Drept la replică. Senatorul Ștefan Pălărie revine asupra declarațiilor sale și susține că decizia de a funcționa în format online/fizic a unei unități de învățământ trebuie descentralizată la nivelul fiecărei unități

546 de vizualizări
Ștefan Pălărie / Foto: USR-PLUS
Ștefan Pălărie reacționează după ce Edupedu a scris că senatorul USR propune ca, în cazurile în care rata de incidenţă COVID-19 depăşeşte 6 la mia de locuitori, colectivul de părinţi de la clasă să hotărască dacă orele se desfăşoară online sau cu prezenţă fizică. Pălărie își nuanțează declarația inițială și nu mai face referire la decizia părinților de a trece clasa în online, ci la o descentralizare la nivelul școlii.

Astfel, el susține că „dreptul exclusiv al autorităților și al epidemiologilor de a decide dacă activitatea școlară se desfășoară în regim online sau fizic nu mai poate să fie absolut atâta timp cât avem la nivel național o rată de vaccinare scăzută, testele rapide lipsesc din școli, avem clase supra-aglomerate”, printre altele. De aceea, „decizia de a funcționa în format online/fizic a unei unități de învățământ trebuie descentralizată la nivelul fiecărei unități. Toate părțile implicate în viața unei școli trebuie să fie parte a deciziei”.

Mai jos, dreptul la replică integral:

„Referitor la titlul articolului – care cataloghează postarea mea de pe pagina de facebook ca fiind un “derapaj”

Dreptul exclusiv al autorităților și al epidemiologilor de a decide dacă activitatea școlară se desfășoară în regim online sau fizic NU mai poate să fie absolut atâta timp cât:

–          Avem la nivel național o rată de vaccinare scăzută

–          Testele rapide lipsesc din școli

–          Avem clase supra-aglomerate

–          Nu avem sisteme de ventilație a aerului în clase

–          Consumabilele de igienă lipsesc din multe școli

–          Avem încă unități de învățământ care nu au apă curentă

–          Nu există măsuri complementare care să asigure oprirea transmiterii comunitare atunci când elevii nu vin la școală (dar pot merge în centre comerciale)

–          Există unități școlare pentru care învățământul online este imposibil (încă avem elevi fără echipamente sau comunități fără internet)

Toate cele enumerate atestă, în fapt, o lipsă de capacitate a autorităților statului de a gestiona situația pandemică corespunzător. Ele îndreptățesc părintele să fie parte a deciziei de a-și trimite copilul la școală în format fizic strict în perioada în care există o incidență foarte mare și un grad accelerat de transmitere comunitară.

Decizia de a funcționa în format online/fizic a unei unități de învățământ trebuie descentralizată la nivelul fiecărei unități. Toate părțile implicate în viața unei școli trebuie să fie parte a deciziei.”

Citește și:
Nu poți decide închiderea unei școli la nivelul colectivului de părinți de la clasă, spune Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Părinților / Senatorul USR Ștefan Pălărie a cerut ca părinții să decidă când se închid școlile la o incidență de peste 6 la mie
Derapaj al unui senator USR: acesta cere ca părinții să decidă când se închid școlile la o incidență de peste 6 la mie

2 comments
  1. Prin multe decizii care se iau asupra sistemului de învățământ de către unele persoane, chiar se creează haos și nesiguranță, iar tinerii de astăzi sunt cei care pierd! Și dacă nu sunt :teste de salivă, consumabile în școli sau, dacă elevii, dar și profesorii n-au dispozitive electronice cine-i de vină, domnule, părinții acestor elevi ale căror neajunsuri le enumerați v-au votat, atât pe dvs., cât și pe alți domni! Faceți ceva constructiv, nemaipomenind de învățarea online! Cine le plătește curentul electric elevilor pe parcursul învățării online, învățământul este gratuit sau ii tot trimiteți în această sferă, doar de a nu se mai înregistra cheltuieli în școli?!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Consiliul Rectorilor

World Vision România: Examenul de admitere la liceu propus de Legea Deca arată neîncredere în Evaluarea Națională și creează inechitate. Propunem ca evaluarea competențelor specifice de care un elev are nevoie pentru a face față unui anumit liceu să fie făcută prin analiza portofoliului educațional

World Vision România susține că examenul suplimentar de la finalul clasei a VIII-a propus de Legea Deca, ce le dă astfel liceelor posibilitatea de a-și realiza propriile concursuri de admitere,…
Vezi articolul

Un laborator de robotică va fi construit într-un liceu din comuna Valea Doftanei, județul Prahova. Directoarea școlii spune că are 0% abandon școlar. Proiectul va costa 35.000 de euro, anunță Asociația Zi de Bine

Un laborator de robotică va fi construit de o asociație pentru elevii de la Liceul Tehnologic „Carol I” din Valea Doftanei, județul Prahova, potrivit unui comunicat de presă. Instituția de…
Vezi articolul

Rezultatele de la probele orale și inspecții, de la concursul de Titularizare, nu au fost publicate de Ministerul Educației în termenul legal / Lista inspectoratelor școlare care au afișat notele

Afișarea rezultatelor la probele practice și a inspecțiilor speciale la clasă nu a fost făcută de Ministerul Educației pe platforma dedicată concursului, deși termenul era luni, 4 iulie, conform calendarului…
Vezi articolul