Derularea activităților online pentru profesori și elevi va fi stabilită, pentru următoarele 30 de zile, de Ministerul Educației – noutatea Decretului pentru prelungirea Stării de Urgență

8.836 de vizualizări
FOTO: freepik.com
Derularea activităților online va fi stabilită de către Ministerul Educației și Cercetării, prevede Decretul pentru prelungirea Stării de Urgență la articolul 78 din Anexa 1. Față de primul decret, care avea inclusă doar o frază despre școli, acest al doilea act semnat de Președinte are un capitol separat pentru Educație și Cercetare. Faptul că ministerul va reglementa, adică va impune reguli clare, un cadru normativ prin care se vor desfășura asemenea activități este o noutate.

Decizia ca ministerul să stabilească activitățile online pentru profesori și elevi vine în contextul în care, de la suspendarea cursurilor și închiderea școlilor, din data de 11 martie, ministerul Educației nu a dat niciun ghid sau vreun regulament oficial cadrelor didactice pentru pregătirea, susținerea și prezentarea lecțiilor și activitățiilor online. Toate actele emise de minister au fost note, adrese, recomandări, scrisori, potrivit unei analize Edupedu.ro asupra acestor documente.

Ce prevede Decretul pentru prelungirea Stării De Urgență:

Art. 77. – Pe durata stării de urgență, se suspendă toate activitățile didactice ce impun prezența fizică a ante-preșcolarilor, preșcolarilor, elevilor și studenților în unitățile și instituțiile de învățământ.

Art. 78. – Pe durata stării de urgență, unitățile de învățământ preuniversitar organizează, în măsura posibilităților, desfășurarea de activități din planurile de învățământ, în format online. Derularea acestor activități, precum și modul de recuperare a elementelor care nu pot fi parcurse în această perioadă se stabilesc de către Ministerul Educației și Cercetării.”

Noul decret are chiar un capitol pentru Educație și Cercetare, în condițiile în care în primul decret pentru starea de urgență despre Educație era doar un articol în Anexa 1, la Capitolul Alte măsuri:

„Capitolul VII – Alte măsuri

Art. 49 – Pe durata stării de urgență, cursurile din toate unitățile și instituțiile de învățământ se suspendă.”

Prevederea actuală, de stabilire de către minister a activităților online, vine în contextul în care vineri, pe 10 aprilie, la 30 de zile de la închiderea școlilor, ministerul a anunțat într-un comunicat, după o video-conferință cu sindicatele și organizațiile de părinți, elevi și rectori, că „a fost agreată cu partenerii educaționali necesitatea conceperii de către Ministerul Educației și Cercetării a unor ghiduri de realizare a activității didactice în mediul online, în care să fie inclusă și monitorizarea acestei activități”.

SONDAJ cu 1.000 de cadre didactice: Peste trei sferturi din profesori susțin că nu au primit ajutor din partea școlii sau autorităților pentru predarea online

Ministrul Monica Anisie a declarat pe 6 aprilie că urmează să reglementeze cursurile online:

„Suntem conștienți că nu toți elevii au posibilitatea de avea acces la învățatrea online și studiile pe care le-au făcut chiar reprezentanții elevilor, dar și cele realizate de Ministerul Educației și Cercetării arată că peste 60% dintre elevi își continuă învățarea de acasă în spațiul acesta online. Este adevărat, este o provocare, dar pe aceasată cale țin să mulțumesc tuturor că s-au mobilizat și iată că suntem solidari. M-am sfătuit și cu reprezentanții părințilior, și cu cei ai elevilor, și cu reprezentanții sindicatelor și am convenit că este necesar ca din partea Ministerului Educației să se relizeze un act normativ și pentru învățarea online.”

FOTO:Business photo created by yanalya – www.freepik.com


3 comments
  1. Indiferent cine a fost ,cine este,sau cine va veni atitudinea este aceeasi ,elevii sunt doar un mijloc utilizat de cadrele didactice pentru a le fii lor bine,interesul elevilor nu exista-vezi nr.de ore,nr.de discpline,curricula foarte incarcata etc.Din interiorul sistemului nu se doreste nici o schimbare,profesori,inspectorate,sindicate ,minister,se opun cu totii pentru o reala reforma,vezi clasa a VII a 2019-2020,prima generatie cu clasa pregatitoare-au mai multe ore ,decat generatiile din fata lor,fiind mai multe discipline ex.optional obligatoriu dupa interesul scolii si al profesorilor ,in nici un caz al elevilor si cu acordul parintilor,la cls.aVa si aVIa-inainte era la alegere tot scoala si profesorii impu-neau optionalul;ed.sociala la cls.aVa,aVIa,aVIIa,aVIIIa,ina-inte era doar la cls.aVIIa si aVIIIa;lb.latina o necesitate la cls aVIIa;programa mult mai complicata la toate disciplinele;in clasa a VIa nu au existat tot anul scolar manuale ptr.limbile straine;in cls.aVIIa manualul de lb.romana a sosit in decembrie 2019,iar cel de istorie in februarie 2020;pana la data asta nu s au facut comenzi de manuale pentru clasa a VIIIa ,deci la anul in sept.2020,nu este nici o sansa sa aiba manuale la inceput de an scolar.
    Acum in situatia existenta cu predarea on line si cu perspectiva ca situatia asta se va repeta si in toamna 2019,sau chiar in 2021 ,trebuie ca cei de la minister sa reduca drastic nr.disciplinelor,sa simplifice programa ,si ,,valoroasele cadre didactice” sa ramana si ei someri,iar cei care raman ,avand un control asupra activitatii lor ,prin intermediul aplicatiilor si a parintilor sa ,,puna osul serios la munca”,sa putem vedea si noi cat se pregatesc ei acasa si cat muncesc cu elevii.

  2. Chiar nu o demite nimeni pe femeia asta? A incurcat absolut orice! Nu a optimizat absolut nimic! Nu a FACUT ABSOLUT NIMIC! Nu are rost sa mai reprezinte INVATAMANTUL in tara asta!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Peste jumătate dintre români consideră slaba pregătire a unor profesori drept o problemă principală a sistemului de educație – sondaj INSCOP / Alte probleme majore – abandonul școlar, lipsa de disciplină a elevilor

Peste jumătate dintre români apreciază că slaba pregătire și dezinteresul unora dintre profesori este o problemă principală a sistemului de educație, potrivit unui sondaj realizat de INSCOP Research, în parteneriat…
Vezi articolul

Rezultatele TIMSS la matematică, contrast izbitor cu concluziile evaluării din proiectul ROSE / Cercetătorul Dacian Dolean: dna Preoteasa a fost informată greșit – centilul 37 nu înseamnă că performanța elevilor e echivalentă notei 3,7. Performanța elevilor de la liceele tehnologice e doar puțin mai slabă decât media pe țară

Rezultatele TIMSS 2023 analizează comparativ competențele de matematică și științe (biologie, fizică, chimie) în rândul elevilor, iar anul acesta România a participat atât cu elevii de clasa a VIII-a, ca…
Vezi articolul

Doar două universități românești au și strategii distincte de dezvoltare durabilă, și măsuri de verificare că strategiile nu rămân doar pe hârtie / Două din cinci universități nu au măsuri de reducere a consumului de hârtie, prin digitalizare – analiză realizată de Alianța organizațiilor studențești

Doar patru universități românești au raportat strategii distincte pentru dezvoltare durabilă și tot patru spun că elaborează rapoarte pentru a vedea cum sunt respectate măsurile asumate, arată o „Analiză privind…
Vezi articolul