Decontarea navetei pentru tot personalul din învățământ, inclusiv pentru personalul auxiliar și cel administrativ, propusă de Consiliul Economic și Social

16.889 de vizualizări
Foto: © Tero Vesalainen | Dreamstime.com
Consiliul Economic și Social (CES) a propus decontarea navetei pentru întreg personalul din învățământ, nu doar pentru cadrele didactice, ci și pentru personalul didactic auxiliar și personal administrativ, iar acest lucru “trebuie introdus explicit în legea Învățământului Preuniversitar”, se menționează în amendamentele aduse de CES la proiectele legilor Educației.
  • Consiliul Economic și Social este un organism de avizare al inițiativelor legislative, iar joi a dat un aviz favorabil, cu propuneri de modificare și observații, celor două proiecte de legi ale Educației.
  • Proiectele legilor Educației ar fi trebuit aprobate în Guvern până pe 23 martie, așa cum ceruse premierul Ciucă, însă ministra Educației, Ligia Deca, nu a putut participa la ședințele de săptămâna trecută, fiind bolnavă de Covid-19, după vizita din Abu-Dhabi efectuată împreună cu președintele Klaus Iohannis și ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Sebastian Burduja.

Consiliul Economic și Social propune prin amendamentele aduse celor două proiecte ale educației ca întreg personalul din învățământ, inclusiv cel auxiliar și administrativ să beneficieze de decontarea navetei.

“La articolul 135 este necesară o corelare cu articolul 134 și introducerea explicită decontării navetei pentru tot personalul din învățământ (cadre didactice, personal didactic auxiliar și personal administrativ)”, arată propunerea CES.

Sursa: https://www.ces.ro/avize-ces-2023/ro/254

Din proiectul legii Educației, în varianta Deca, personalul administrativ nu este inclus ca beneficiar al decontului navetei.

”Art. 135
(1) Finanțarea complementară asigură cheltuieli de capital, cheltuieli sociale și alte cheltuieli asociate procesului de învățământ preuniversitar de stat, care nu fac parte din finanțarea de bază a unităților de învățământ preuniversitar.
(2) Finanțarea complementară se asigură din bugetele locale ale unităților administrativ teritoriale de care aparțin unitățile de învățământ preuniversitar de stat, cât și din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată, aprobate anual prin legea bugetului de stat cu această destinație, pentru următoarele categorii de cheltuieli:
a) investiții, reparații capitale și curente, consolidări;
b) subvenții pentru internate și cantine;
c) cheltuieli pentru evaluarea periodică națională a elevilor;
d) cheltuielile pentru naveta cadrelor didactice și a personalului didactic auxiliar, conform legii;
e) cheltuieli pentru examinarea medicală obligatorie periodică a salariaților din învățământul
preuniversitar;
f) cheltuieli pentru concursuri școlare și activități educative extrașcolare, centre de excelență
organizate în cadrul sistemului de învățământ;
g) cheltuieli pentru asigurarea securității și sănătății, pentru personalul angajat, beneficiarii primari;
h) gestionarea situațiilor de urgență;
i) cheltuieli pentru participarea în proiecte europene de cooperare în domeniul educației și formării profesionale;
j) alte cheltuieli de natura bunurilor și serviciilor, care nu fac parte din finanțarea de bază;
k) cheltuieli cu bunuri de natura obiectelor de inventar;
l) cheltuieli cu materiale sanitare, reactivi, cărți, publicații și materiale documentare”.

Informații de context

Proiectele legilor Educației ar fi trebuit aprobate în Guvern până pe 23 martie, așa cum ceruse premierul Ciucă, însă ministra Educației, Ligia Deca, nu a putut participa la ședințele de săptămâna trecută, fiind bolnavă de Covid-19, după vizita din Abu-Dhabi efectuată împreună cu președintele Klaus Iohannis și ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Sebastian Burduja.

Ligia Deca nu a participat la ședința de miercuri, iar vineri a fost o ședință specială care ar fi trebuit să includă și proiectele de legi ale Educației, potrivit președintelui Consiliului Economic şi Social, Bogdan Simion. El a spus că vineri este ședință de Guvern pe tema celor două proiecte: „Guvernul a acceptat să facă o ședință special pentru aprobarea celor două legi mâine (24 martie – n. red.)”, însă ministra Educației era încă în izolare, după cum a transmis Dan Cărbunaru, purtătorul de cuvânt al Guvernului, pe grupul jurnaliștilor acreditați.

„Legile educației nu figurează pe agenda de astăzi, deoarece doamna ministru Ligia Deca are încă o situație a stării de sănătate care necesită urmarea recomandărilor medicale de izolare”, potrivit purtătorului de cuvânt al Guvernului.

Joi, proiecte de legi ale Educației au fost avizate favorabil cu observații și propuneri de către Consiliul Economic și Social.

Săptămâna aceasta, Edupedu.ro a scris, pe surse, că vineri, 24 martie, va fi o ședință de Guvern pentru aprobarea proiectelor legilor educației.

Foto: © Tero Vesalainen | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Cele două proiecte de legi ale Educației au fost avizate favorabil, cu observații și propuneri, de către Consiliul Economic și Social
Ligia Deca este încă în izolare, bolnavă de Covid-19, este motivul invocat de Guvern pentru care proiectele de legi ale educației nu vor fi aprobate în ședința de vineri
Senatorul USR Ștefan Pălărie: Se pun presiuni foarte mari în coaliție pentru ca legile Educației să treacă prin Parlament cu viteză maximă, printr-o singură Comisie reunită, „specială”

3 comments
  1. Daca 5 angajati ai unei scoli opteaza sa faca naveta cu aceeasi masina, si doar 2 au permis de conducere, cum se deconteaza aceasta celor care nu detin carnet de sofer?

  2. Așa ceva nu se va pune în aplicare.Nu se face nici acum pt dascălii care nu au mijloc de transport direct și vin cu auto propriu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Psihoterapeut: La început, nouă, părinților, ni se pare interesant că a învățat copilul să-și caute singur pe youtube. Ei bine, n-a învățat, se creează dependența asta de gest, de lumină. Copilul ajunge să nu știe să spună că îi e sete

„În momentul în care apare această dependență de ecrane, observăm că al nostru copil mănâncă doar dacă are acel ecran în fața lui”, a spus Monica Dobre, psihoterapeut, pentru TVR…
Vezi articolul

De ce avem rezultate în creștere la Bac și Evaluarea Națională, care evaluează „rețetele date la meditații“, dar în scădere sau stagnare la PISA, care evaluează extern competențele reale? Ligia Deca: „Vorbim despre metodologii foarte diferite și despre niveluri de vârstă diferite / Putem ghici că a existat o creștere la PISA, dar ea a fost amortizată de efectul pandemiei“

Ministrul Educației din România, Ligia Deca, a declarat că având în vedere stagnarea rezultatelor de la PISA 2022, în raport cu cele din 2018, pentru România, „putem ghici că a…
Vezi articolul

VIDEO Limbajul științific românesc din prezent „este pestriț”, cu termeni neadaptați din limbi străine, pentru că ultimul vocabular specific este din 1960, atrage atenția vicepreședintele Academiei Române, Marius Andruh: Răspunzători suntem și noi specialiștii. De atunci știința a evoluat

Limbajul științific romanesc este unul „pestriț”, cu termeni din limbi străine, cei mai mulți neadaptați, pentru că ultimele norme și reglementări ale termenilor care să se folosească în diverse domenii…
Vezi articolul