitesc post-urile. N-am dovezi, dar zau ca Loredana scrie ca Amalia Dima si invers. Asa ca daca o fi sa reapara, reapar ambele. Macar de si-ar afâna un pic discursul, ca te ia de cap.
        Semnez: un instigator negativist, egoist si dictatorial😂

    4. Dar dacă nu am bani să-mi plătesc internetul?
      Învățământul este gratuit în România!
      Cine îmi plătește factura de la curent sau internet?
      Sau profesorilor, cine le plătește curentul și internetul?
      Și ar fi multe…..

  6. Ce repede se pedepsesc copiii in tara asta, dar cei care gresesc public, care traiesc pe banii nostri, sau au sute de absente, o duc bine mersi, sunt pe podiumuri. Treziti-va! Invatamantul, scoala, trebuie sa fie placuta, relaxata, nu ca si in comunism! Luati exemplu de la tarile civilizate! Copiii in Romania sunt numai “pedepsiti” ! Nu ati observat ca sistemul acesta nu functioneaza? Trebuie schimbati toti profesorii incompetenti si introduse persoane cu pregatire psihopedagogica pentru a lucra cu copiii, care sa fie mai umani si introduse materii diverse, care sunt utile copilului in viata si in societate. Scoala, pentru a fi eficienta, ar trebui sa fie a doua casa pentru copii. Puneti intetesul copiilor pe primul plan! Si atunci o sa se rezolve toate.

    1. Treziti-va dvs! Nimeni nu vorbeste de pedepse, ci de aplicarea corecta a legislatiei si de evitarea unui alt “hei rup umanitar” la sfarsitul anului, dupa modelul din iunie anul trecut.
      PS. “Nu ca in comunism”. “Si” n-are loc aici.

      1. Catre inteligenta intruchipata care nu are curaj sa isi dea nume, “B” , in primul rand sunt foarte treaza din 2 motive: am copii in scoala din Romania de 20 de ani incoace, am experienta si cu invatamantul din alte tari, unde copiii mei au facut scoala cativa ani, deci pot sa fac comparatie, daca ar citi cu atentie ar observa chiar ca insisi elevii s-au saturat de acest sistem de predare si de pretentii, iar in al doilea rand, sunt la curent cu toate legile, cu ele ma ocup si nu trebuie sa imi spuna cineva cat sunt de aplicate, pentru ca stiu exact ca NU se aplica legile in tara asta! Daca se aplicau, nu am mai fi ajuns acum la aceasta discutie. Si sa ma scutesti de “ps” si corecturi gramaticale, ca nu suntem la examen aici, aici incercam sa transmitem ceva, nu sa ne legam de alte treburi. Crede-ma, stiu sa scriu la modul perfect gramatical. Cine vrea sa citeasca, citeste si printre randuri, asa cum stiu face copiii, tinerii, pe care ii incurajez sa isi apere drepturile si sa iasa in fata, sa fie curajosi si sa se opuna nedreptatilor si exceselor de orice fel. Interesul copilului trebuie sa primeze, pentru ca suntem intr-o societate democratica care ne pretindem europeana si care am achiesat la acest principiu prin semnarea si implementarea tuturor tratatelor internationale in domeniu.

        1. @Loredana si mai cum?
          Ce sa spun! Uite cine are nume complet. Loredana e nume de scena? Dincolo de faptul ca nu prea iti iese aritmetica celor 20 si multi ani in care copiii ti-au fost in scoli, dincolo de incoerență (niste puncte puse din cand in cand te-ar ajuta sa mai respiri, nu de alta dar pari uneori ca ramai fara aer si e periculos), dincolo de modul ”perfect gramatical” in care nu scrii (”o societate democratica care ne pretindem europeana”??) si pentru care n-ar trebui sa ti se dea nu stiu ce legi pe mana, ci ar trebui sa fii trimisa inapoi la scoala, ramane un fapt: n-ai argumente. Tot ceea ce faci este sa lansezi niste judecati pe care tu le consideri ”de valoare”, dar care sunt egale cu 0. Asa pot si eu sa afirm ca o faci pe snoaba intelectuala (acquiescer, mai sa fie!!). Bref, mult zgomot pentru nimic.

          1. Ai demonstrat tu cine e snoaba si cine face mult zgomot pentru nimic. Moderatorii acestei pagini, ar trebui sa interveniti la comportamentul jignitor al acestui utilizator abuziv, care nu are nimic in legatura cu subiectele, acesta/aceasta intra doar ca sa se lege de ceilalti, care vorbesc politicos si la subiect. Cum isi permite sa se ia inclusiv de un copil, care isi exprima parerea din realitatea traita zi de zi? Cine e, sa il trimita la psiholog? Ce e cu tupeul asta? Sunt sigura ca e din sistem, e oglinda lui, un exemplar periculos pentru copii, distructiv al democratiei, al evolutiei, care nu accepta nimic, nu vede nimic, tot ce stie sa faca e sa critice, fara argumente si fara sa respecte pe nimeni. Lipsa de respect arata cine esti tu, nu cine e persoana pe care o jignesti. Si cu asta am incheiat discutia, inclusiv pe acest site, daca moderatorii tolereaza un astfel de comportament instigator, egoist, negativist si dictatorial. Un singur raspuns ii mai dau lui b: fiica mea cea mai mare, in varsta de 20 de ani, care face 2 facultati in tara plus are o bursa la Cambridge a luat Bac ul cu nota 10, asa ca nu iti permit sa mai continui cu numele meu aici. Invata ce e respectul si sa fii atent la continut, apoi sa revii! In rest, va doresc multa putere de munca la toti, ca de educatie nu e loc aici.

          2. O rog pe doamna sa “achieseze” regulamentul scolar si sa inteleaga ca profesorul nu e pe fata pamantului sa pedepseasca elevul si ca daca sunt niste legi, trebuie respectate de toti, atat de profesori, cat si de elevi. Faptul ca un elev greseste(absente, indisciplina, acte de violenta etc) si primeste nota scazuta la purtare, nu inseamna ca elevul este pedepsit doar si mai ales pe nedrept. Inseamna ca este sanctionat conform regulilor, legii, asa cum si eu, omul, profesorul sunt in caz ca gresesc. Inseamna ca mi se aduce un avertisment si mi se ofera astfel posibilitatea sa ma indrept, sa invat din greseli. Scopul este nu pedeapsa, ci indreptarea, constientizarea propriilor greseli si comportamente. Asa ca, stimata Loredana, mai usor cu instigarile la petitii si spalarea de creiere de adolescenti frustrati care nici macar tiuleie sub nas nu au. Vezi de patratica ta si problemele si frustrarile personale si familiale, revarsa-le pe site-uri de specialitate! Nu suntem datori sa te consiliem pe tine psihologic ca nu percepi, nu ‘achiesezi’ elementele de diferenta si acomodare intre doua situatii, doua tari, doua civilizatii, doua etape ale vietii si in special doua categorii educationale diferite: educatul si educatorul, care, oricat i-ai indemna ‘mneata la petitii, nu vor avea dreptul sa se traga de sireturi cu un profesor intr-o lume normala si civilizata. Dar dumneata ai alte pareri, asa ca nu m-ar mira ca maine -poimaine sa primesc in cap una de la un astfel de elev pus de tine sa faca petitii, stiind ca nu va fi sanctionat. Nu ma mai mira nimic. Intr-o tara in care ministrul educatiei iti cere promovabilitate suta la suta si inlesneste prostia, ce sa ceri?

    2. Fii serioasa ! A 2-a casa ??? Pai pt 40% casa este locul unde invata comportamentele neortodoxe ale parintilor iresponsabili !!!
      Daca in opinia ta ar trebui schimbati muuulti profesori, te informez ca muuuulti din cei competenti/tineri nu vor sa intre in sistem.

      1. “Mnk”, nu ai nimic de transmis aici? Ai intrat doar sa critici, sa ne arati ca esti…? Ca nu vad nici o legatura, o continuitate sau o motivare a cuvintelor tale…ce sau pe cine vrei sa sustii? Noi vorbeam pe textul prezentat pe Edupedu, nu cred ca e cazul sa ne luam unii de altii, cred ca ar trebui sa ne intereseze binele copiilor si sa gandim solutii in acest sens.

      2. @Loredana
        🤣🤣🤣🤣
        S-a enervat Lori! Zi-le Loredana!
        Semnez: utilizatorul abuziv si exemplarul distructiv al democratiei si al evolutiei. Instigatorul-oglinda.
        Nu cred ca am ras vreodata mai mult!

  7. Citestesc Rofuip ul pe care il scriu chiar ei?

    La 10 abs. nemotivate se scade un punct la purtare.
    Deci ramane REPETENT.

    Situația neîncheiată fara evaluare ulterioară si declararea ca promovat duce tot la Repetenție.
    “Amânarea” se face doar medical sau cauze obiective, nu invocarea de cai verzi pe pereți.

    Nu mai amăgiți oamenii.
    Spuneti adevărul, chiar dacă doare.

    1. Foarte corect. Eu nu bag in evaluare de incheierea situatiei decat elevii cu absente justificate: internari, acomodare de domiciliu in strainatate cu parinti cu contract de munca etc. Nu ca nu ai venit tu tot semestrul si vrei sa ti se incheie media.. Hai, nu, zau?! Acei elevi se potrivesc criteriului in care absenti fiind, se scade la peste 10 absente 1 punct la purtare si tot asa ajunge la sub 6. Sub 6 esti REPETENT. Nu induceti lumea in eroare cu amanati si alte prostii. Nu ai justificare, nu treci. Ca doar n-om fi toti prosti sa venim un an si tu sa stai acasa si sa te trecem.

  8. Dintotdeauna au fost și corigenți, și repetenți, și elevi cu situația neîncheiată, și neșcolarizați! ROFUIP NU s-a modificat tot, doar s-au in trodus niște precizări valabile doar pentru acea perioadă!

    1. Corect. Cu o singura exceptie: iunie 2020. Cand s-a promovat inclusiv prin “invitarea elevului”, disparut de pe radar de prin ianuarie, “la realizarea unui proiect”. Nota suprema si mama tuturor mediilor. Ce a rezultat? Mii de “Goe” s-au vazut promovati. A fost “bine”.

  9. Titlul lasa loc de interpretari. “Note insuficiente”, trebuie mentionat pentru parintii cuprinsi de neliniste, inseamna ca numarul de note nu este suficient pentru ca elevului sa i se incheie media (minimum 2). Acesti elevi nu pot fi lasati corigenti, ci raman cu situatie neincheiata, urmand ca media sa fie, eventual, incheiata in semestrul urmator. Cat despre articolul cu 50% absente din nr total de ore, cati credeti ca-l aplica? Ar trebui sa vedeti cataloage in care rubrica de absente e de un albastru plin si elevul termina cu media 8 sau 9.
    In alta ordine de idei, se vede treaba ca aschia nu sare departe de trunchi si ca dl. secretar de stat preia, ce-i drept mai voalat, celebrele teze din mai: “Sa facem bine si toata lumea sa fie multumita!” Poate nu i-ar fi prins rau dlui.inspector general/secretar de stat mai multa practica la clasa. Ar fi observat poate ca, uneori, oricat de mult “bine” ai vrea sa faci si oricate sanse ai da, unora chiar nu le pasa, adica n-ai cu cine. De ce? Pentru ca motto-ul incheierii anului scolar trecut, transmis pe cai oficiale si neoficiale de minister a fost, citez din memorie, “promovabilitate 100%, ca e pandemie si trebuie sa fim intelegatori.” Unii s-au obisnuit deci prost, iar acum e tarziu sa-i mai dezveti.

    1. Domnul trebuie să ,,citească” (măcar) legislația, dacă știe carte și nu este ,,pus acolo” doar că știe politică! 😀

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Eurobarometru: România, pe ultimul loc în Uniunea Europeană la cunoștințe financiare. În același sondaj peste jumătate dintre români cred că știu foarte multe lucruri despre bani, fiind pe primul loc în Europa la auto-percepție / Care au fost cele 12 întrebări

Unul din doi români crede despre el că știe foarte multe sau mai multe lucruri despre bani decât media adulților din țara sa, potrivit celui mai recent Eurobatometru – sondaj…
Vezi articolul

Institutele de cercetare vor fi evaluate, în vederea fuziunii sau desființării celor neperformante, de experți independenți cu experiență managerială / Regulile evaluărilor – stabilite printr-o metodologie aflată pe agenda ședinței de vineri a Guvernului

Institutele de cercetare vor fi evaluate, în vederea unor eventuale fuziuni prevăzute în Legea de acum un an referitoare la integrarea voluntară a acestor organizații, de către trei experți evaluatori…
Vezi articolul

UPDATE Nereguli la Olimpiada națională de Muzică pentru liceu de la Craiova, semnalate de profesori: baremul pentru proba de Teorie muzicală, cu mai puține exerciții decât ar fi primit elevii – FOTO

Nereguli la Olimpiada națională de Muzică pentru elevii de liceu, desfășurată la Craiova, potrivit surselor Edupedu.ro. Baremul pentru proba de teorie muzicală afișat la liceul organizator cuprinde doar 7 sau…
Vezi articolul

Evaluarea psihosomatică pentru înscrierea la clasa pregătitoare 2019 – Cum se desfășoară evaluarea psihosomatică, ce trebuie să știe copiii și care sunt riscurile școlarizării înainte de vreme

Copiii care împlinesc 6 ani după 1 septembrie 2019 pot să urmeze clasa pregătitoare numai după ce trec printr-o evaluare psihosomatică. Durează 20 de minute, se realizează la grădinițele de…
Vezi articolul