DDS Diagnostic, una dintre cele două companii acuzate de Inspectoratul pentru Situații de Urgență că „nu și-au îndeplinit obligațiile contractuale” în privința livrării testelor de salivă pentru elevi, anunță că are un stoc de peste 2,4 milioane de teste și că IGSU ar fi cerut rezilierea contractului pentru o întârziere de 30 de ore

1.889 de vizualizări
Foto: pachet teste salivă (surse – EduPedu.ro)
Compania DDS Diagnostic anunță într-un comunicat de presă că are pe stoc 2.400.000 de teste pentru școli, pe care le poate livra imediat, anunță societatea care susține că are contract cu Inspectoratul General pentru Situații de Urgență – IGSU pentru livrarea testelor, scrie G4Media.ro. Replica vine după ce ministerul Educației a publicat joi o solicitare către IGSU/DSU, în care scria că ar fi primit răspuns de la instituția subordonată secretarului de stat Raed Arafat, că „a fost recepționată cantitatea de 8.000.000 bucăți, rămânând de livrat doar 7.000.000 de bucăți, deoarece furnizorii DDS Diagnostic SRL și ISSOSOCIAL MEDIA SRL nu și-au îndeplinit obligațiile contractuale”.

”DDS Diagnostic are în stoc cele 2,4 milioane de teste contractate, încă din data de 4 decembrie, din care 400.000 de teste au fost gata de livrare înainte de 2 decembrie 2021.

IGSU nu a recepționat marfa și a trimis o notificare de rezoluțiune a contractului din cauza întârzierii livrării.

Pentru justificarea întârzierii livrării cu 30 de ore, compania DDS Diagnostic a furnizat toate documentele necesare, documente care demonstrează că intrarea în țară a transportului a fost întârziată din motive imprevizibile, independente de voința noastră”, se arată în comunicatul publicat și pe site-ul companiei.

  • Societatea susține că a informat ISU încă din 2 decembrie cu privire la întârziere și s-a invocat apariția situației de forță majoră prevăzută în contract. ”Apoi Camera de Comerț și Industrie a României a emis Avizul privind existența cazului de forță majoră”, precizează compania.

”Subliniem că întreaga cantitate de teste este pe stoc și poate fi livrată de îndată, în interesul tuturor părților implicate și mai ales al elevilor, cadrelor didactice și funcționării sistemului de sănătate.

Forța majoră este justificată de contextul apariției crizei “Omicron”, când lanțul de aprovizionare global/internațional (care include producție materie primă/componente, logistică, manipulare, transport logistic etc) a fost supus unor noi restricții, care nu puteau fi prevăzute la data semnării contractului. Ca urmare, operatorul aerian ne-a anunțat că restul de 2 milioane de teste vor fi livrate cu întârziere de o zi la aterizare în România, fapt care a determinat o întârziere a livrării testelor DDS Diagnostic către IGSU cu 30 de ore. Am făcut tot ce a ținut de noi pentru a limita efectele forței majore”, se mai arată în comunicat.

  • Cargo SLS, compania care a asigurat logistica și transportul în acest caz, susține precizările DDS Diagnostic.

“Din cauza situației pandemice globale, toate fluxurile de aprovizionare marfă au fost perturbate grav. Transportul maritim și feroviar au fost suprasolicitate în ultimele luni. Multe dintre companii au decis transferul mărfurilor pe modul de transport aerian, ceea ce a dus la cel mai mare nivel de încărcare al ultimilor ani.

Odată cu identificarea noii tulpini Covid Omicron – situație apărută cu câteva zile înainte de livrare și care nu putea fi prevăzută, piața s-a contractat și mai tare, măsurile de prevenție luate de toate țările au fost înăsprite, aceste măsuri afectând și mai puternic lanțurile de aprovizionare. (…) Cu toate eforturile depuse de toți cei implicați în acest transport, s-a reușit ca impactul să fie minim și testele să ajungă în București cu o întârziere de doar 24 de ore față de termenul de livrare avizat inițial”, a transmis Mihai Stoica, CEO Cargo SLS.

Amintim că Departamentul pentru Situații de Urgență (DSU) a făcut precizări, joi seara, arătând că unii furnizori nu au respectat contractele.

Vineri seara, după un schimb de replici în scris, în spațiul public, cu ministrul Educației Sorin Cîmpeanu, Raed Arafat a prezentat la Digi24 care este graficul de livrare a testelor spunând că nu sunt livrate teste din salivă care ar fi trebuit să ajungă să săptămâna acesta în şcoli pentru că unii dintre furnizorii de teste au refuzat să semneze contractele subsecvente pentru furnizarea testelor, în timp ce alţii cer preţuri prea mari.

„Noi am primit acordurile cadru de la ONAC semnate şi au început colegii de la IGSU să semneze contractele subsecvente. Şi aici avem: primul furnizor, 3 milioane de bucăţi, furnizorul nu a semnat contractul subsecvent, a refuzat să-l semneze. Al doilea furnizor, 5 milioane de bucăţi livrate în data de 25 noiembrie, distribuite. Al treilea furnizor, 1 milion de bucăţi, preţul foarte mare. Sunt doi furnizori care au un preţ foarte mare şi aici am rămas sub semnul întrebării, preţul este de trei ori mai mult decât cel mai mic preţ. S-a acceptat o variabilitate, dar aici – îi lăsăm, dacă vedem că situaţia nu se rezolvă decât aşa, o să mergem şi pe linia asta, dar totuşi – adică pe linia să te duci să contractezi, pentru că ei au acord cadru, dar preţul este de trei ori cât cel mai mic preţ şi aproape de două ori cât cel mai mare preţ următor, după ei.

Asta a fost o negociere, nu putem să spunem că ONAC-ul a greşit, dar în acelaşi timp ne gândim că poate că vin ceilalţi care au preţurile totuşi mai rezonabile. Şi aici mergem mai departe.

Am avut unul cu 2.400.000, nu a livrat, trebuia să livreze în 2 decembrie. Mai avem unul cu 1.500.000, trebuia să livreze în 2 decembrie, a livrat în 25 noiembrie, deci mai devreme. Avem încă unul cu 3 milioane de bucăţi, deci contractul nu a intrat în vigoare, nu a fost constituită garanţia de execuţie, dacă nu a constituit garanţia înseamnă că nu l-a mai interesat să vină, doar că a participat, a semnat acordul-cadru, nu a mai venit. Mai are de livrat un milion de bucăţi în data de 17 decembrie. După care mai avem încă cineva cu 3 milioane de bucăţi tot la preţul de 14 lei, care aşteptăm, în aşteptare să vedem ce se întâmplă. După care avem: 1 milion de bucăţi care urmează, dacă se respectă contractul, să se livreze în 18 decembrie, mai avem 1.500.000 în 14 decembrie şi le-au livrat în 1 decembrie, mai devreme, mai avem 2 milioane care urmează în 20 decembrie, mai avem 3 milioane în 21 decembrie”, a mai spus Arafat.

Pentru că declarația este mai greu de urmărit, am făcut un tabel cu datele și numărul de teste despre care vorbește secretarul de stat.

Număr testeData de livrareDetalii
3.000.00025.11.2021a refuzat să semneze
5.000.00025.11.2021livrate
1.000.00025.11.2021preț prea mare
2.400.00002.12.2021nu a livrat
1.500.00002.12.2021livrate în 25.11.2021
3.000.000contract anulatnu a constituit garanția
1.000.00017.12.2021în termen
3.000.00017.12.202114 lei/test – preț prea mare
1.000.00018.12.2021în termen
1.500.00014.12.2021livrate pe 01.12.2021
2.000.00020.12.2021în termen
3.000.00021.12.2021în termen
27.400.000total
sursă date: Raed Arafat
Informații de context

Ministerul Educației a avertizat miercuri într-o adresă trimisă Departamentului pentru Situații de Urgență că unitățile de învățământ au rămas fără teste pentru săptămâna viitoare. Joi seară, Departamentul pentru Situații de Urgență a anunțat că unii furnizori nu au respectat contractele.

Edupedu.ro a scris încă de la începutul săptămânii că cele 6,5 milioane de teste antigen rapide pe bază de salivă trimise în școli sunt suficiente doar pentru testarea din această săptămână.

În învățământ sunt 2.918.275 de elevi și copii de grădiniță, potrivit Ministerului Educației. Iar numărul total de „persoane încadrate în sistemul de învățământ preuniversitar” este de 292.872, potrivit aceleiași instituții. Împreună înseamnă 3.211.147 de persoane.

Două teste pe săptămână pentru aceste persoane înseamnă că, pentru săptămâna 6-10 decembrie, este nevoie de 6.422.294 de teste de antigeni pe bază de salivă. Asta în condițiile în care au fost achiziționate și livrate, potrivit declarațiilor publice de până la acest moment, 6,5 milioane de teste. Cantitatea este suficientă pentru doar o săptămână.

Amintim că Oficiul Național pentru Achiziții Centralizate a lansat pe 14 octombrie licitația pentru cele 70 de milioane de teste de salivă destinate școlilor. În total, achiziția era estimată la 1.050.000.000 lei fără TVA, potrivit documentației oficiale publicate pe SEAP și pe site-ul ONAC. Licitația s-a făcut în procedură de urgență și a durat 15 zile, fiind o „Negociere Fără Publicare Prealabilă”.

Testele sunt cumpărate și livrate inspectoratelor școlare prin Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, iar apoi acestea ajung în școli prin inspectorate. 

Mai jos, firmele câștigătoare:

La Lotul 1 au câștigat 3 firme care împart între ele 9 milioane de teste în valoare totală de 80.450.000 lei, la Lotul 2 au câștigat 4 firme care vor distribui 11,1 milioane de teste de salivă în valoare totală de 113 milioane de lei și trei firme au câștigat Lotul 3, care numără în total 9,5 milioane de teste în valoare totală de 75 de milioane de lei.

Lotul 1:

  • Viggo Fashion International SRL – 5 milioane de teste de salivă
  • MEDPARK B.V. – 3 milioane de teste
  • EVA HEALTHCARE SRL – 1 milion de teste

Lotul 2:

  • DDS Diagnostic – 2,4 milioane de teste
  • Doctor Swiss – 1.5 milioane de teste
  • IossocialMedia – 4 milioane de teste
  • MCM EVA – 3.2 milioane de teste

Lotul 3

  • Self Care&CampMedica – 3 milioane de teste
  • Sinofarm&Vitrosens – 3.5 milioane de teste
  • Logaritm&Best Achizitii – 3 milioane de teste

2 comments
  1. Hopa!!! Incep sa iasa la iveala “neste” lucruri. A castigat licitatia cine “nu trebuia” si s-a gasit un pretext… Treburile iau o turnura interesanta. Foarte interesanta si de urmarit.

  2. In interesul…cadrelor didactice??? Care interes? De a asambla ca ultimul manipulant niste ca.caturi de 5 centimetri la sute de elevi in zilele de vineri cate 3 ore dupa program?? Care interes? A fost testat vreun profesor, a primit vreo masca sau vreun test de saliva? Inafara de obligatii “in interesul” sau a primit macar o foaie de hartie? Au cumparat directorii din banii lor si ai profesorilor mana de la mana pungi de sigilare si topuri de hartie si cartuse pentru a se xeroxa instructiunile. In interesul meu, al cadrului didactic? Jigodiilor! Nu v-ar fi rusine!!! Ati transformat invatamantul in hala de uzina si profesor in asamblator de piese mici la banda dupa ce i-ati luat si salariul amarat? Fluturati prin presa decizii de mariri imense de alocatii, de pensii, a 13-a pensie. Noua cand ne dati, nu al 13-lea salariu, ci, macar dreptul nostru prin lege? Cat mai tineti un profesor cu 16 ani vechime cu 2500 lei in mana cu sporuri?? Cat mai tineti in brate directori pusi politic ce ne trateaza ca pe niste iobagi legati de glie??? Cat ne mai scarbiti cu decizii de online pe banii nostri sau voluntariat obligatoriu inscrise in fisa postului??!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Costul standard per elev, pentru anul 2021, aprobat de Guvern. Nicio creștere pentru salarii, dar o majorare până la 36% în mediul rural pentru componenta cheltuielile cu pregătirea profesională, evaluarea periodică a elevilor, bunuri și servicii

Costul standard per elev, pentru anul 2021, a fost aprobat de Guvern prin hotărâre joi, 25 martie, potrivit anunțului făcut de ministrul Educației la finalul ședinței Executivului. Cîmpeanu a spus…
Vezi articolul

Universitatea de Medicină “Carol Davila” lansează un centru de inovație și cercetare, cu atenție pentru soluții digitale, analiză big data și inteligență artificială în sănătate

Universitatea de Medicină și Farmacie “Carol Davila” din București începe să deruleze proiecte printr-un nou Centru de inovație și e-Health (Cieh), anunță instituția într-un comunicat de presă. Centrul are drept…
Vezi articolul