Drept la replică. Senatorul Ștefan Pălărie revine asupra declarațiilor sale și susține că decizia de a funcționa în format online/fizic a unei unități de învățământ trebuie descentralizată la nivelul fiecărei unități

557 de vizualizări
Ștefan Pălărie / Foto: USR-PLUS
Ștefan Pălărie reacționează după ce Edupedu a scris că senatorul USR propune ca, în cazurile în care rata de incidenţă COVID-19 depăşeşte 6 la mia de locuitori, colectivul de părinţi de la clasă să hotărască dacă orele se desfăşoară online sau cu prezenţă fizică. Pălărie își nuanțează declarația inițială și nu mai face referire la decizia părinților de a trece clasa în online, ci la o descentralizare la nivelul școlii.

Astfel, el susține că „dreptul exclusiv al autorităților și al epidemiologilor de a decide dacă activitatea școlară se desfășoară în regim online sau fizic nu mai poate să fie absolut atâta timp cât avem la nivel național o rată de vaccinare scăzută, testele rapide lipsesc din școli, avem clase supra-aglomerate”, printre altele. De aceea, „decizia de a funcționa în format online/fizic a unei unități de învățământ trebuie descentralizată la nivelul fiecărei unități. Toate părțile implicate în viața unei școli trebuie să fie parte a deciziei”.

Mai jos, dreptul la replică integral:

„Referitor la titlul articolului – care cataloghează postarea mea de pe pagina de facebook ca fiind un “derapaj”

Dreptul exclusiv al autorităților și al epidemiologilor de a decide dacă activitatea școlară se desfășoară în regim online sau fizic NU mai poate să fie absolut atâta timp cât:

–          Avem la nivel național o rată de vaccinare scăzută

–          Testele rapide lipsesc din școli

–          Avem clase supra-aglomerate

–          Nu avem sisteme de ventilație a aerului în clase

–          Consumabilele de igienă lipsesc din multe școli

–          Avem încă unități de învățământ care nu au apă curentă

–          Nu există măsuri complementare care să asigure oprirea transmiterii comunitare atunci când elevii nu vin la școală (dar pot merge în centre comerciale)

–          Există unități școlare pentru care învățământul online este imposibil (încă avem elevi fără echipamente sau comunități fără internet)

Toate cele enumerate atestă, în fapt, o lipsă de capacitate a autorităților statului de a gestiona situația pandemică corespunzător. Ele îndreptățesc părintele să fie parte a deciziei de a-și trimite copilul la școală în format fizic strict în perioada în care există o incidență foarte mare și un grad accelerat de transmitere comunitară.

Decizia de a funcționa în format online/fizic a unei unități de învățământ trebuie descentralizată la nivelul fiecărei unități. Toate părțile implicate în viața unei școli trebuie să fie parte a deciziei.”

Citește și:
Nu poți decide închiderea unei școli la nivelul colectivului de părinți de la clasă, spune Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Părinților / Senatorul USR Ștefan Pălărie a cerut ca părinții să decidă când se închid școlile la o incidență de peste 6 la mie
Derapaj al unui senator USR: acesta cere ca părinții să decidă când se închid școlile la o incidență de peste 6 la mie


2 comments
  1. Sunteti alesi, ati fost si la guvernare si ati fost dezastru. Nu ati facut nimic, doar dormiti in parlament.

  2. Prin multe decizii care se iau asupra sistemului de învățământ de către unele persoane, chiar se creează haos și nesiguranță, iar tinerii de astăzi sunt cei care pierd! Și dacă nu sunt :teste de salivă, consumabile în școli sau, dacă elevii, dar și profesorii n-au dispozitive electronice cine-i de vină, domnule, părinții acestor elevi ale căror neajunsuri le enumerați v-au votat, atât pe dvs., cât și pe alți domni! Faceți ceva constructiv, nemaipomenind de învățarea online! Cine le plătește curentul electric elevilor pe parcursul învățării online, învățământul este gratuit sau ii tot trimiteți în această sferă, doar de a nu se mai înregistra cheltuieli în școli?!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Matematica diferențiată cu aplicare în viața de zi cu zi și consiliere în carieră încă din școala primară – exemplul Singapore dat de OCDE tuturor statelor, inclusiv României, în care elevii au probleme cu această disciplină și cu formarea competențelor specifice

Elevii din Singapore învață matematica diferențiat și au parte de consiliere în carieră încă din școala primară. Elevii pot alege nivelul potrivit de matematică în funcție de abilitățile și de…
Vezi articolul

BREAKING Premierul Bolojan, despre pachetul de măsuri fiscale: Vom propune creșterea normei didactice cu 2 ore față de ceea ce avem azi în învățământul preuniversitar și universitar / Nu afectează drepturile salariale, dar va fi un efect financiar

Premierul Ilie Bolojan a anunțat miercuri, 2 iulie, într-o conferință de presă la Palatul Victoria că în pachetul de măsuri fiscale va propune creșterea normei didactice cu 2 ore „față…
Vezi articolul

Condiții de cazare improprii în unele camere și mic-dejun neadecvat, reclamate de elevii olimpici la Naționala de Fizică 2025 de la Slobozia / Șefa ISJ Ialomița: Mi-e foarte greu să cred că DSP ar fi dat aviz dacă erau probleme

Mai mulți elevi care au participat la Olimpiada Națională de Fizică, desfășurată în perioada 10-15 aprilie la Slobozia, acuză condițiile în care a fost organizat evenimentul de către Inspectoratul Școlar…
Vezi articolul