“Detitularizarea” – luată în calcul ca sancțiune pentru profesorii care nu respectă regulile etice legate de meditații sau pentru cei agresivi, potrivit ministrului Cîmpeanu

24.903 vizualizări
Foto: Alex Micsik – Agerpres Foto
“Detitularizarea” este luată în calcul ca sancțiune pentru profesorii care nu respectă regulile de etică și deontologie profesională, precum cei care dau meditații elevilor din propria clasă sau care manifestă agresiune față de elevi, potrivit ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu. Acesta a menționat această posibilă sancțiune într-o prezentare susținută vineri la Gala Elevului Reprezentant, organizată de Consiliul Elevilor din România.

Ministrul a mai vorbit, în ultima perioadă, despre nevoia sancționării profesorilor care fac meditații cu propriii elevi, dar nu a menționat în ce ar putea consta aceste sancțiuni. 

La evenimentul respectiv, Sorin Cîmpeanu a reluat ideea înființării unei comisii naționale care să vegheze la respectarea regulilor de etică în rândul profesorilor. El a continuat spunând că, în paralel cu “efortul să mărim salariul” profesorilor, așa încât “să îi atragem în sistem pe cei mai buni”, trebuie introduse și sancțiuni “care să nu le mai permită accesul o perioadă” în cazul cadrelor didactice care nu respectă regulile. “O să vedem ce spun juriștii, pentru că fapta trebuie să fie corelată cu sancțiunile”, a spus ministrul.

  • Oficialul a vorbit luna trecută despre înființarea unei comisii naționale, care să ancheteze profesorii care fac meditații cu elevii din clasele la care predau. El spunea atunci: “La nivelul legii vom ridica această interdicţie – noii legi a educaţiei care va rezulta pentru implementarea proiectului ‘România Educată’ şi vom avea o comisie naţională de inspecţie şcolară cu prerogative de verificare a respectării normelor de etică şi deontologie. (…) Vom avea o comisie naţională, pentru prima oară, care va avea acest obiectiv: verificarea respectării normelor de etică şi deontologie profesională din partea cadrelor didactice. Din această comisie vor putea să facă parte, spre exemplu, profesori de o probitate morală şi profesională fără cusur, profesori care să aibă şi experienţă şcolară”
Din declarațiile lui Sorin Cîmpeanu la Gala Elevului Reprezentant:

“Eu susțin, chiar dacă se supără toată lumea pe mine, că a face meditații cu propriii elevi este o sursă de inechitate. (…)

Ca să se respecte acest lucru, ar trebui ca atunci când transpunem în cadru legislativ să avem și un mecanism care să vegheze la respectarea acestui lucru. Pentru că multe lucruri au fost foarte bune în Legea educației, chiar și în ordinul acesta de ministru, 4831, cu interdicțiile, dar nu s-au respectat. Nu s-au respectat pentru că nu au fost mecanismele necesare implementării și verificării lor. 

Este simplu: Să ai o comisie națională, care să vegheze, să aibă prerogative pentru a veghea la respectarea acestor reguli de etică și deontologie profesională în rândul cadrelor didactice. Este doar un exemplu. O comisie din care să facă parte profesori cu probitate profesională și morală care nu poate fi pusă în discuție. E suficient să ai cadrul, să ai mecanismul și să ai persoanele.

Întotdeauna am fost și voi rămâne un adept al unor abordări proactive. Dar, într-o lume care, din păcate, nu s-a maturizat încă pe deplin, e nevoie și de sancțiuni. Aș îndrăzni să propun cele mai aspre sancțiuni pentru acei profesori care nu respectă aceste reguli. Detitularizarea  – pe de o parte facem efortul să mărim salariul, să îi atragem în sistem pe cei mai buni, dar cu o sancțiune care să nu le mai permită accesul pentru o perioadă, o să vedem ce spun juriștii, pentru că fapta trebuie să fie corelată cu sancțiunile (…) 5 ani -10 ani, ceva care să te doară, să te gândești. La fel să fie taxate și faptele pentru acei profesori, îmi place să cred foarte-foarte puțini, care au tendința după această criză sanitară (…) să manifeste agresiune față de elevi. În momentul în care ai pe undeva un astfel de risc, cred că te gândești de două ori, de trei ori înainte să te manifești, în sfera bullyingului sau a altor tipuri de agresiuni.”

Declarațiile – de la minutul 20 în înregistrarea de mai jos:


16 comments
  1. Da. Intelegem nevoia de a atrage cei mai competenti si educati oameni in sistem. Bravo pentru intentie. Viitorul natiei depinde de asta, in Finlanda se face la fel. Doar ca, in acel model, omul nu ajunge nici la facultatea pentru profesori pana nu rezolva traumele din trecut. Abia apoi e primit sa invete cum se preda. Si face practica la o scoala, zilnic, nu doar cursuri. In momentul de fata, cu cei deja aflati in sistem, cred ca firesc e sa li se dea o sansa. Sa se explice regulile, sa li se spuna ca au de rezolvat diferite probleme din trecut, si sa li se dea timp de gandire de cateva luni ca sa decida ei ce vor: sa se apuce de lucru, in mediu securizant, sau sa plece. Abia asa vom rezolva problema, nu cu pedepse, fara reguli clare si fara sprijin pentru invatare.

    1. Evident că în finlanda e la fel! De acolo vune consilierul (personal) al dlui ministru, trimis pe banii noștri! 😀

  2. Profesor universitar are salar are timp are meditații și are și să se plângă de multe lipsuri. Dar de ce nu obligam profesorii care dau meditații să facă școală … ?

  3. Tot sistemul de invatamant e o mare abureala. E croit astfel incnat, in mod inevitabil, sa devina o fabrica de oameni prosti si manipulabili. Destul de rar se gasesc prunci care reusesc sa iasa din malaxorul educatiei intregi la cap. Profesorii din scoala veche se duc usor plangand ca nu au mai avut pe cine sa puna in loc. Cei cu scaun la cap fug de invatamant ca Aghiuta de tamaie. Tocmai ce mi-a povestit fiica mea de un profesor de matematica deosebit care a iesit la pensie traind intens aceasta drama. Plangeau toti la ultima ora … profesor si copii cot la cot. Copiul isi dorea sa faca informatica adevarata … nu cu examene “pe hatie” ca in evul mediu. Dom’ ministru nu face decat sa ne mai serveasca o dovada de cinism maxim dupa cea cu modifiarea sistemului de burse “in timpul jocului”.

    PS. Parca retraim reeducarea de pe vremea lui STALIN.

  4. Domnule ministru, nu mai bine plecati dumneavoastră? Ca oricum ne-ați demonstrat cât de mult ne iubiți.

  5. Acest ministru demis care uraste profesorii dar mai ales copiii trebuie inlaturat cat mai repede , altfel se risca dezintegrarea invatamantului romanesc , urgent demiterea !

  6. Ilegale si discriminatorii sunt aceste idei lansate public!
    Unde in Codul Muncii exista transformarea contractului de munca pe termen nedeterminat in contract de munca pe termen determinat!
    Dupa ce ca platiti mizerabil profesorii, le anulati si orice sansa de a accesa un credit, de a avea o casa, o masina, etc!
    Domnul universitar cu salariu baban, Campeanu, are o mare durere in cot fata de salariile colegilor din preuniversitar! Universitarii au doar privilegii, ca doar sunt si prin parlament o gramada!
    De preuniversitar va bateti joc!

  7. Altă comisie, alte pile angajate în aceste comisii și salarii pe măsură, ca pentru pile. Au reușit să distrugă învățământul românesc.

  8. Ohh, și cu elevii care sunt agresivi?Cei care rămân deja repetenți,se poartă urât,vorbesc la fel de urât (și cu colegii și cu profesorii) și nu le mai pasă de nici un referat?Nu le poți spune să nu mai vină la școală…..doar nu putem restricționa accesul la educație;dar el continuă să frecventeze cursurile doar pentru a se distra,deranja,enerva!

  9. Din profunzimea gandirii acestui ministru. Pfff. Traseistul alergator dupa ciolan, salvatorul plagiatorilor, vorbeste de morala si etica?

    E o reala problema cu profii care fac meditatii cu elevii de la clasa sau e o fumigena servita astuia ca sa o vanture pe la TV?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like