Descoperire surprinzătoare despre ChatGPT făcută de un informatician român de la Stanford: a devenit mult mai slab la operațiuni matematice de bază. Cum se explică ”derapajul” Inteligenței Artificiale

838 de vizualizări
Foto: computerworld.com
Roboții de chat cu inteligență artificială au stârnit temeri că ar putea scăpa de sub control, dar ei suferă și de un tip de deteriorare numit „drift” (derapaj), arată o analiză Wall Street Journal. O echipă de cercetători din care face parte și româno-canadianul Matei Zaharia a demonstrat că noua versiune ChatGPT se descurcă mai prost la matematica de bază decât prima sa versiune, scrie G4Media.ro.

Matei Zaharia este informatician româno-canadian specializat în big data, machine learning și inteligență artificială. El este co-fondator și CTO al Databricks și profesor asociat de informatică la Universitatea Stanford.

Instrumentele de inteligență artificială au generat teama că își vor îmbunătăți constant performanțele și vor amenința omenirea. Dar cercetarea publicată săptămâna trecută de echipa din care face parte Matei Zaharia dezvăluie o provocare fundamentală a dezvoltării inteligenței artificiale: ChatGPT, dezvoltat de startup-ul OpenAI și cumpărat de Microsoft, a devenit mai slab la efectuarea anumitor operații matematice de bază.

Cercetătorii de la Universitatea Stanford și de la Universitatea din California, Berkeley, au declarat că deteriorarea este un exemplu al unui fenomen cunoscut de dezvoltatorii de inteligență artificială sub numele de drift, în care încercările de a îmbunătăți o parte a modelelor de inteligență artificială extrem de complexe fac ca alte părți ale modelelor să aibă performanțe mai slabe.

„Schimbarea într-o direcție poate înrăutăți situația în alte direcții”, a declarat James Zou, profesor la Stanford, afiliat la laboratorul de inteligență artificială al școlii și unul dintre autorii noii cercetări. „Acest lucru face foarte dificilă îmbunătățirea constantă”.

Citește mai mult pe G4Media.ro.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mircea Miclea: „Introducerea Istoriei Holocaustului și Istoriei Comunismului s-a făcut mai degrabă din oportunism politic”, în „avantajul elevilor” ar fi o disciplină precum „Istoria secolului XX” / Soluția: „O ordonanță de prorogare a acestor discipline care sunt în lege”

Introducerea prin lege a materiilor „Istoria Holocaustului” și „Istoria Comunismului” s-a făcut „mai degrabă din oportunism politic și dintr-o anumită ideologie” a unor parlamentari, apreciază fostul ministru al Educației, Mircea…
Vezi articolul
Educație media pentru liceeni: ce își propune acest proiect

DOCUMENT Laptop sau tabletă „la cerere” pentru fiecare elev și fiecare profesor – legea este activată prin Ordinul de Ministru 6.200 / Jean Badea, MEC: Normele de aplicare sunt gata, vor fi adoptate prin HG

Ministerul Educației activează Legea 109/2020 care prevede acordarea de către minister, la cerere, a unui dispozitiv electronic, laptop sau tabletă, profesorilor și elevilor care solicită așa ceva. Ordinul 6200/2020 prevede…
Vezi articolul

Nivelul de analfabetism funcțional al elevilor români nu are legătură cu nivelul de trai. Peste tot în România sunt elevi târâți de la șase ani, din clasa pregătitoare mai departe cu acest nivel precar, sub pragul analfabetismului funcțional, spune co-autorul Raportului național de literație, Dragoș Iliescu

Problemele legate de analfabetism funcțional pot fi rezolvate mai ușor dacă sunt depistate în timp, remarcă expertul în testare, profesorul universitar Dragoș Iliescu, care a prezentat joi Raportul național le…
Vezi articolul