E momentul ca România să măsoare pierderile de învățare acumulate de elevi în pandemie și să accelereze recuperarea învățării, e nevoie de acțiuni integrate – expert în educație al Băncii Mondiale

2.383 de vizualizări
Foto: © Oksun70 | Dreamstime.com
“Poate că e momentul ca România să măsoare pierderile de învățare pe care le-au acumulat elevii în timpul pandemiei și să asigure o recuperare a învățării într-un ritm mai accelerat. Granturile sunt suficiente pentru a acoperi acțiunile de la nivelul școlilor, respectiv universităților, dar trebuie cuplate cu activități la nivel sistemic”, scrie, într-un comentariu publicat pe site-ul proiectului ROSE, Alina Sava, senior education specialist în cadrul Băncii Mondiale, care atrage atenția asupra efectelor negative majore ale crizei Covid-19 asupra unui sistem de educație afectat deja de crize multiple. 

“Aceste acțiuni trebuie integrate și trebuie în primul rând să fie în sprijinul profesorilor”, scrie ea în materialul citat. Și continuă: “Pentru a veni în sprijinul profesorilor se impune o reforma curriculară, o instruire consistentă a profesorilor inclusiv prin mentorat și coaching, un sprijin mai mare prin mai mult personal administrativ care să preia din sarcini, o regândire a evaluării astfel încât examenul de bacalaureat să devină o evaluare standardizată și comparabilă de la un an la altul”.

Comentariul său – integral aici – face parte dintr-o serie de articole pe tema școlii în pandemie, serie găzduită pe site-ul ROSE – proiectul finanțat de Banca Internațională de Reconstrucție și Dezvoltare, ce vizează reducerea abandonului școlar și creșterea ratei de promovare la Bacalaureat.

Alina Sava reia punctele de vedere transmise de Banca Mondială pe parcursul lui 2021, pe baza propriilor evaluări ale instituției cu privire la efectele pandemiei Covid-19 în educație. Ea arată, între altele:

  • „Pandemia nu a generat provocări noi în sistemul educațional românesc ci le-a amplificat, în sensul în care inegalitățile din educație s-au adâncit, numărul copiilor și tinerilor din afara școlii a crescut, relevanța față de o piață a muncii în permanentă schimbare a scăzut, ca și bugetul alocat educației.”
  • „Închiderea școlilor cauzată de criza COVID-19 a pus presiune pe sistemul de educație și estimăm un regres al învățării, o creștere a abandonului și părăsirii timpurii a școlii, mai ales în rândul celor mai vulnerabili dintre elevi, dar și o rată a analfabetismului funcțional mai mare cu zece la sută.”
  • „Banca Mondială estimează că în absența unor politici eficiente în educație, ne așteptăm ca absolvenții de liceu din România să câștige cu 9.000 de dolari mai puțin din munca pe care o vor depune pe parcursul vieții, din cauza pierderilor de învățare generate de pandemia COVID-19. Această valoare este mult mai mare pentru cei săraci și vulnerabili, care au suferit o pierdere de învățare mai mare și, prin urmare, vor resimți o reducere mai mare a veniturilor lor viitoare.”

Foto: © Oksun70 | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:
INTERVIU Fadia Saadah, director în cadrul Băncii Mondiale: Să se facă tot posibilul pentru deschiderea școlilor / Criza Covid-19 din educație ar putea crește cu până la 10% rata analfabetismului funcțional în rândul elevilor din România și să producă pierderi economice anuale de până la 1,4 miliarde de dolari


2 comments
  1. Deocamdata elevii sunt doborâti de covid, zac acasa cu febra, unii internați.
    Cursurile se fac la toate clasele in sistem hibrid si la unele clase online(profii predau in sala de clasa goala, cu tableta sau laptopul in funcțiune).
    Nu e zi sa nu ni se anunte din ora in ora cei contaminati si cei contacti, care intra online.
    Cadrele didactice lucreaza numai in focare de infecție. Scoti astăzi la tabla un elev si maine afli ca are covid.
    Miniștri Rafila si mai ales Câmpeanu sunt răspunzători pentru agonia in care facem ore „cu prezenta fizica” (asa cum dumnealui se ecprina cu cinismul care il caracterizeaza).
    Nu ne mai asaltati cu articole care se potrivesc precum nuca in perete la disperarea pe care o traim.
    Iar de la scoala, ajungem acasa, in frig.

  2. Ușurel cu pianul pe scări! Noi nu dovedim cu bursele, cu testările… Hotărâți-vă ce vreți… Să terminăm cu suflatul mucilor și mai vedem și de recuperări, voi nu realizați ce e în școli!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Din anul școlar 2023-2024, disciplina „Istoria Evreilor. Holocaustul” va fi cuprinsă în planurile-cadru de liceu, reamintește Ligia Deca / Disciplina nu este inclusă în proiectul Legii învățământului preuniversitar

Din anul școlar 2023-2024, disciplina „Istoria Evreilor. Holocaustul” va fi cuprinsă în planurile-cadru de liceu, după cum a reamintit ministrul Educației, Ligia Deca, într-o postare pe Facebook. Anunțul vine în…
Vezi articolul

Peste 40.000 de clase din școlile de la sat nu au fost mobilate în ultimii 10 ani, potrivit secretarului adjunct al Ministerului Educației, care anunță că instituția a făcut un inventar de nevoi înainte de lansarea apelului de un miliard de euro pentru dotarea școlilor

Peste 40 de mii de săli de clasă din mediul rural nu au fost mobilate în ultimii 10 ani, a declarat Sorin Decă, secretar general adjunct al Ministerului Educației, la…
Vezi articolul

Burse de studiu la liceu în SUA: Liceenii din România se pot înscrie pentru bursa Future Leaders Exchange Program (FLEX) până pe 15 octombrie, pentru a învăța la un liceu american și a locui la o familie americană în anul școlar viitor

Liceenii din România se pot înscrie pentru bursa Future Leaders Exchange Program (FLEX) 2022-2023, până pe 15 octombrie, potrivit unui comunicat al Ambasadei Statelor Unite în România și American Councils…
Vezi articolul