Două „analize” privind proiectele de legi ale învățământului Deca, pe ordinea de zi a ședinței de joi a Guvernului

793 de vizualizări
Foto: gov.ro
Proiectele de legi ale învățământului nu vor fi prezentate „în primă lectură” în Guvern, așa cum se obișnuiește cu proiectele care urmează să fie adoptate în curând de Executiv, ci în locul acestora sunt două „analize”, potrivit Secretariatului General al Guvernului care a publicat ordinea de zi a şedinţei Guvernului, care se va desfășura joi, 9 martie.

Este vorba despre „analiza referitoare la proiectul de lege a învățământului preuniversitar” și „analiza referitoare la proiectul de lege a învățământului superior”. Analizele respective nu sunt publicate pe site-ul oficial, așa cum sunt proiectele de acte normative, memorandumurile și notele de fundamentare sau alte documente.

Potrivit surselor Edupedu.ro, este vorba despre proiectele de legi care vor fi prezentate de Ministerul Educației, dar este folosit termenul de analiză pentru că proiectele nu au avizele necesare pentru a intra pe ordinea de zi a ședinței. Decizia de a fi prezentate în Guvern, înainte de a primi avizele legale necesare, ar fi fost luată în coaliția de guvernare PNL-PSD-UDMR, conform surselor noastre.

Reamintim că proiectele de legi au fost publicate de Ministerul Educației pe 27 februarie și până pe 7 martie au mai putut fi trimise propuneri de modificare/completare.

La conferința de prezentare a proiectelor consolidate, ministra Ligia Deca declara că „aproximativ pe 8 martie ne dorim să pornească procesul de avizare interministerială în Guvern. Dupa adoptarea în Guvern a legilor Educației, acestea vor merge în Parlament și vor urma traseul democratic pentru dezbatere”.

Articol în curs de actualizare


1 comment
  1. 10 zile de dezbatere dintre care 3 sambate si duminici reprezinta o bataie de joc din partea ministerului, care pur si simplu nu a fost interesat ca profesorii sa isi spuna opinia, avizata, despre ce se propune sa devina invatamantul.
    Nu sunt sclavul ministerului sa citesc legi si sa fac conspecte in loc sa imi petrec timpul liber cu familia!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

O schimbare a examenului de română și de matematică mi se pare hazardată, dar cred că e nevoie și de încă o evaluare care să îmbine mai multe discipline, spune profesorul Bogdan Rațiu: Nu poți să faci schimbări în mijlocul unui ciclu de învățare. Adică pentru cei care încep clasa V-a, da, ne putem gândi la așa ceva

Bogdan Rațiu, profesor de Limba și literatura română la Liceul UMFST „George Emil Palade” din Târgu Mureș, a declarat că „o schimbare a examenului de română și de matematică, care există…
Vezi articolul

Profesorul Marius Lobază: O grevă generală nu ar face altceva decât să îi bucure pe guvernanți, pentru că n-ar plăti salariile, îi doare la bască de câtă școală fac elevii / Nu cred că astăzi este suficientă, dar la vară, înainte de examene, când doare, s-ar putea să facem grevă

O grevă generală în acest moment ar avantaja guvernanții, care „n-ar plăti salariile” și „nu sunt deloc interesați de nivelul de educație al elevilor”, a afirmat profesorul și liderul sindical…
Vezi articolul
Repartizarea copiilor în clasa pregătitoare - costul standard pe elev

Inspector școlar general: Orele remediale prevăzute de legislație sunt, în primul rând, pentru profesorii din învățământul primar. Mai avem situații de ore remediale acolo unde avem probleme la examenele naționale

Șeful Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Botoșani, Bogdan Suruciuc, a declarat că orele remediale „sunt, în primul rând, pentru profesorii din învățământul primar, pentru completarea catedrelor”. Acesta a afirmat că „mai…
Vezi articolul

Ministrul Educației și Cercetării, despre admiterea la universitate: Văd o obsesie și o bătălie polarizată între cei care vor admitere pe bază de dosar și cei care vor admitere pe bază de conținuturi și teste. Nu vreau să încurajez meditațiile și la nivelul universităților, cum am avut

Ministerul Educației și Cercetării, Daniel David, a spus că nu dorește „să încurajeze meditațiile și la nivel de admitere la universitate”. El a făcut această declarație în contextul în care…
Vezi articolul